Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اعتبار تامین این تعداد آبگرمکن خورشیدی را ۱۷۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بهبود رفاه ساکنان، کاهش و حذف عوامل تخریب و وابستگی اهالی به چوب درخت، جلوگیری و قطع درختان جنگل و صیانت از جنگل‌های زاگرسی از اهداف توزیع این تجهیزات گرمایشی است.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته ۶۴۰ دستگاه  آبگرمکن خورشیدی بین ساکنان مناطق جنگلی غرب استان توزیع شد و بر این اساس همه ساکنان منطقه پُشتکوه دوم بطور تقریبی این وسیله را دارند و در صدد تحویل به اهالی پشتکوه اول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به لزوم تامین اعتبارات برای اجرای طرح جاگزینی سوخت فسیلی اظهارداشت: سال قبل هر دستگاه آبگرمکن سه میلیون تومان قیمت داشت اما امسال به ۴.۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و می‌طلبد که اعتبارات این بخش هم متناسب با گرانی‌ها بیشتر شود.

سعیدی با بیان اینکه پاک بودن، رایگان بودن و فقدان آلایندگی از دیگر مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی به شمار می‌رود اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در سه سال آینده بقیه منازل ساکنان مناطق جنگلی غرب استان به این وسیله گرمایشی تجهیز شود.

وی به پرداخت یارانه حمل هشت هزار سیلندر گاز در سالجاری اشاره کرد و گفت: این اقدام برای ۵۰۰ خانوار هفت روستا در مناطق غربی استان انجام گرفت.

به گفته معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان، در مجموع امسال ۳۳۰ میلیون تومان برای طرح‌های مرتبط با جایگزینی سوخت فسیلی در این خطه انجام شده است.

استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد ) و سه میلیون هکتار بیابان معادل ( ۳۲ درصد) در بر گرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار پراکنده است و سرانه جنگل درکمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح به نسبت کم از تنوع گونه‌ای خوبی ( ۳۵ گونه درختی ودرختچه ای) برخوردار است.
این استان از نظر تقسیم بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته که ناحیه رویشی زاگرسی غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق استان جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی است.
این استان واقع در مرکز کشور دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و از این پهنه ۳.۲ میلیون هکتار معادل ۳۲ درصد سطح استان را اراضی بیابانی و شنزار تشکیل داده که به طور عمده در بخش‌های شمالی و شرقی آن پراکنش دارند.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان صفحات خورشیدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان صفحات خورشیدی منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان صفحات خورشیدی اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری آبگرمکن خورشیدی میلیون هکتار میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت