Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق شهروندان به مطالعه، برنامه های متنوع هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه دارالمومنین برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه14، سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه فرهنگ عمومی گفت: این برنامه ها با هدف جریان سازی فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه، برای شهروندان دارالمومنین برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیموری با اشاره به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا که موجب شده امسال بیشتر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت شبکه های مجازی برگزار شود، گفت: برنامه ها با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منابع منطقه در نظر گرفته شده که تجلیل از ناشران محلی، برپایی نمایشگاه کتاب، رونمایی کتاب، دیدار مجازی با نویسنده، برگزاری مسابقات مرتبط با حوزه کتاب در فضای مجازی محلات و مسابقه کتابخوانی سلام بر ابراهیم تنها بخشی از این برنامه هاست که با مشارکت اداره‌ روابط عمومی منطقه درحال برگزاری است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه همچنین معرفی کتاب های پر فروش سال، نذر کتاب، تهیه موشن گرافی و پادکست های صوتی با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، توزیع کتاب در مراکز فرهنگی کم برخوردار با کمک خیرین فرهنگی را از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده عنوان کرد.
تیموری با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه، علاوه بر افزایش سطح دانش عمومی، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد، از بروزرسانی کتابخانه سراهای محلات منطقه خبر داد و افزود: برای این منظور نسبت به رفع کمبود کتاب و بروزرسانی منابع مطالعاتی در سراها، کتابخانه های پایگاه های مذهبی و مراکز فرهنگی مرتبط با شهرداری اقدام شده است. علاوه بر این، سایر مشکلات کتابخانه ها بررسی می شود تا در الویت تجهیز توسط شهرداری منطقه قرار گیرد.
نذر کتاب و اهدای کتاب به اقشار نیازمند منطقه از دیگر برنامه هایی است که همزمان با هفته کتاب در نظر گرفته شده است. تیموری با بیان اینکه شهروندان می توانند در هدیه کتاب به هم محله ای های نیازمند سهیم باشند، از طرح مبادله کتاب نیز خبر داد و اضافه کرد: با هدف بالا بردن انگیزه مطالعاتی در بین افراد و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، امکان تعویض کتاب های مطالعه شده و بلا استفاده افراد در منزل با کتاب های مورد نیاز و تازه فراهم شده است. گفتنی است؛ علاقه‌مندان با تحویل کتاب خود به غرفه تحویل کتاب و پایگاه های کتاب سرای محلات، می‌توانند کتابهای قدیمی را با کتابهای نو تعویض کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به آمار عضویت، امانت، سرانه فیزیکی و تعداد منابع کتابخانه های عمومی شهرستان میانه در سال ۱۴۰۲ افزود: شهرستان میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان را دارد و برنامه ریزی برای ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه به عنوان مطالبه مردم و اعضای کتابخانه های عمومی، همکاری و تعامل همه ادارات و سازمان‌های ذیربط را می‌طلبد.

محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه با وجود غالب شدن فضای مجازی در زندگی امروزی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، عملکرد خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال‌های اخیر باعث افزایش مطالعه در کتابخانه های عمومی استان به ویژه کتابخانه های میانه و آشتی مردم با کتاب و مطالعه شده است.

محمدباقر هنربر در دیدار با اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فراهم کردن زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی را سبب گرایش روزافزون مردم به مطالعه خوانده، گفت: مطالعه، فکر انسان را روشن و سطح آگاهی و فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد و به تبع آن آسیب پذیری مردم نسبت به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد لذا لازم است در کنار فراهم نمودن زیرساخت‌های فیزیکی، در زمینه فرهنگ سازی، ترغیب و تشویق به مطالعه نیز تلاش جدی صورت پذیرد.

فرماندار میانه با تقدیر و تشکر از همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از تبدیل کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی برای رجوع همه اقشار مردم، افزود: در دوره مدیریت کنونی کتابخانه های عمومی در سطح استان مردم استقبال بیشتری از کتابخانه های عمومی داشته و با کتاب و کتابخوانی انس بیشتری گرفته‌اند.

گفتنی است اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان میانه با کتابداران، کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.

کد خبر 6088616

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است