Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت و درمان گفت: تعطیلی دو هفته‌ای و محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است و غفلت در این مقطع از سوی مردم و مسئولان یعنی پرتاب کردن آخرین ترکش کنترل بیماری کرونا.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سعید نمکی، صبح امروز با حضور در ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان گفت: به عنوان سرباز خادم ملت تشکر میکنم از زحمات ستاد استانی مقابله با کرونا به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین ستادها اپیدیمی کرونا را به زیبایی مدیریت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزهای سخت غمگین سعی میکنم که کمتر بروز عواطف درون داشته باشم اما با داغ هر کدام از شهدای سلامت مردم و زنده شدم. 

وی ادامه داد: در مرحله اول کرونا دستاوردی داشتیم که وحدت را بین کشور ایجاد کرد، در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، در کمتر از پنجاه روز میزان بستری به کمتر از ۳۰ نفر رسید و در همین مدت ما به عنوان کشوری که نیازمند ماسک و الکل بودیم به صادر کننده تبدیل شدیم و هزاران تخت را به مراکز درمانی اضافه کردیم. یکی از عوامل موثر، هدایت و رعایت مقام معظم رهبری بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد:ویروسی که امروز با آن سر و کار داریم با ویروس ووهان چین بسیار فرق کرده است. ما توانستیم تعداد تست‌های کرونا را به  ۲۵ هزارتا و تعداد آزمایشگاه‌ها را  ۳۶۴ برسانیم.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت برای اصناف و تعطیلی از ساعت شش بعد از ظهر به بعد اگر به کاسبی آنها آسیب میرساند اما بهتر از این است که آن فرد مبتلا به کرونا شده و دو هفته در بیمارستان بستری شود و خدای نکرده جان خود را از دست دهد، رهبر معظم انقلاب در این باره فرموند اهمیت سلامت حتی بیشتر از امنیت است.

نمکی با اشاره به محدودیت‌هایی که از شنبه، اول آذر در کشور اعمال خواهد شد، ادامه داد: تا کنون در حق هیچ بیماری به دلیل قومیت، نژاد و وضعیت مالی کوتاهی نشده است و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: تعطیلی دو هفته‌ای و محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است. این تصمیم به دو دلیل گرفته شد که مهم ترین آن استراحت دادم به کادر درمان است. غفلت در این مقطع از سوی مردم و مسئولان یعنی پرتاب کردن آخرین ترکش کنترل بیماری کرونا.

وی عنوان کرد: در ردیابی افراد که آیا در قرنطینه میمانند یا خیر، سامانه‌ای طراحی شده که ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواند داشت. امروز سرایت ویروس ۱۰برابر شده است یعنی یک بیمار مبتلا به کرونا، ۱۰ را مبتلا می‌کند.

نمکی خاطرنشان کرد: محدودیت اجتماعی سنگین و طرح محله محور دو هدف بزرگ است که اولین هدف قطع زنجیره ویروس و کاهش مرگ و میر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دادستان استانداری محدودیت ممنوعیت ستاد مقابله با بیماری کرونا اول آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

کد خبر 6090442

دیگر خبرها

  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرصت سوزی عجیب کریس وود مقابل دروازه منچسترسیتی (ناتینگهام فارست 0-1 منچسترسیتی)
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق