Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:54:17 GMT

بهره برداری از 181 پروژه محرومیت زدایی دراستان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۶۸۵۸

بهره برداری از 181 پروژه محرومیت زدایی دراستان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امید محترمی ظهر امروز در تشریح اقدامات انجام شده این سازمان در طی یک سال و نیم گذشته و تشریح برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه روح الله در طی یک سال گذشته با محوریت محرومیت زدایی، اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی ، گروه های جهادی و مقابله با بیماری کرونا به طور عملیاتی وارد میدان شده که در طی این مدت اقدامات چشمگیری در این راستا انجام داده و در این مسیر توانسته با اتکا به اندیشه جهادی و انقلابی جوانان زیادی را برای تحقق شعار "ما می توانیم" وارد میدان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های جاری بسیج سازندگی سازماندهی، هدایت و پشتیبانی افراد در قالب گروه های جهادی است که تاکنون توانسته بیش از یک هزار و  150 گروه جهادی فعال و سازماندهی کند که برآمده از اقشار مختلف مردم هستند و در عرصه های مختلف عمرانی ، بهداشتی، پزشکی ، خدماتی ، کشاورزی ، درمانی ، صنعتی و سایر فعالیت ها خدمات تخصصی به مردم ارائه می کنند.

 مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: گروه های جهادی در طی این چند سال به خوبی نشان داده اند که کانون تربیت مدیران و آینده سازان دلسوز کشور هستند و لذا بسیج سازندگی یک برنامه محوری که در دستور کار خود دارد تقویت این گروه ها برای آمادگی در عرصه های مختلف است.

محترمی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در همین راستا بسیج سازندگی برای لبیک به فرمان معظم له اقدامات مختلفی را در دستور کار خود گذاشته که مهمترین آنها تشکیل 550 صندوق اشتغال زایی بر پایه مردم محوری و مسجد محوری است که مهمترین هدف تشکیل آنها مردمی کردن اقتصاد است.

وی اضافه کرد: محور فعالیت های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کمک به دولت که با پشتیبانی و ظرفیت‌های مردمی در راستای تقویت تولید در کنار بازاریابی، برندسازی و آموزش گام بر می دارد و در 14عرصه پرورش ماهی، مرغ، شترمرغ، دام ، بوقلمون، کشت گیاهان دارویی، زعفران، باغات داربستی انگور، زنبورعسل و سایر موارد توانسته بیش از 670 فرصت شغلی در طی یک سال گذشته در سطح استان ایجاد کند.

 مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: در طی یک سال گذشته آنچیزی که در خصوص پروژه های محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت رویکرد آب و اشتغال بود که اجرای کانال کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لوله‌گذاری زمین‌های کشاورزی، لایروبی رودآبها، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت زمین‌های ورزشی روباز، اجرای پروژه‌های انتقال آب شرب و غیره بخشی از این فعالیت ها است که بیش از 640 پروژه در این راستا به بهره برداری رسید.

محترمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیج سازندگی از ابتدای شیوع بیماری به طور تمام قد به میدان آمد که اقدامات بسیار چشمگیری در این راستا انجام داد که مهمترین آنها تولید و توزیع 5 میلیون و 200 هزار ماسک بهداشتی و 190 هزار بسته کمک مومنانه برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا بود که این اقدامات همچنان ادامه خواهند داشت و بیش از ۱۲۰ گروه جهادی در استان برای عملیات ضدعفونی و گندزدایی در استان مرکزی با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه سازماندهی شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای کمک به تسهیل ازدواج زوج های جوان بسیج سازندگی با تهیه جهیزیه‌ها که همه از کالای ایرانی هستند توانسته گام موثری در این راستا بردارد که تاکنون یک هزار و 100 سری جهیزیه تحویل زوج های جوان در سطح استان شده است.

 مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: احداث 300 واحد مسکونی برای محرومین از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در طی یک سال گذشته است و خوشبختانه جهادگران بسیجی در طی این سال ها نشان داده اند نماد عینی امدادهای الهی بر روی زمین هستند و آمادگی هرگونه خدمت رسانی بی منت به مردم و ولی نعمتان در هر نقطه ای را دارند.

محترمی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برنامه ریزی های خوبی برای بهره برداری از پروژه ها انجام شده که بسیج سازندگی از اول آذر ماه تا پایان هفته بسیج برنامه های خوبی در نظر گرفته که 2 آذر ویژه برنامه استان مرکزی در سطح کشور است که برنامه ها با حضور مسئولین کشوری انجام خواهند شد.

وی افزود: 181 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در هفته بسیج توسط بسیج سازندگی در سطح استان به بهره برداری می رسد که در قالب افتتاح واحدهای مسکونی محرومین، پروژه های آبرسانی ، پروژه های عمرانی و سایر برنامه های دیگر خواهد بود که نهضت کمک مومنانه در سطح استان با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی بسیج اقتصاد مقاومتی آب طی یک سال گذشته محرومیت زدایی بسیج سازندگی سطح استان بهره برداری استان مرکزی برنامه ها پروژه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری‌ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با تلاش‌های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت، گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستا‌ها از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیاز‌های اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می‌باشد.

جهانیان گفت: طی یک سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد