Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: در روستاهایی که جمعیت بالای ۳۰۰ خانوار دارند، دهیاری‌های مکلف شدند که یک طبقه‌ از ساختمان اداری خود را به کتابخانه عمومی برای استفاده دانش‌آموزان و کتابخوانان روستایی اختصاص دهند. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با تاکید بر لزوم توسعه کتابخانه‌های روستایی در مناطق محروم و دورافتاده استان اظهار داشت: در روستاهایی که جمعیت بالای 300 خانوار دارند، دهیاری‌ها را مکلف کردیم که یک طبقه‌ از ساختمان اداری خود را به کتابخانه عمومی برای استفاده دانش‌آموزان و کتابخوانان روستایی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها را مامور کردیم که روستاهایی که دارای مدرسه راهنمایی و دبیرستان هستند، حتماً کتابخانه عمومی ایجاد شود. ضمن اینکه بخشی از اعتبارات روستایی را  را برای ایجاد کتابخانه‌های روستایی تخصیص خواهیم داد تا در نواحی روستایی که دانش‌آموز بالاتر از مقطع ابتدایی دارند، حتماً دانش‌آموزان از امکانات کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند.

جمالی‌پور در ادامه با تاکید بر ایجاد و توسعه کتابخانه‌های دیجیتال در استان قزوین ادامه داد: با توجه به بحران شیوع ویروس منحوس کرونا باید به‌سرعت منابع کتابخانه‌ای ما دیجیتال شده و کتاب‌ها به صورت نسخه الکترونیکی در دسترس کاربران و اعضای دائم و موقت کتابخانه‌های استان قزوین قرار بگیرند.

استاندار قزوین با اشاره به نقش مهم کتابخوانی در افزایش سطح دانش و فرهنگ عمومی جامعه گفت: از نظر اجتماعی، فرهنگی و توسعه‌ای ایجاد کتابخانه‌های امری بسیار مهم و مقدم بر خیلی از کارها است. اما امروز متاسفانه به خاطر شرایط اقتصادی مجبور هستیم که ابتدا مایحتاج اساسی مردم را تامین کنیم و بعد به امر توسعه فرهنگ کتابخوانی بپردازیم.

معاون استاندار قزوین: ساخت کتابخانه مرکزی 100 میلیارد تومان سرمایه می‌خواهدکتابخانه‌ ویژه بانوان در استان قزوین راه‌اندازی شد5 کتابخانه سیار در اختیار دانش‌آموزان استان قزوین است

جمالی‌پور افزود: وقتی شرایط اقتصادی سخت می‌شود، اولویت‌بندی‌ها تغییر پیدا می‌کند و این تغییر در بلندمدت هم به فرهنگ و هم به اقتصاد آسیب می‌زند. با این حال باید طوری تدبیر کنیم که آسیب شرایط اقتصادی موجود به حوزه فرهنگ عمومی خیلی کمتر شود تا اقتصاد و فرهنگ در کنار هم قرار بگیرند و مکمل هم برای توسعه کشور شوند.

وی همچنین با انتقاد از به تاخیر افتادن ساخت کتابخانه مرکزی شهر قزوین عنوان کرد: با وجود اینکه قرار بوده ساخت این کتابخانه مرجع و تخصصی از سال 1392 شروع شود، اما با توجه به کم‌کاری‌هایی که صورت گرفته، ساخت آن تا امروز به تاخیر افتاده و اهتمام جدی داریم که قبل از پایان دولت پروژه احداث کتابخانه مرکزی قزوین را آغاز کنیم.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا نهاد کتابخانه های عمومی کتاب استانداری قزوین ویروس کرونا نهاد کتابخانه های عمومی کتاب استانداری قزوین کتابخانه عمومی کتابخانه ها دانش آموزان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین 
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند