Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:07:52 GMT

اوپک پلاس توافق کاهش تولید را برای 3 ماه تمدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۶۷۲۸

اوپک پلاس توافق کاهش تولید را برای 3 ماه تمدید می کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با تاثیرگذاری موج دوم شیوع کرونا بر تقاضا و قیمت نفت، کشورهای صادرکننده نفت و هم پیمانانش، موسوم به اوپک پلاس نشستی برگزار کردند و به بررسی اقدامات بیشتر برای تقویت بازار نفت در سال 2012 پرداختند.

قرار بود اوپک پلاس از ابتدای ماه ژانویه میزان تولید خود را روزانه 2 میلیون بشکه افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کاهش قیمت نفت، اوپک پلاس در حال بررسی تاخیر در افزایش تولید یا اعمال کاهش بیشتر است.

به گفته منابع آگاه در اوپک پلاس، یک گزینه مورد حمایت اوپک پلاس، حفظ کاهش تولید کنونی به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز به مدت سه تا شش ماه دیگر به جای تغییر به 5.7 میلیون بشکه در روز از ابتدای ژانویه همان طور که از ابتدا قرار بود، است.

یک منبع آگاه با اشاره به تقاضای کمتر و افزایش تولید لیبی گفت: «گفتگو در این باره محتمل است.»

دو کمیته اوپک پلاس از طریق ویدئو کنفرانس در این هفته گفتگو کردند. کمیته فنی مشترک در روز دوشنبه برگزار شد و کمیته رصد مشترک در سطح وزرا که می تواند اقدامات سیاست گذاری را به اوپک پلاس پیشنهاد کند، امروز نشست دارند.

الجزایر که ریاست دوره ای اوپک را به عهده دارد، از تمدید کاهش تولید کنونی حمایت کرد و عربستان نیز گفته است، در صورت نیاز، توافق اوپک پلاس می تواند تغییر کند.

گزینه‌های دیگر به گفته منابع آگاه، احتمال کمتری دارند از جمله ادامه افزایش برنامه ریزی شده یا کاهش بیشتر تولید.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اوپک تولید قیمت نفت رویترز اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد

دومین نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون بسکتبال به منظور بررسی گزینه‌های هدایت تیم ملی بسکتبال با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معرفی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید.

در این نشست تحلیل و ارزیابی هر یک از اعضای کمیته فنی در مورد گزین‌های داخلی و پیشنهادی فدراسیون برای هدایت تیم ملی بسکتبال ارائه شد.

این گزینه‌ها در نشست اول اردیبهشت کمیته فنی مطرح شده بودند که «هاکان دمیر» هم یکی از گزینه‌های خارجی موردنظر بود. با نظر اعضای کمیته فنی که در نشست اخیر مطرح شد، نام وی از گزینه‌های موردنظر خارج شد.

بدین ترتیب قرارداد فدراسیون بسکتبال با این مربی ترکیه‌ای تمدید نخواهد شد. او اردیبهشت سال گذشته با قراردادی یک ساله هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده گرفت، اما عدم نتیجه گیری مطلوب در رقابت‌های جام جهانی که با ناکامی در کسب سهمیه المپیک همراه بود و ناکامی در بازی‌های آسیایی در نهایت منجر به عدم تمدید قراردادش شد.

سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این جلسه گفت: در این جلسه ۴ گزینه ایرانی و ۵ گزینه خارجی معرفی و مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی جهت مذاکره انتخاب شدند. Marco Ramondino چهل و سه ساله از ایتالیا و Radovan Trifunovic پنجاه و چهار ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

او خاطرنشان کرد: اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده