Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@04:01:08 GMT

ترکیه و القاعده، دو بازیگر جدید در تحولات جنوب یمن

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۱۳۹۰

آفتاب‌‌نیوز :

منابع یمنی اخیرا از پرواز تعدادی از پهپادهای ترکیه در طول مناطق درگیری در استان أبین و همچنین حضور عناصر القاعده در این استان خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه ۲۶ سپتامبر، رقابت و تعارض ترکیه و دولت سعودی و امارات در جبهه‌های مختلف قطر، لیبی و حوزه مدیترانه که با قتل جمال خاشقچی در دو سال گذشته به اوج خود رسید، یمن را به یک فرصت برای ترکیه در جهت تحت فشار قرار دادن ریاض تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر اخیرا تعدادی از فرماندهان القاعده در أبین کشته شده و این گروهک تجهیزات لجستیکی جدیدی وارد مناطق درگیری کرده است. درگیری‌های در أبین میان عناصر دولت هادی (وابسته به ریاض) و شورای انتقالی (وابسته به ابوظبی) در شش ماه گذشته علی‌رغم مذاکرات دو طرف در ریاض شدت یافته و کشته و زخمی‌های بسیاری رو دست دو طرف گذاشته است.

نقطه ثقل درگیری‌ها در منطقه الطریه در نزدیکی جعار در شمال منطقه «زنجبار» است. از ماه می گذشته که عناصر دولت هادی موفق به ورود به شهر «عدن» نشدند، درگیری‌ها به ابین کشیده شد و همچنان ادامه دارد.

در این میان ترکیه نیز به نفع عانصر دولت هادی و حزب اخوانی الاصلاح وارد عمل شده و حملاتی علیه مواضع شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را به خود به همراه دارد، انجام می‌دهد.

آذر سال گذشته عناصر شورای انتقالی سندی منتشر کردند که نشان می‌داد تعدادی از افسران اطلاعاتی ترکیه از طریق گذرگاه «صرفیت» وارد «المهره» در جنوب یمن شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه القاعده یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

آفتاب‌‌نیوز :

سایت بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی خود با محمد صادقی، خبر از فرار او از ایران داد و اعلام کرد که صادقی هم اکنون در پاریس به سر می‌برد.

محمد صادقی تابستان سال گذشته به دلیل برخی موارد اتهامی و ادای توضیحات در ارتباط با حمایتش از جریان آشوب در کشور بازداشت شد و در نهایت آذر ماه سال گذشته رسانه‌ها خبر دادند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده است.

صادقی پیش‌تر با پوشش و آرایش زنانه، تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد