Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تحت هیچ شرایطی برای قطعه بندی باغ‌ویلاها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت باغ ویلا مجوزی صادر نشده است.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به باغ‌ویلا می‌کنند حاشیه امنی ندارند و طبق دستور قوه قضاییه که متولی این موضوع است برخورد لازم با متخلفان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهمندپور با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ۷۰ باغ‌ویلای شهرستان دزفول در چند ماه اخیر گفت: نبود متولی برای باغ‌ویلاهایی که در گذشته و طبق قانون و متراژ باغ دیوارکشی شده‌اند در نشست ساماندهی باغ‌ویلاها مطرح شد.

وی افزود: این باغ‌ویلاها هر کاری می‌خواستند انجام می‌دادند برای مثال کنترلی بر روی برق و آب مصرفی آنها نبود و خیلی از افراد از شهرهای دیگر می‌آمدند و آنها را معامله می‌کردند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول متولی اراضی کشاورزی را جهاد کشاورزی دانست و گفت: شهرداری در نشست ساماندهی باغ‌ویلاها طرحی پیشنهاد داد و عنوان کرد در استان‌های دیگر شرکت‌های خصوصی وارد عمل می‌شوند و بر موضوعاتی نظیر تخلفات و پرداخت قبوض آب و برق نظارت می‌کنند و با تعیین عوارض، درصدی می‌گیرند لذا به شهرداری گفتیم دستورالعمل پیشنهادی خود را ارائه دهد نگفتیم متولی باشد چراکه طبق قانون این موضوع به شهرداری ارتباطی ندارند.

فرهمندپور درخصوص ایجاد باغ‌شهر در شهرستان دزفول نیز گفت: طرحی در سال‌های گذشته برای ایجاد باغ‌شهر در ۵۰۰ هکتار از زمین‌های غیرقابل کشت دزفول ارائه شده بود که قرار شد این طرح بررسی، اجرا و آب به زمین‌ها رسانده شود تا هرکس تمایل به احداث باغ‌ویلا دارد در این مکان غیرقابل کشت اقدام کند.

وی افزود: مکان اجرای این طرح را نگفتیم چون قرار شد کمیته‌ای با حضور جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شود و موضوع را بررسی و کارشناسی کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به دغدغه برخی از شهروندان درخصوص خودداری از تبدیل زمین‌های زراعی به باغ‌ویلا اظهارداشت: این موضوع ربطی به زمین‌های زراعی که باعث نگرانی برخی از کارشناسان و شهروندان شد، ندارد.

وی هچنین درخصوص شرکت تکین گفت: در حال حاضر پنج سرمایه‌گذار برای این شرکت آمده‌اند و متقاضی خرید آن هستند که درصورت خرید شرکت قرار است فعالیت آن ازسرگرفته شود کارگران سر کار برگردند.

فرهمندپور اضافه کرد: درصورتیکه شرکت توسط یک سرمایه‌گذار خریداری شود گفته‌اند بین یک ماه تا ۴۵ روز روند فعال شدن شرکت به طول می‌انجامد تا شرکت اورهال شود لذا نگفتیم شرکت خریداری شده چون هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم. 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول روز گذشته(دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرده بود شهرداری دزفول به عنوان متولی ساماندهی باغ ویلاهای دزفول تعیین شده است؛ انتشار این خبر واکنش‌هایی از سوی شهروندان دزفول در پی داشت چراکه متولی اراضی کشاورزی و باغی جهاد کشاورزی است.

روابط عمومی شهرداری دزفول نیز دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو خبر منتشر شده از زبان فرماندار دزفول مبنی بر واگذاری ساماندهی باغ ویلاها به شهرداری دزفول به آگاهی می‌رساند، شهرداری دزفول در گذشته اقداماتی درخصوص احداث "باغ شهر" در اراضی منابع طبیعی در شمال دزفول داشته است که به دلیل همراهی نکردن برخی دستگاه‌ها به نتیجه نرسید.

در این اطلاعیه آمده است: طی نشستی که درخصوص موضوع باغات در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، فرماندار دزفول با هدف جلوگیری از تفکیک باغات قول مساعد داد که از طرح فوق حمایت کند و شهرداری این پروسه را در دستور کار خود قرار دهد؛ اجرای این طرح مانع از تبدیل باغ‌های مرکبات به باغ‌ویلا می‌شود و شهروندان می‌توانند در باغ‌شهر اقدام به سرمایه گذاری کنند.

روابط عمومی شهرداری دزفول در این اطلاعیه تاکید کرده است: شهرداری در محدوده و حریم قانونی شهر به وظایف ذاتی خود عمل کرده و در حریم قانونی شهر دزفول با هماهنگی کمیته امور زیربنایی، ساماندهی کاربری اراضی را عهده‌دار است.

بیش از ۱۵ هزار باغ ویلا در باغات مرکبات شهرستان دزفول ایجاد شده است؛ این باغ ویلاها که اغلب آنها غیرمجاز هستند از یک سو باعث جذب گردشگر و سرمایه و اشتغالزایی در شهرستان شده‌اند و از سوی دیگر به تولید مرکبات و آب‌های زیرزمینی با توجه به احداث استخر آسیب زده‌اند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی محمدعلی طهماسبی دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دزفول خوزستان وزارت جهاد کشاورزی دزفول خوزستان اخبار کنکور شهرداری دزفول جهاد کشاورزی باغ ویلا باغ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 

علیرضا حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: با شکایت شاکی خصوصی پرونده گرانفروشی یک واحد صنفی کالارسان رسیدگی شد.

وی افزود: پس از بررسی مستندات و شواهد، تخلف انتسابی متصدی دفتر شرکت ارسال کالا محرز و متخلف محکوم به بازگرداندن حق شاکی و پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی شد.

حسن پور گفت: دفاتر حمل بار باید بر اساس مقررات و نرخ‌نامه مصوب کار کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، دریافت وجه بیش از نرخ مصوب، صادر نکردن فاکتور و درج نکردن نرخنامه با واحد صنفی برخورد می‌شود.

شهروندان می‌توانند تخلفات صنفی را از سامانه ارتباطی www.tazirat ۱۳۵.ir یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام