Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه، بهره گیری از سامانه دادرسی الکترونیکی در ۴ شهرستان استان همدان را نقطه عطف این روزهای کرونایی دانست و گفت: تصمیم بر آن است این سامانه در دادگاه ها نیز  مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان همدان که در نشست با دادستانهای شهرستانهای استان سخن می گفت خاطرنشان کرد: اواسط آبان ماه از سامانه دادرسی الکترونیکی در زندان مرکزی و دادسرای همدان  رونمایی شد و در کمتر از یک هفته این سامانه در دادسرای سه شهرستان تویسرکان، ملایر و نهاوند هم به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از عفو ۲۲۴ زندانی در یک ماه گذشته در این استان خبر داد و افزود: بدین ترتیب در راستای اجرای طرح بزرگ حبس زدایی و تلاش دستگاه قضایی استان بیش از یک هزار زندانی همدانی در کمتر از یک سال گذشته آزاد شدند.

عدالت خواه، کاهش ازدحام جمعیت در محاکم قضایی در روزهای کرونایی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در دادرسی و رسیدگی به پرونده های قضایی را از اهداف راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی برشمرد و تاکید کرد: دادستان ها به جد پیگیر مسئله حبس زدایی که مورد تأکید آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه هست باشند که اگر مطابق با اسناد از اصلاح و متنبه شدن هر یک از زندانیان مطلع شدند شرایط لازم برای عفو او را فراهم سازند.

وی همچنین با بیان اینکه کمیته معتذرین به عنوان یکی از کمیته های معین ستاد تألیف قلوب در سطح استان تاکنون عملکرد خوبی داشته است، گفت: می طلبد تا فعالیت این کمیته در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده بیشتر و فعال تر شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله کادرسازی و استفاده از جوانان در تمامی عرصه های نظام تأکید داشته و دارند، به همین دلیل در یک سال گذشته تحولی در این خصوص در دستگاه قضایی استان و به کارگیری دادستان های جوان انجام شده است.

عدالتخواه جوان گرایی، کادرسازی و بهره گیری از نیروی های متعهد و انقلابی در دستگاه قضایی را از رویکردهای این دستگاه از صدر تا ذیل دانست و از دادستان های استان خواست تا به پرورش قضات مجددانه اهتمام ورزند تا شاهد تحولی اساسی در این حوزه نیز باشیم.

48 

کد خبر 1456726

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی خبر داد و ‌گفت که همزمان؛ برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز در آستانه آزادی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، 28 ‌تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند. 

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان