Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مظاهر مجیدی با اعلام اجرای 28 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح استان همدان گفت: 73 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در این هفته افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین ع ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: جا دارد از همه کسانی که در مسیر انقلاب همواره در کنار برادران سپاه و بسیج بودند و باعث شدند که این مسیر را با اقتدار بیشتری قدم برداریم همچون شهید بزرگوار آیت الله مدنی، مرحوم آیت الله موسوی و مرحوم آیت الله فاضلیان که در دوران دفاع مقدس نقش هدایت گری رزمندگان را به عهده داشت یادی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهدای سپاه همچون شهید همدانی، شهبازی و قهاری و همچنین شهدای ارتش همگی توانستند در استان نقش بزرگی ایفا کنند و آخرین شهید ما سردار سلگی بود که مایع امید و برکتی برای استان همدان بود و امیدواریم خدا توفیق دهد راه آنان را ادامه بدهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین ع در ادامه با بیان اینکه حضرت امام ره بسیج را با یک نگاه برای تداوم انقلاب اسلامی و نقش جمهوری اسلامی در جهان طراحی کردند گفت: امام ره این ابتکار بزرگ را عنوان کردند که اگر بخواهیم انقلاب استمرار خودش را داشته باشد باید نیروهایی از جنس مردم داشته باشیم و به دنبال آن در 5 آذر سال 1358 بسیج تشکیل شد.

بسیج در طول این 41 سال ماموریت های بزرگی انجام داده است

وی عنوان کرد: به لطف خداوند بسیج در طول این 41 سال ماموریت های بسیار بزرگی را همچون کمک ها و اعزام نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس، کمک به ریشه کنی بحث فلج اطفال و... با موفقیت به انجام رسانده است.

سردار مجیدی با بیان اینکه نیروهای بسیجی استان همدان در ابعاد مختلف ایفای نقش کرده اند گفت: به عنوان مثال در بحث اعزام و ساماندهی لشکرهای بسیجی در دوران دفاع مقدس استان همدان با فرماندهی شهید صوفی بسیار موفق عمل کرد و شاهد اعزام لشکرهایی از همدان به جبهه بودیم.

وی ادامه داد: وقتی که قطعنامه 598 پذیرفته شد و کسور به سمت سازندگی رفت باز هم نقش بسیج برای رسیدن به خودکفایی و ادامه کار برای تداوم اتقلاب اسلامی و تامین امنیت داخلی مشهود بود و در بحث جبهه مقاومت نیز مردم خوش درخشیدند و امروز هم که درگیر بیماری کرونا هستیم باز بسیج نقش آفرینی کرده است.

شعار محوری امسال "بسیج، پیشرو خدمت، امید آفرین"

فرمانده سپاه انصارالحسین ع با بیان اینکه شعار محوری امسال هفته بسیج" بسیج، پیشرو خدمت، امید آفرین" است گفت: از روز جمعه 30 آبان برنامه های بسیج شروع خواهد شد که به نام بسیج معنویت و سلامت نامگذاری شده، روز دوم به نام بسیج فرزند مسجد و خادم مردم، روز سوم به نام بسیج مطالبه گر و عدالت خواه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: روز چهارم به نام بسیج سبک زندگی اسلامی ایرانی، روز پنجم با عنوان بسیج، بسیج ولایی انقلابی و تمدن ساز، روز ششم با عنوان بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و روز آخر با نام بسیج کمک مومنانه و ایثارگری عنوان و نامگذاری شده است.

سردار مجیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال با توجه به کرونا شرایط گذشته را نداریم ولی سعی شد به شکل دیگر برنامه های هفته بسیج را اجرا کنیم.

اجرای 28 عنوان برنامه در هفته بسیج

وی با بیان اینکه تقریبا 28 عنوان برنامه اصلی در سطح استان و حدود ده ها ریز برنامه در هفته بسیج اجرا خواهیم کرد گفت: اولین برنامه حضور در نشست خبری فرماندهان سپاه است که از امروز کلید خورده است دیگری برنامه های معاونت فرهنگی سپاه است که تبلیغات محیطی سطح شهر را دنبال می کنند که در این خصوص نیاز است رسانه ها هم به کمک ما بیایند.

نقش موثر قرارگاه فضای مجازی بسیج در اطلاع رسانی اخبار هفته بسیج

فرمانده سپاه انصارالحسین ع ادامه داد: قرارگاه فضای مجازی بسیج هم با توجه به نقش کلیدی که امروز دارد بسیار می تواند موثر واقع شود و از طریق جریان سازی در سایت های خبری و همچنین راه اندازی کمپین و تولید هشتک هایی با مضمون بسیج در این هفته به فعالیت خواهند پرداخت.

وی در ادامه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج جامعه پزشکی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: با هماهنگی کارکنان شبکه درمان و بسیج سازندگی اعزام گروه های جهادی را خواهیم داشت.

سردار مجیدی عنوان کرد: 155 هزار نفر در 28 گروه های جهادی در کمک رسانی به مردم به کار گرفته شده اند.

راه اندازی پویش نذر خون توسط بسیج پیشکسوتان

وی راه اندازی پویش نذر خون را از برنامه های بسیج بسیج پیشکسوتان در هفته بسیج نام برد و گفت: در خصوص پایگاه های مقاومت هم برنامه اشان این است که هر پایگاه مقاومت یک خدمت ارائه دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین ع برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری از برنامه های معاونت علمی بسیج عنوان کرد و افزود: معاونت بسیج دانش آموزی و فرهنگیان هم افتتاح طرح های کلاس مهربانی جهت پشتیبانی از آموزش و پرورش و همچنین کمک به خانواده هایی که به فناوری های روز دسترسی ندارند خواهند داشت.

وی با تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در هفته بسیج  افتتاح پروژه های اماده  را از جمله دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: بسیج سازندگی از ابتدای امسال تقریبا حدود73 پروژه عمرانی را در کنار دستگاه های دولتی. همچون احداث، مرمت و بازسازی منازل محرومین، مرمت و بازسازی مدارس، بازسازی پل روستایی، احیا و لایروبی قنات، مساعدسازی مسیرهای عبوری عشایرها، افتتاح کانون پرورشی قهاوند، نماکاری و ترمیم مساجد و ساخت سالن های ورزشی را به انجام رسانده که در هفته بسیج افتتاح  و چندین پروژه دیگر هم در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

سردار مجیدی ادامه داد: بحث تعلیم و تربیت نیروهای بسیجی تحت عنوان تربیت صالحین و نیروهای تراز انقلاب اسلامی را در بسیج پیگیری می کنیم که نقش مهمی در کادرسازی دارد.

اجرای طرح صنعت یار توسط بسیج صنایع

وی اظهار کرد: دیگر برنامه ها اجرای رزمایش های مختلف گردان و نواحی و همچنین عطر افشانی قبور شهدا به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود و نیز بسیج جامع صنعتی هم در حال انجام طرحی با عنوان صنعت یار در جهت کمک به صنایعی که دچار مشکل شدند می باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین ع با بیان اینکه بسیج محلات هم در حال انجام کار بزرگی در حمایت از طرح شهید سلیمانی که پشتیبانی ار کادر درمان است می باشند افزود: در این طرح مساجد هم برای بحث بیماریابی و درمان آن ها فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی و اصناف هم برنامه ریزی کردند ایستگاه های سلامت توزیع ماسک رایگان و بسته های معیشتی را راه اندازی کنند.

سردار مجیدی افزود: بسیج کارمندی را هم فعال خواهیم کرد و مشکلات احصا شده در محلات را توسط مسولین حل خواهیم کرد و همچنین بسیج حقوقدانان برنامه ریزی کردند مشاوره حقوق و روانشناسی را داشته باشند و نیز در تلاشند زندانیان غیرعمد را با کمک خیرین آزاد نمایند.

وی بیان کرد: معاونت سیاسی هم طرحی را تحت عنوان طرح ثامن را به عنوان اینکه بصیرت افزایی رادر کل استان برنامه ریزی کنند ابلاغ کرده اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین ع با بیان اینکه در خصوص پایگاه های مقاومت شعار امسال " احیای پایگاه های مقاومت کشور است" گفت: با عنوان وضعیت سنجی پایگاه های مقاومت در تلاشیم که میزان فعالیت آن ها را ببرسی و مشخص کنیم.

راه اندازی 669 صندوق قرض الحسنه در راستای اشتغالزایی

وی عنوان کرد: در راستای اشتغال هم تا به امروز توانسته ایم 669 صندوق های قرص الحسنه را راه اندازی کنیم که حدود 2هزار و 526 شغل ایجاد شده است.

سردار مجیدی اظهار کرد: در بحث کمک های مومنانه حدود 22 میلیارد تومان از مردم جمع آوری شد و تا الان بسته های عذایی توسط سپاه انصار 163 هزار بسته با اعتبار حدود5 میلیارد تومان، بسته های قرارگاه امام حسن مجتبی که رده های دیگر هم کمک کردند هم به این شرح است که در مجموع ستاداجرایی تا به حال 69 هزار و 500، آستان قدس رضوی حدود 5هزار بسته معیشتی و اوقاف 4هزار بسته غذایی به نیازمندان کمک کردند که مجموعه عملکرد آن ها حدود 9 هزار بسته است.

وی عنوان کرد: بسته های معیشتی که در کل استان توزیع 218 هزار بسته عذایی بود که توسط ایت الله شعبانی شهرداری و کمیته امداد مقداری کارت هدیه صادرشد و در مجموع از اقداماتی که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی صورت گرفت حدود 87 میلیارد و پانصد میلیون تومان جمع آوری شده که توانستیم در سطح استان توزیع کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین ع همچنین به ضدعفونی کردن سطوح توسط بسیجیان در شهرستان های نهاوند و تویسرکان اشاره کرد و گفت: در جهت کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمیته های سازندگی توانستند کارگاه های تولید ماسک را فعال کنند و تا به امروز 2میلیون و 500 هزار ماسک توسط کارگاه های بسیج تولید شده است.

سردار مجیدی  اظهار کرد: موضوع دیگر بحث هر پایگاه مقاومت به عنوان یک پایگاه سلامت است که یک تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و ریاست سازمان بسیج بسته شده و به بسیجیان ابلاغ شده که براساس آن  برنامه ریزی کرده ایم یک گروه 15 نفره شامل1 پزشک، 4 پرستار و 10 بهورز که بسیجی ها هستند را آموزش داده ایم تا به کمک قشر درمان بیایند.

وی بیان کرد: همچنین در راستای بحث محدود کردن ترددها آنجاهایی که نساز است تامین نیرو کنیم به کمک نیروی انتظامی خواهیم آمد.

فرمانده سپاه انصارالحسین در پایان گفت: ما همچنین موفق شدیم همان ساز و برگ بسیج که حضرت امام ره مدنظر داشتند با راه اندازی گردان های دفاعی امنیتی و سایبری تقویت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه انصارالحسین ع پایگاه های مقاومت دیگر برنامه ها بسیج سازندگی عنوان برنامه هفته بسیج برنامه ریزی استان همدان سردار مجیدی نام بسیج راه اندازی توسط بسیج هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود