Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مسئول نمایندگی خون بندناف رویان در خراسان شمالی از افزایش ذخیره سازی خون بند ناف در سال جاری در استان خبر داد.

هما یزدی زاده، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ نفر در استان برای ذخیره سازی خون بندناف اقدام کرده اند، اظهار کرد: امکان استفاده از نمونه بندناف برای خواهر و برادر بین صفر تا ۲۵ درصد و برای پدر و مادر بین صفر تا ۵۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از بین افرادی که زایمان می‌کنند، بین یک تا دو درصد ذخیره سازی خون بند ناف را انجام می دهند، تصریح کرد: استقبال اندک خانواده ها از ذخیره سازی خون بند ناف به دلیل عدم آگاهی داشتن از فواید این ذخیره سازی و مشکلات مالی است.

مسئول نمایندگی خون بندناف رویان در خراسان شمالی با بیان اینکه هر ساله بیش از دو هزار بیمار نیازمند پیوند هستند، تأکید کرد: ذخیره سازی خون بندناف در خراسان شمالی با توجه به ظرفیتی که در استان موجود است باید افزایش پیدا کند و این موضوع نیازمند اطلاع رسانی مناسب در جامعه است.

یزدی زاده ادامه داد: پیدا کردن نمونه مناسب و منطبق با بیمار، تعداد سلول های مورد نیاز و وجود تخت های بستری، از جمله مواردی است که برای انجام پیوند باید وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در سال ۲۰۲۰ با همه گیر شدن بیماری کویید ۱۹ انتظار می رفت تا با کاهش شدید تمایل والدین برای عضویت در بانک خون بندناف مواجه شویم ولی با افزایش آگاهی و سطح سواد والدین امروزی شاهد افزایش روز افزون قردادها هستیم.

مسئول نمایندگی خون بندناف رویان در خراسان شمالی اظهار کرد: امروزه ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ذخیره سازی سلول‌های بنیادین خون بند ناف در درمان بیماری سرطان خون، تالاسمی ماژور و کم خونی‌های کشنده در دوران کودکی بسیار مؤثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی خون بند ناف رويان خراسان شمالي ذخیره سازی خون بند خراسان شمالی خون بند ناف خون بندناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی