Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌های خراسان رضوی گفت: قطعا اگر بر روی نوآوری‌ها سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم پرچم‌دار جذب جریان نقدینگی کسب و کار در آینده باشیم.

مهندس محسن روشنک در وبیناری تحت عنوان «از نوآوری تا کارآفرینی» اظهار کرد: نمی‌توانیم نوآوری را در دانش‌آفرینی یا علم خلاصه کنیم چراکه مفهوم بسیار جامع‌تر و کامل‌تری نسبت به دانش‌آفرینی یا علم آفرینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌توانیم در نوآوری با ایجاد فرآیندهای جدید کاری کنیم که کارآفرینی به وجود آید و تبدیل به ارزش افزوده شود که قاعدتا مشتری خود را دارد و در نهایت موضوع کارآفرینی به وجود می‌آید.

وی افزود: برای رسیدن به کارآفرینی به جای اینکه به ایجاد مشاغل و کسب و کارهای جدید بپردازیم بهتر است فرصت‌هایی که اکنون برای مشاغل وجود دارد را دریابیم. بر کسی پوشیده نیست که سونامی کرونا مشاغل ما را تحت تاثیر خود قرار داده و این سونامی می‌تواند هر لحظه مشاغل ما را از بین ببرد و کسب و کارهای زیادی را با خود نابود کند. اما می‌توانیم با نوآوری کسب و کارهای خود را احیا و فرصت‌های شغلی را حفظ کنیم.

رئیس انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌های خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی در حال تغییر و به روز شدن است، مشاغل فعلی باید خود را با این تغییرات منطبق کنند تا خود را در گردونه رقابت نگه دارند و به کارآفرینی نزدیک شوند اما اگر نتوانند در گردونه رقابت خود را حفظ کنند مطمئنا از این گردونه حذف می‌شوند و دیگران جای آن‌ها را خواهند گرفت و به نوآوری می‌پردازند.

وی بیان کرد: اتفاقاتی که این روزها در اطراف ما رخ می‌دهد به قدری سریع است که گاهی تجزیه و تحلیل این اتفاقات سخت و شاید غیر ممکن می‌شود و ما مجبور هستیم آزمون و خطا کنیم و با این آزمون و خطاها به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. شاید اگر قبل از کرونا نوآوری در صنعت محصولات بهداشتی مطرح می‌شد جواب به گونه‌ای دیگر بود اما کرونا باعث شد نوآوری در محصولات بهداشتی اعم از تولید ماسک، انواع مواد شوینده و ضد عفونی کننده و الکل‌هایی که در محیط‌های مختلف به کار می‌رود به گونه دیگری داشته باشیم که این امر قدرت نوآوری را نشان می‌دهد.

روشنک خاطرنشان کرد: قطعا اگر ما بر روی نوآوری‌ها سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم پرچمدار جذب جریان نقدینگی کسب و کار در آینده باشیم. اگر کسب و کار درست مدیریت و هدایت شود قطعا خروجی غیر از کارآفرینی نخواهد داشت و نوآوری ما را در این زمینه کمک می‌کند. انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌های استان متشکل از ۱۶ شتاب دهنده عضو است که مبحث نوآوری را پیگیری می‌کنند و هر کدام از شتاب‌دهنده‌ها در یک یا چند موضوع تخصصی در حال فعالیت هستند و در بحث‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایده‌ها را جذب یا به صورت استارت‌آپی پرورش می‌دهند و حمایت می‌کنند.

 وی عنوان کرد: انجمن شتاب دهنده‌ها به دنبال نوآوری هستند که با این نوآوری و تزریق کسب و کارهایی با رویکرد جدید فضای فعلی را جذب و منسجم‌تر کنند که هر کدام از شتاب دهنده‌ها در حوزه‌های مختلف در قالب استارت‌آپ سرمایه گذاری کرده‌اند و در زمینه اشتغال‌زایی و کسب و کار فعالیت‌های خود را هدایت می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: نوآوری می‌تواند در تغییر یک ساختار یا فرآیندی که به صورت سنتی یا فعلی در کسب و کارهای ما در حال اجرا است و می‌توانیم با تغییر جزئی که مبتنی بر تکنولوژی و دانش های‌تک نیست، به ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی بپردازیم. در نتیجه با توجه به شرایط حساس کرونا باید بتوانیم فرصت‌های شغلی فعلی را حفظ کنیم. 

وی گفت: در شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم باید برداشت خوبی از آن به دست آوریم و این امر می‌تواند ایده‌پردازها و افرادی باشد که ایده‌های جدید دارند و می‌توانند فرآیندهای تولید و عرضه محصول، فرآیندهای فرهنگی، مصرف‌گرایی و طریقه مصرف را تغییر دهند که همه این‌ها تبدیل به ایجاد فرصت‌های شغلی و کسب و کارهای نویی می‌شود که منتهی به کارآفرینی است.

روشنک افزود: آنچه که به نظر می‌رسد اگر روی شرایطی که اکنون وجود دارد تمرکز کنیم و اینکه چه می‌توان کرد تا از این فرصت به وجود آمده استفاده بهتری داشته باشیم و کسب و کاری ایجاد کنیم تا تبدیل به کارآفرینی شود. می‌توانیم به صورت اصلاح فرآیندی، ساختارها، داده‌ها، تولید، تهیه و توزیع محصول را تغییر دهیم تا به کارآفرینی و اشتغال نزدیک شویم. ما در بحث کارآفرینی لزوما نیاز به خلق تکنولوژی‌های جدید نداریم هر چند که در جایگاه خود دارای ارزش است اما همه چیز نیست و ما با نوآوری می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سرمايه گذاري شتاب دهنده فرصت های شغلی سرمایه گذاری کسب و کارهای خراسان رضوی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد

خیرالله رهسپار فرد،رئیس پارک علم و فناوری استان قم امروز در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قم در بخش‌های مختلفی درحال انجام وظیفه است.

وی اضافه کرد: ازجمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان قم می‌توان به فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه رویداد شتاب در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید آغاز شد، مطرح کرد: هدف نخست این رویداد تقویت ایده‌های دانش پایه است.

وی با بیان اینکه در این رویداد ارتباط پارک و دانشگاه‌ها تقویت شد، عنوان کرد: رکن اصلی و بازیگران اصلی این رویداد در آینده دانشجویان هستند درنتیجه افراد فعال‌تر جذب و حمایت می‌شوند تا با آموزش‌های لازم در ادامه خدمتی را ارائه دهند.

رهسپار فرد با اشاره به اینکه رویداد شتاب از آذرماه سال گذشته آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری رویداد ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال، ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ۱۴ ایده مورد داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ایده‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: فراخوان اولیه رویداد شتاب با موضوع صنایع خلاق و فناوری اطلاعات بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه دو کارگاه برای متقاضیان گذاشته شده است، یادآور شد: یک دوره آموزشی پیوسته به مدت سه روز نیز برای صاحبان ایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اساتید دانشگاه و فعالین پارک برای داوری استفاده شده است، بیان کرد: افرادی که در مرحله داوری از امتیاز لازم برخوردار شوند به عنوان ایده‌های برگزیده شناخته شده و به صورت مستقیم می‌توانند وارد پارک شوند.

رهسپار فرد اظهار داشت: اگر دانشجوی ایده‌دار جذب شود می‌تواند تیم‌سازی را انجام داده و هدف اصلی که مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها است را محقق کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!