Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@21:38:19 GMT

میانگین سنی در فوتی های کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۴۸۵۷

میانگین سنی در فوتی های کرونا

به گزارش افکارنیوز، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره موضوع کرونا و راهکارهای مقابله با آن اظهار داشت: 41 هزار خانواده به دلیل کرونا در کشور بی‌سرپرست شده و پدر و مادر خانواده جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کووید ـ 19 از دست داده‌اند. رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: میانگین فوتی سن 67 تا 69 سال دارند که این افراد به لحاظ اقتصادی فعالیت‌هایی داشته‌اند و خانواده‌های خود را حمایت می‌کردند که با جانباختن آنها این خانواده‌ها دچار آسیب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداکرمی گفت: حدود 200 هزار نفر در سراسر کشور گرفتار آسیب‌های ناشی از دست دادن عزیزانشان به لحاظ روحی، روانی و اقتصادی شده‌اند و در این شرایط می‌طلبد که برنامه‌های گسترده‌ای انجام گیرد. وی بیان داشت:همچنین وضعیت اقتصادی اکثر متوفیان کرونا متوسط رو به پایین بوده است بنابر این دولت و نهادهای مربوطه مانند بهزیستی و کمیته امداد باید اقدامات و برنامه‌های لازم را جهت شناسایی وضعیت اقتصادی خانواده‌ فوت‌شدگان انجام دهند. رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بیان داشت:‌حتی اخیراً پزشکی که کارمند دولت نبوده پس از فوت در اثر کرونا از لحاظ اقتصادی خانواده آن دچار مشکل شده و وقتی در میان پزشکان شرایط این چنین است قطعاً‌ در خانواده‌های دیگر متوفیان نیز وضعیت اقتصادی مناسبی نیست و باید حمایت‌های دولتی هر چه سریع‌تر از این خانواده‌ها انجام گیرد. وی تصریح کرد: همچنین باید قبل از آغاز تعطیلات دو هفته‌ای در تهران حین آن و پس از آن برنامه‌های مدونی را اجرا کرد کارشناسان توصیه‌ها و نظرات خوبی دارند که امیدوارم ستاد کرونا با قوت به نظر تک تک کارشناسان توجه کنند تا بتوانند این دوره سخت را با حداکثر همکاری‌ها طی کنیم. رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم این است که مبتلا شدن و یا مردن از کرونا در حال تبدیل شدن به یک موضوع علی‌السویه است که باید از نظر جامعه‌شناسی و سیاسی بررسی‌های عمیقی صورت گیرد. وی گفت: باید ببینیم که چه کرده‌ایم برخی از افراد به ویژه قشر جوان به استقبال مرگ می‌روند. انگیزه و امیدشان را در شرایط اقتصادی و اجتماعی از دست داده اند و  خردمندان و سیاست‌مداران باید تغییرات کرونا را  در جامعه لحاظ کنند چرا که در غیر این صورت با بحران‌های دیگر مواجه خواهیم شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا متوفیان کرونا جامعه سلامت شورای شهر تهران کرونا رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!