Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از گرگان  :  پس از حدود یک ماه آرامش نسبی که بر استان گلستان حاکم بود، بار دیگر بیماری کرونا شیوع گسترده‌ای پیدا کرد به نحوی که در مدت دو هفته همه شهرستان‌ها که سفید یا زرد بودند را به مرز هشدار و سپس به وضعیت قرمز کشاند.

برگزاری مراسمات مختلف از جمله دورهمی‌های خانوادگی و مجالس عروسی و عزا سبب اوج گیری دوباره کرونا در استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که مسئولان بهداشتی استان می‌گویند به رغم وضعیت قرمز در همه شهرستان‌ها، اما چند شهرستان وضعیت حادتری دارند که علت شیوع گسترده بیماری در آنها، برگزاری مراسمات عروسی است.

به رغم هشدارهای مسئولان برای برخورد با برگزاری هر گونه تجمع، برخی از شهروندان بی اعتنا به سلامت خود و دیگران و همچنین مصوبه‌های ستاد کرونا، مجالس عروسی را در منازل مسکونی یا خانه باغ‌های شهرهای دیگر برگزار می‌کنند.

چند روز قبل بود که پس از هشدارهای مکرر مسئولان بهداشتی و البته قضایی، داماد متخلفی که بیشتر از ۴۰۰ نفر مهمان داشت با دستور دادستانی گمیشان، در مراسم عروسی بازداشت شد. علاوه براین در مدت حدود ۳۵ زوج متخلف دیگر نیز که در شرایط قرمز کرونایی اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بودند، در گنبدکاووس به مراجع قضایی معرفی شدند.

در یک هفته اخیر محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز استان از جمله گرگان و گنبدکاووس اعمال شده و از اول آذرماه نیز این محدودیت‌ها تشدید خواهد شد تا شاید روند شیوع این بیماری، کاهشی شود.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: از دو هفته قبل ابتلا به کرونا در استان افزایشی شده و تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نیز رو به ازدیاد است.

وی گفت: اکنون همه ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند و برخی از شهرستان‌های جمله کلاله، مراوه تپه و آق‌قلا شرایط بدتری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان روند افزایشی ابتلا به کرونا را در استان ناشی از برگزاری مراسمات عروسی دانست و از مردم خواست هرگونه جشن و مراسم عروسی را به زمان دیگری موکول کنند.

48 

کد خبر 1456666

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!