Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@04:02:37 GMT

توليد روزانه 200 هزار کيت تشخيص سريع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۰۳۴۷

توليد روزانه 200 هزار کيت تشخيص سريع کرونا

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در کمتر از 22 روز جوانان دانشمند کشور توانستند خط تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا را راه‌اندازی کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مخبر روز سه شنبه در مراسم افتتاح خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا که با حضور آقایان اسحاق جهانگیری معاون اول و سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری و علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: دستیابی به دانش ساخت این کیت قدم بزرگی برای مهار کرونا در کشور است و ارزش دستیابی به آن کمتر از واکسن کرونا نیست، زیرا از این طریق می‌توان به غربالگری و قطع زنجیره انتقال تسریع بسیار بالایی بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استفاده از این کیت جدید، دیگر نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد و بر خلاف کیت‌های پی‌سی‌آر کنونی که 48 ساعت برای نشان دادن نتیجه زمان لازم دارد، در هر محیط و منطقه‌ای می‌توان در کمتر از 20 دقیقه ابتلای فرد به کووید19 را متوجه شد.
آقای مخبر با اشاره به گران بودن کیت‌های کنونی مورد استفاده در سیستم درمانی و پزشکی تصریح کرد: قیمت کیت های ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، 40 درصد ارزان‌تر از کیت‌های فعلی و در نهایت 200هزار تومان است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اقدام جهادی نیرو‌های دانش بنیان ستاد در دستیابی به این کیت‌ها گفت: در کمتر از 22 روز جوانان دانشمند ما توانستند خط تولید این کیت‌ها را راه‌اندازی کنند و از امروز می‌توانیم روزانه 200 هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت بدهیم.
وی افزود: ستاد اجرایی با همه قدرت و شبانه‌روزی در تمام حوزه‌های مقابله با کرونا از قبیل تولید واکسن کوید 19، تولید کیت تشخیص و دارو‌های مورد نیاز، ماسک و محلول ضدعفونی و تجهیزات پزشکی و کمک به آسیب دیدگان کرونا ازطریق توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و هر چیزی که مردم و جامعه سلامت در این مسیر نیاز داشته باشند، فعال است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
افتتاح خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا در محل نمایشگاه ستاد اجرایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید کیت تشخیص ستاد اجرایی فرمان امام تولید کیت خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی