Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

ارتش آمریکا از طریق برنامه‌ای با نام Muslim Pro که مسلمانان زیادی از آن استفاده می‌کنند، از آن‌ها جاسوسی و اطلاعاتشان را جمع‌آوری می‌کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، طبق اعلام وبسایت مادربورد که بخشی از مجله وایس است، این برنامه نماز و قرآن که بیش از ۹۸ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده، جزئی‌ترین اطلاعات مسلمانان را به ارتش آمریکا می‌فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه تنها یکی از برنامه‌هایی است که گفته می‌شود اطلاعات مردم را در اختیار ارتش آمریکا می‌گذاشته است.

مادربرد دو جریان داده موازی جداگانه را پیدا کرد که توسط ارتش ایالات متحده برای بدست آوردن داده‌های مکانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یکی فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، شاخه‌ای از ارتش که مسئول مبارزه علیه تروریسم، علیه شورش و همچنین شناسایی ویژه است که گفته شده برای کمک به عملیات نیروهای ویژه خود در خارج از آمریکا از اطلاعات استفاده می‌کند. جریان دوم داده‌ها از طریق شرکتی به نام X-Mode که داده‌های مکانی را مستقیماً از برنامه‌ها جمع‌آوری می‌کند و بعد آن‌ها را به پیمانکاران و به طور گسترده‌تر به ارتش می‌فروشد، جمع‌آوری می‌شده است.

در حالی که مادربورد گفته از عملیات خاصی که توسط ارتش آمریکا با استفاده از این اطلاعات انجام شده باشد، اطلاع ندارد، تصور می‌شود اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این برنامه، در برخی از صدها عملیات پهپادی ارتش آمریکا در خاورمیانه، پاکستان و افغانستان مورد استفاده قرار گرفته باشد.

در بیانیه‌ای خطاب به مادربورد، «تیم هاوکینز» سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه آمریکا گفت: دسترسی ما به این نرم‌افزار برای پشتیبانی از نیازهای ماموریت نیروهای عملیات ویژه در خارج از کشور است.

وی همچنین مدعی شد: ما شدیداً به روندها و سیاست‌های مقرر شده برای محافظت از حریم خصوصی، آزادی‌های مدنی، حقوق اساسی و قانونی شهروندان آمریکایی پایبند هستیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسلمانان جاسوسی جاسوسی مسلمانان نرم افزار ارتش آمریکا ارتش آمریکا جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح