Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کارآفرینی در اقتصاد نوین و رقابتی دنیا، دارای نقش بسیار مؤثری است و پویایی اقتصاد کشورها را درپی خواهد داشت.

به گزارش برنا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اصغر مصاحب در پیام تبریک خود به مناسبت فرارسیدن "هفته جهانی کارآفرینی" عنوان کرده است: " دستیابی به اهداف توسعه پایدار کشور و ارتقاء جایگاه اقتصادی در جهان، تنها از طریق توسعه و گسترش کارآفرینی امکان پذیر است، که این مهم دست‌اندرکاران کشورها را بر آن داشته تا زمینه‌های لازم را برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و انجام حمایت‌های لازم از کارآفرینان از طریق تسهیل اکوسیستم کارآفرینی، آموزش، پژوهش و توانمند سازی فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در ادامه این پیام آمده است: "از آن‌جایی که در جهان امروز مهم‌ترین منبع نوآوری و اشتغالزایی کارآفرینی است، توسعه کارآفرینی به رشد اقتصادی شتاب فزاینده می‌دهد و اثرات مثبتی مانند بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش فقر و افزایش اشتغال در جامعه به‌وجود می‌آورد. همچنین توسعه کارآفرینی سبب پیدایش محصولات جدید، خدمات، روش‌ها، سیاست‌ها، ایده‌ها و راهکارهای نو برای حل مشکلات جامعه می‌شود."

مصاحب در بخش دیگر این پیام متذکر شده است: "سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف انجام حمایت‌های همه جانبه از صنایع کوچک و متوسط کشور در جهت تقویت و تسهیل اکوسیستم کارآفرینی SMEها تلاش می‌کند و از طریق ارائه خدمات حمایتی متنوع و متعدد به کارآفرینان، زمینه رشد کارآفرینی را در کشور فراهم می‌آورد."

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزوده است: "این سازمان تلاش می‌نماید تا از طریق کمک به توانمند سازی کارآفرینان کشور به‌واسطه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارآفرینی، انجام پژوهش‌های کاربردی، شبکه سازی عوامل دخیل در تقویت اکوسیستم کارآفرینی، برگزاری رویدادهای استارتاپی و حمایت همه جانبه از ایده‌های برتر و برگزیده این رویدادها، اجرای پروژه توسعه خوشه‌های کسب و کار، تقویت نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و انجام سایر حمایت‌های توسعه‌ای در راستای تقویت کارآفرینی کشور گام بردارد."

وی اضافه کرده است: "همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های گسترده موجب شد برای رفع نیازهای موجود جامعه و جلوگیری از بیکاری و ورشکستگی اقتصادی، کسب و کارهای مجازی متنوع و متعددی درحال شکل گیری باشد که این موضوع نیز موجب تقویت کارآفرینی و جلوگیری از بیکاری توأم با حفظ منابع و توسعه پایدار می‌شود."

مصاحب با تأکید بر این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز با رویکرد جدیدی در جهت تقویت و توسعه خدمات غیرحضوری به منظور توسعه کارآفرینی گام برمی‌دارد، اظهار امیدواری کرده است با تقویت روحیه کارآفرینی و ایجاد زمینه توسعه پایدار اقتصادی، عدم وابستگی به فروش نفت در اقتصاد کشور را شاهد باشیم.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان موفقیت، سلامتی و سربلندی همه کارآفرینان زحمتکش و عزیز کشور را از درگاه خداوند سبحان درخواست نموده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 501 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 77 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 87 هزار و 863 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 46 هزار و 413 واحد صنعتی و سه هزار و 55 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 557 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اکوسیستم کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین کلنگ زنی طرح توسعه پالایشگاه نفت خام آفتاب با اشاره به اینکه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد باید تقویت شود اظهار داشت: توسعه ایران را بخش خصوصی دارای ساختارهای قوی و نوین رقم می‌زند که دولت هم در کنار آن نقش مهم تنظیم‌گری و توانمندسازی را ایفا کند چراکه اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد و غیر بهره‌ور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت شرکت‌های اقتصادی بزرگ مقیاس جهان در تحولات اقتصادی، افزود: در دهه نود ادغام شرکت‌های کوچک انجام شد که ادامه این حرکت و برند سازی به ویژه در حوزه فولاد و نفت می‌تواند جهشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دوستی با تاکید بر اینکه همه ما رسالت داریم ایرانی آبادتر به نسل بعد تحویل دهیم اظهار داشت: مساله اول استان جذب سرمایه گذار و ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری است که با مجموعه اقدامات انجام شده از ابتدای دولت تاکنون در مجموع ۷۱۲ هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داخلی و بیش از ۵۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه ارزی داشته‌ ایم و طبق نظرسنجی فعالان اقتصادی برای سومین فصل پیاپی هرمزگان رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری را کسب کرده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توسعه زنجیره پتروشیمی و پترو پالایش در کشور گفت: نباید نفت تنها برای مصارف سوختی در نظر گرفته شود و با توجه به مزیت‌های نفتی هرمزگان و معادن استان‌های همجوار، تکمیل زنجیره ترکیبی شیمی معدن نیز می‌تواند سبب تحول اقتصادی شود و مدیریت این پروژه مهم را در سطح ملی آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان رویه پروژه‌ای در اقتصاد را نیازمند اصلاح دانست و گفت: با تشکیل اکوسیستم اقتصادی می‌توان به توسعه پایدار رسید چرخه کاملی که با یک ساختار نوین علاوه بر نیروی انسانی ماهر و محیط مناسب سرمایه‌گذاری در آن مزیت‌ها شناسایی و در مسیر آن زنجیره‌ها هم تعریف شده باشند.

کد خبر 6100420

دیگر خبرها

  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • ایجاد شهرک مسکونی نخبگان در کلاس جهانی
  • اتکا به صنایع منبع محور، عامل کاهش تاب آوری در مقابل شوک‌های خارجی
  • شهرک مسکونی نخبگان پردیس رونمایی می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی