Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پی افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی گچساران و عدم افزایش سرمایه چند شرکت سهامدار پتروشیمی گچساران که در ماه‌های اخیر دستمایه فضاسازی رسانه‌ای عده‌ای علیه هلدینگ خلیج فارس شده است، نکاتی مهم را در رابطه با فرآیند قانونی افزایش سرمایه در راستای اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و همچنین اطمینان‌بخشی به سهامداران برای ‏دفاعی که از حقوق آنها شد، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شانا، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیش از 50 میلیون سهامدار، نقشی بیش از 40 درصدی در تولید و ‏صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به‌عهده دارد و در رده‌بندی‌های جهانی نیز بین 40 شرکت برتر شیمیایی جهان قرار ‏دارد.‏ این شرکت که با تکمیل طرح‌های بزرگی چون پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، پتروشیمی ایلام و پتروشیمی لردگان نقشی مهم در جهش ‏دوم صنعت پتروشیمی ایفا می‌کند، سهامدار طرح‌های توسعه‌ای مهم دیگری همچون پتروشیمی گچساران است و با افزایش سرمایه اخیر ‏انجام‌شده به سهامدار عمده این شرکت شده تبدیل است.
اما توضیحاتی درباره افزایش سرمایه صورت‌گرفته در پتروشیمی گچساران ضروری به نظر می‌رسد:
1-‏ هلدینگ خلیج فارس به‌رغم سهم 10.65 درصدی در پتروشیمی گچساران تا پیش از افزایش سرمایه اخیر، بیش از 4 ‏هزار و 500 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده و رسیدن این پروژه به پیشرفت 74 درصدی تا حد زیادی ‏مرهون همین منابع تزریق‌شده از سوی هلدینگ خلیج فارس، فراتر از تعهدات خود به این پروژه است، همین اقدام سبب شده این ‏هزینه‌ها به‌عنوان مطالبات وصول‌نشده در صورت‌های مالی فارس، مورد سوال حسابرسان قرار گیرد، مشارکت ‏حداکثری فارس در این افزایش سرمایه و روشن شدن وضع مطالبات فارس از گچساران و برخی سهامدارانش در ‏همین راستا بوده است.
2-‏ افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم، اصرار و پیشنهاد هلدینگ خلیج فارس برای افزایش سرمایه سه شرکت ‏پتروشیمی دهدشت، کازرون و ممسنی به‌عنوان سهامداران شرکت سهامی خاص گچساران به سازمان بورس بود. این ‏پیشنهاد به رغم جلسات متعدد و قول‌های مساعدی نظیر طرح در هیئت مدیره سازمان بورس برای صدور مجوز به ‏مرحله عملیاتی نرسید. دلیل این پیشنهاد فارس، هزینه شدن منابع افزایش سرمایه این شرکت‌ها برای تکمیل این پروژه‌ها ‏و به‌خصوص پتروشیمی گچساران و نه هزینه شدن آن بابت خرید حق تقدم استفاده‌ نشده بود.‏
3-‏ هلدینگ خلیج فارس، همچنین آمادگی خود را به سازمان بورس برای عدم شرکت خود و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش در ‏این افزایش سرمایه‌ها با هدف مشارکت همه مردم ایران در این افزایش سرمایه که موجب کاهش سهام هلدینگ خلیج ‏فارس در این شرکت‌ها می‌شد، اعلام کرد. تصمیمی که می‌توانست به نفع چندهزار نفر از سهامدار ‏فعلی این سه شرکت تمام شود و شیرینی تکمیل و راه‌اندازی پتروشیمی گچساران را نصیب تعداد بیشتری از ایرانی‌ها ‏کند.‏
4-‏ افزایش سرمایه صورت‌گرفته در شرکت سهامی خاص پتروشیمی گچساران، طبق مصوبه مجمع عمومی این شرکت ‏مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت به 5200 میلیارد تومان، مطابق مواد قانون تجارت انجام شده و تنها در این مرحله ‏از 490 میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یافته و مرحله دوم و اصلی افزایش سرمایه 4200 میلیارد تومانی ‏آن در دستور کار است و سهامدار عمده کنونی گچساران، همچنان تءکید بر پیشنهاد افزایش سرمایه از طریق سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی و با شرط نبود متعهد پذیره‌نویس و امکان مشارکت آحاد ملت در تأمین مالی و مشارکت در احداث پروژه ملی گچساران دارد.
5-‏ این افزایش سرمایه که نتیجه نهایی آن افتتاح و تولید و در نتیجه کسب درآمد و سود این مجتمع است، نه‌تنها موجب ‏ارزشمندتر شدن سهام پتروشیمی گچساران می‌شود که موجب منتفع شدن سهامداران پتروشیمی‌های ‏ممسنی، کازرون و دهدشت خواهد بود و موجب اشتغال‌زایی بیشتر و توسعه شهرستان گچساران خواهد شد.
لازم به ذکر است، امروز نیروی کار این شهرستان، سهم بیش از 70 درصدی در میان 2 هزار نفر نیروی شاغل مستقیم در این پروژه دارد.
این اقدام همچنین مانع از هزینه شدن منابع افزایش سرمایه شرکت‌های سهامدار به ‏نفع عده‌ای خاص و صرفاً برای خرید حق تقدم استفاده نشده آنها شد.‏
6- هلدینگ خلیج فارس با توجه به اینکه حدود 5 هزار میلیارد تومان از این پروژه مطالبات داشت، معادل سهم خود در این افزایش سرمایه شرکت کرد، اما به دلیل عدم شرکت بقیه سهامداران در این افزایش سرمایه، سهم فارس در این شرکت افزایش یافت که این اتفاق می‌تواند موجب تزریق منابع بیشتر از سوی این هلدینگ برای اتمام پروژه گچساران شود.
7-‏ با توجه به برخی مطالب مطرح‌شده درباره این افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات دروغ به مردم، هلدینگ خلیج ‏فارس ضمن اعلام آمادگی برای پاسخگویی به ابهام‌ها هرکدام از سهامداران محترم در قالب گفت‌وگو یا پاسخ به ‏سؤالات، حق قانونی خود را برای پیگیری حقوقی و قضایی ادعاهای غلط منتشرشده که با هدف تشویش اذهان عمومی از سوی برخی افراد و از طریق برخی بسترهای اطلاع‌رسانی انجام‌شده محفوظ می‌داند. ‏

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران هلدینگ خلیج فارس میلیارد تومان شرکت ها حق تقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟

 دقایقی پیش علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال از سمت خود در این باشگاه برکنار شد.

به گزارش ورزش سه، این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ساعتی از تساوی با ارزش آبی‌ها در تبریز می‌گذشت و تیم در راه بازگشت به تهران بود. در نشست مطبوعاتی امروز، جواد نکونام مجددا اشاره‌ای به اتفاقات ابتدایی فصل داشت و در عین حال از حضور هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک جدید باشگاه تمجید کرد.

در این شرایط، جلسه‌ای در خارج از ساختمان باشگاه استقلال بین سه عضو هیئت مدیره در حال برگزاری بود که از پیش مشخص بود خروجی آن، پایان کار علی خطیر است. مدیری که کمتر از یک سال پیش، جایگزین حجت کریمی، سرپرست پیشین مدیرعاملی باشگاه استقلال شد و اما فرجام او به پایان فصل نرسید، اتفاقی که باعث شگفتی هواداران استقلال شده است.

گفته می‌شود علت این مسئله، عدم هماهنگی خطیر و مالکان جدید باشگاه در پرداخت بدون مجوز ۵۰ میلیارد تومان پول به بازیکنان بوده است. در عین حال،  تلاش‌هایی در حال انجام است که این مسئله به نوعی رفع اثر شود، اما انتشار گسترده این خبر در رسانه‌ها، مانع از این خواهد بود که خطیر و تیمش در استقلال بمانند.

احمد شهریاری مدیرعامل پیشین تیم صبا باتری و عضو اسبق هیئت مدیره استقلال که در حال حاضر نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه محسوب می‌شود، شانس اول مدیرعاملی آبی‌ها خواهد بود، مگر آنکه خود بخواهد به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه به کار خود ادامه بدهد.

مهدی پاشازاده (کاپیتان سابق استقلال) گفت: «خدا را شکر مالک جدید آمد و به شخصه سردار شهریاری را خوب می شناسم و می دانم از سال ها پیش در صباباتری تیمداری کرده و با فوتبال کاملا آشناست. او و گروه جدید می توانند با همدلی و کمک به جواد نکونام انشالله اتفاقات خوبی برای استقلال رقم بزنند.»

برکناری شبانه خطیر از سمت مدیریت باشگاه استقلال به معنای ترک اتاق نسبتاً بزرگ مدیریت باشگاه در طبقه چهارم ساختمان نسبتا محقر استقلال در سعادت آباد است. خطیر آرزو داشت با ورود هلدینگ خلیج فارس، استقلال صاحب ساختمان شیک و تر و تمیز و در شأن باشگاه بشود که در نهایت عمر مدیریت او به این آرزو قد نداد.

به احتمال بسیار زیاد، جواد نکونام سرمربی استقلال از برکناری علی خطیر خوشحال خواهد بود. او در طول ماه‌های گذشته در جبهه یک طرفه به شدت علیه نحوه مدیریت در باشگاه استقلال، بارها و بارها مصاحبه کرده بود، اما از طرف باشگاه هیچکس در مقام پاسخگویی بر نیامد. حالا با تصمیم جدید، ممکن است خطیر به سکوت خود در همه زمینه‌ها پایان بدهد.

علی خطیر در گفتگویی کوتاه با یکی از رسانه‌ها درخصوص اخبار برکناری‌اش گفت: «من هم‌اکنون در باشگاه حضور دارم و ابلاغی برای من نیامده است.»

اولین واکنش به تغییرات باشگاه استقلال به حجت کریمی مدیرعامل پیشین باشگاه آبی ها تعلق دارد. او در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: یک انتخاب عجیب صورت گرفت! (صحبت های کریمی، متوجه فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی فعلی باشگاه است)

کاربر دیگری با استفاده از هشتگ پایان حاشیه نوشت: به نظرم در وضعیت فعلی، اخراج خطیر کار درستی بود تا جواد نکونام با خیال آسوده احساس کند رئیس است و کسی با او رقابت نمی‌کند. اینطور، نکونام تمام تمرکزش را روی قهرمانی می‌گذارد.

برکناری خطیر در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه شد. کاربری در توییتر نوشت: «خطیر رفت ولی خطر هست! امیدوارم به سمت موش آزمایشگاهی شدن برای نامدیران نشویم، وگرنه میتوانیم از چاله به چاه بیفتیم.»

مهمترین شغل احمد شهریاری، معاونت اداره مالی سازمان صدا و سیماست. او که به همراه علی عسکری، رئیس هلدینگ خلیج فارس، از صدا و سیما به این هلدینگ بزرگ نقل مکان کرده، با رایزنی‌هایی که برای خریداری استقلال از سوی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی صورت گرفت، در نهایت همه کاره استقلال در روزهای آینده خواهد بود.

 فرشید سمیعی که به عنوان عضو حقوقی در زمان مصطفی آجورلو وارد مجموعه استقلال شد، در نهایت پس از ائتلاف با خطیر و عضویت در هیئت مدیره استقلال، جایگزین مدیر عامل پیشین آبی‌ها گردید تا در دوران حضورش در استقلال، جدایی چهار مدیرعامل را به چشم دیده باشد.

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • باشگاه استقلال پلمپ شد
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • استقلالی‌ها پولدار شدند
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری