Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم حسینی از الزام واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی به ثبت موجودی ورودی و خروجی کالا در سامانه جامع انبار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلم حسینی در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی مستقر در شهرک‌ صنعتی و سطح بازار، موظف به ثبت موجودی و همه ورودی و خروجی کالا در سامانه جامع انبارها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان پاوه افزود: در صورت عدم ثبت اطلاعات انبار در این سامانه، کالا های انبار ها مشمول قانون احتکار می شود.

وی گفت: انبارداران برای ثبت مستمر اطلاعات ورود و خروج کالاها درسامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا بهنشانی www.nwms.ir مراجعه کنند.

حسینی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در راستای اجرای آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، عنوان کرد: بر اساس تعریف، این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی و موجودی انبار در این سامانه ثبت شود.

وی با بیان اینکه اگر انبارهای مورد بررسی توسط اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و یا ورود و خروج کالاها در این سامانه منظور نشده باشد بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول جرائم مربوطه خواهند شد، افزود: کالاهای وارداتی و یا تولید داخلی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا از انبار در سامانه مذکور اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ثبت نام کنندگان در سامانه حساب کاربری دارند که بر مبنای آن انباردار باید به این حساب کاربری وارد شده و علاوه بر اینکه موجودی کالای خود را ثبت می‌کنند، ورودی و خروجی کالاهای بارنامه ای و غیر بارنامه‌ای را درج کنند.

حسینی یادآور شد: تنها در صورت ثبت موجودی کالا توسط صاحبان کالا در سامانه جامع انبارها مشمول احتکارنخواهد بود در غیر اینصورت ضوابط و مقررات احتکار  بر آنها مترتب شده و مشمول مجازات خواهند شد.

وی افزود: از تاریخ 15 آبان 99 امکان ثبت موجودی و ورود و خروج کالا صرفاً در سامانه جامع انبارها ملاک عمل قرار گرفته و اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور فاقد اعتبار بوده و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول نخواهد شد.

در ضمن آموزش های لازم در قالب فایل راهنما و فیلم آموزشی در صفحه نخست سامانه جامع تجارت بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کالا در سامانه جامع انبار سامانه جامع انبارها ورود و خروج کالا واحدهای تولیدی ورودی و خروجی ثبت موجودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران