Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا روزانه هزاران نفر را مبتلا و جان صدها نفر را می گیرد که می طلبد محدودیت های اعمال شده به درستی انجام و مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی تر عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، کرونا ویروسی که ۹ ماه است زندگی ها را در کل دنیا مختل کرده، روزانه آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از این بیماری افزایش می یابد، بسیاری از کسب و کارها کساد و یا تعطیل شدند و مشکلات عدیده ای با کرونا رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای اول شیوع این ویروس وقتی از جان باختن تعداد اندکی از هموطنانمان بر اثر کرونا مطلع می شدیم برایمان بسیار دردناک بود، همان روزهای فروردین ماه همه دست به دست هم دادند و با قرنطینه خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی روزهای کرونایی را با حداقل تلفات سپری کردند.

اگرچه آن روزها محدودیت هایی برای کاهش شیوع کرونا مطرح شد اما این محدودیت ها با همه توان اجرا می شد تا جایی که در سطح شهر نیز طرح زوج و فرد برای کاهش ترددها اجرا شد و هر یک به سهم خود نقش قابل توجهی در کاهش شیوع این ویروس داشتند.

اما رفته رفته ترس مردم از این ویروس کمتر شد به طوری که جمع های خانواد گی رونق گرفت و مهمانی های کوچک و بزرگ برپا شدند، مهمانی هایی که کرونا، گل سرسبد این مجلس بود و چندین نفر را مبتلا و گاهی جان یکی از عزیزان خانواده را می گرفت.

جولان کرونا

برخی متاسفانه تصور می کنند کرونا فقط برای عده ای خاص تعریف شده و هیچگاه دستش به دیگران نمی رسد در حالی این ویروس کوچک، در کمترین زمان تعداد قابل توجهی را مبتلا و جان عده ای را نیز می گیرد.

کرونا این روزها ممکن است سلامتی هر کسی را نشانه بگیرد، افرادی که بدون توجه به پروتکل های بهداشتی روزگار را سپری می کنند.

ابتلاهای خانوادگی به کرونا

در روزهایی که تالارهای عروسی تعطیل شده تا از برگزاری تجمعات جلوگیری شود، برخی همین مراسم را با تعداد بسیار زیادی در منزل برگزار می کنند به طوری که در یکی از مراسمات عروسی در استان لرستان حدود ۱۰۰ نفر از مهمانان به کرونا مبتلا شدند.

گاهی برگزاری این مراسم از شادی به سمت غم رفتن است و می طلبد زوج های جوان زندگی مشترک را در این شرایط بدون برگزاری مراسم آغاز کنند تا سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.

در بسیاری از مراسمات عزا نیز افراد برای عرض تسلیت در مراسم شرکت می کنند، ازدحام در این مراسم یعنی تعداد بیشتری در همین مراسم قرار می گیرند و کرونا را دست به دست می دهند و مشخص نیست نفر بعدی که قربانی این ویروس می شود کیست.

جان باختن ۹۵۶ لرستانی بر اثر کرونا

در استان لرستان تاکنون بیش از ۴۸ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۵۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و به طور متوسط در هر دو ساعت یک لرستانی بر اثر ابتلا به این ویروس فوت می کند.

شیوع کرونا به شدت در حال افزایش است تا جایی که محدودیت های کرونایی برای کاهش بیماری دوباره اعمال شد، محدودیت هایی که تشدید آن نقش قابل توجهی در کاهش شیوع کرونا دارد.

یکی از محدودیت ها، فعالیت پاساژها و مغازه ها تا ساعت ۱۸ عصر است  که با این اقدام تلاش شده تا از ازدحام در مراکز تجاری و بازار جلوگیری شود اما گویا این برنامه در روزهای تعطیل اجرا نمی شود.

کرونا شب و روز نمی شناسد، تعطیل و غیر تعطیل نمی شناسد، اما متاسفانه درروزهای تعطیل بسیاری از واحدهای تجاری و پاساژها باز بوده و فعالیت دارند و همین آغازی بر ازدحام جمعیت و شیوع ویروس کرونا است.

اجرای محدودیت های کرونایی باید با همه قدرت برگزار شود تا زورش به کرونا برسد و اندکی از شیوع این بیماری بکاهد.

محدودیت ها به جد اجرا می شود

منوچهر اسبکوه رئیس اتاق اصناف لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: محدودیت های کرونایی از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و فعالیت پاساژها و مکان های تجاری تا ساعت ۱۸ اعلام شده و بعد از این ساعت همه واحدهای تجاری غیر ضروری موظف به بستن مغازه های خود هستند.

وی افزود: در راستای اجرای این محدودیت ها بیش از ۸۵ درصد واحدها با این طرح همکاری لازم را انجام داده و بعد از ساعت ۱۸ باید مغازه ها را ببندند و در غیر این صورت برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف لرستان تصریح کرد: با توجه به این که ازدحام جمعیت در بازار بعد از ساعت ۱۸ مشاهده می شود، این محدودیت در این ساعت تعریف شده است.

پلمب ۴۲ واحد تجاری در خرم آباد

اسبکوه عنوان کرد: روز پنج شنبه ۳۱ پاساژ در خرم آباد که بعد از این ساعت همچنان فعالیت داشتند را بستیم و تذکرات لازم در این زمینه ارائه شد.

وی بیان کرد: همچنین ۷۰۰ مورد تذکر به واحدهای تجاری برای اجرای این محدودیت ها داده شده و ۴۲ واحد تجاری که نسبت به تذکرات و پروتکل ها بی توجه بودند، پلمب شدند.

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: روزهای جمعه بسیاری از واحدهای تجاری بسته هستند و خلوتی در خیابانها مشهود است و از ازدحام و جمعیت در بازار خبری نیست.

به هر حال محدودیت ها ضروری است که تا کاهش شیوع این بیماری به طور مستمر اجرا شود، حتی در روزهای تعطیل تا بتواند اثرگذاری مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی واحدهای تجاری محدودیت ها پروتکل ها کاهش شیوع ساعت ۱۸ بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : دشمنان جمهوری اسلامی با اجرای طرح ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران عزيز را در جبهه   اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیتهای نسبی سرزمین ایران را کم اثر کرده، یا از او بگیرند.

حجت  الاسلام هاشمی افزود :  طوفان الاقصی و وعدة صادق باعث شد قصة دالان زنگزور اجرا نشود  و دولت باکو هم فعلا آن را بایگانی کند.

 امام جمعه ماکو گفت : اکنون با این تجربة موفق، قوای سه گانه و همه  دستگاههای دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، بايد يک طوفان الاقصی و وعدة صادق اقتصادی را ایجاد کنند. 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : وعدة صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش يابد، بلکه به ثباتِ بازار نيز کمک میکند و به خاطرِ امنیت وبازدارندگی که ایجاد ميکند، باعث ميشود تا سرمایه گذاران عزيز، در اين کشور به سرمایه گذاری بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه دولت محترم، بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید يک نقشة روشن و اقداماتِ نقطه زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند گفت : باید خانه های فساد اقتصادی   در اربیل و اتاقهای سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فراز و فرودهای آزاردهندة بازار پول و سرمایه را کاهش دهند. 

  حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام  سال «جهش توليد و مشارکت مردم»  گفت :   در صورتي مردم در بخش توليد سرمايه گذاري خواهد کرد که دولت محترم زمينه را براي حضور مردم در عرصة توليد فراهم کند.

امام جمعه ماکودر ادامه  با انتقاد از اجرایی نشدن و به اتمام نرسیدن طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو گفت :  از جمله  طرحهاي دولت سابق براي مشارک مردم در جهش توليد، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال 1394 اجرا شد.

وی افزود:  متأسفانه این طرح در شهرستان به خاطر اینکه 90 درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شده  و بهره برداران هم  طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بیکفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

وی گفت :  چرا مسئولین استانی و کشوري این طرح را تکمیل نمی نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود. 

 امام جمعه ماکو در بخش دیگری از خطبه های نماز به بر گزاری دو برنامه مهم در روز های آینده در ماکو هم اشاره کرد و گفت : در هفته آینده  دو حادثة ميمون و مبارک در شهرستان ماکو اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام هاشمی افزود:  در روز يکشنبه انشاء الله، منطقه آزاد ماکو ميزبان نماينده  محترم ولي فقيه در استان و ائمه  محترم جمعه استان آذربايجان غربي خواهد بود و نشست فصلي ائمه  جمعه استان در منطقه آزاد ماکو تشکيل خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو  برگزاري اولين همايش منطقه اي حجاب و عفاف و زيست عفيفانه در شهرستان ماکو را دومین رویداد در این منطقه اعلام کرد و گفت : این برنامه با حضور  مسئولين استاني و شهرستاني و منطقه اي، ائمةمحترم جمعه  استان، نمايندة محترم ولي فقيه در استان، علماء و روحانيون شهرستان، اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط کشور برگزار خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو در ادامه با تبریک روز معلم و سالروز شهادت  شهادت استاد فرزانه، آيت الله شهيد مرتضي  به نقش و جایگاه معلم  اشاره کرد و گفت : معلم    انسان را از جهالت به معرفت رهنمون ميسازد .

امام جمعه ماکو به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامي، آرماني است، لذا نياز به عقيدتي سياسي در آن بيش از ساير نيروهاي مسلح احساس ميشود.

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید