Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا ، بر اساس رای صادره از شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل ۲ نفر به دلیل تخریب حریم و بستر رودخانه بالیخلوچای به ۱۵۰ساعت خدمات عمومی رایگان در جهت تنظیف و سالم نگه‌داشتن این رودخانه محکوم شدند.

این حکم زیست محیطی در راستای اجرای مجازات جایگزین حبس صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالیخلوچای اردبیل به عنوان طولانی‌ترین رود اردبیل از غرب به شرق امتداد داشته و در مسیر خود با عبور از وسط شهر اردبیل را به مانند برخی از پایتخت‌های کشورهای اروپایی به ۲ قسمت تقسیم می‌کند.

زمزمه‌های طرح ساماندهی رودخانه بالیخلوچای از سال‌ها پیش و پس از مرگ این رودخانه و شدت یافتن آلودگی‌های زیست محیطی و انسانی در آن مطرح شده ولی بطور کامل ساماندهی نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز گفت: امسال همچنین پنج پروژه بزرگ استان شامل احداث چهار شهرک صنعتی خصوصی و یک ناحیه صنعتی ملزم به ارائه مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی بوده که تاکنون برای سه طرح مجوز زیست محیطی بر اساس آیین‌نامه مذکور و با رعایت مسائل زیست محیطی و نصب سیستم آنلاین پایش و نظارت و مدیریت پساب صادر شده و مطالعات ۲ طرح دیگر توسط مشاور طرح در دست بازبینی و بازنگری است.

سعید شهند افزود: عمل به تعهدات زیست محیطی ارائه شده در مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی توسط مجریان می‌تواند باعث کاهش آلایندگی و در نهایت بهبود وضعیت محیط زیست استان شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند اردبیل سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند اردبیل اخبار کنکور زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان