Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:24:11 GMT

فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۱۷۵۰

فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی گرجی بعدازظهر سه شنبه در نشست مجازی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با اشاره به اینکه ما باید عادت به کتابخوانی کنیم چرا که دانش افزایی موجب دانایی و بصیرت در افراد می‌شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال درک یک جهان متفاوت هستیم به گونه‌ای که فضای مجازی در زندگی همه هما در حال ریشه دواندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مطالعه مستمر تأثیر مستقیمی بر ابعاد شخصیتی انسان دارد، عنوان کرد: یکی از بهترین و اثرگذارترین ابزار و وسیله جهت ترویج ارزش‌های فرهنگی و دینی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساحد استان کرمان با بیان این مطلب که شیوع ویروس کرونا با وجود همه مشکلات و محدودیت‌هایی که دارد یک فرصت را برای مطالعه بیشتر و بهتر فراهم کرده است، اظهار کرد: کتابخوانی موجب خیزش دانایی در محله و جامعه می‌شود و به صورت مستقیم باعث کاهش نابهنجاری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان نیز در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است، اظهار کرد: در قالب طرح فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) فعالیت‌های مختلفی توسط کانون‌ها درحال انجام است که برخی از این برنامه‌ها همچون خلاصه نویسی کتاب و شنبه‌های کتاب از جمله این برنانه ها است.

حجت الاسلام گرجی عنوان کرد: در ایام کرونا باید از اجتماعات پرهیز کرد و بهترین فرصت برای مطالعه و انس با کتاب و مطالعه است.

گفتنی است در این نشست مجازی دو تن از فعالان عرصه کتاب به ارائه برنامه‌های خود پرداخته و دلایل موفقیت خود را نیز مطرح کردند.

کد خبر 5074229

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون های مساجد کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان شهرکرد شهرستان کرج بوشهر کتاب و کتابخوانی هفته کتاب محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه‌شنبه در شورای اقامه نماز ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر به تاکید ائمه بر اقامه نماز اول وقت اشاره و اظهار کرد: اقامه نماز، موجبات افزایش وجدان‌کاری و تعهد سازمانی را فراهم آورده و در نهایت منجر به ارتقا بهره‌وری در سازمان‌ها و ادارات می‌شود.

وی بر تقویت امکانات و تسهیلات لازم برای اقامه نماز در گمرکات استان تاکید کرد و گفت: گمرک همواره توجه ویژه ای به اقامه نماز داشته و خوشبختانه گمرک بوشهر و گمرکات استان از امکانات مناسبی در این بخش برخوردار هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر نیز بر لزوم تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز در سطح ادارات و در سطح جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام عباس خشنود به وضعیت اقامه نماز در ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اقتصادی استان از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سایر دستگاه ها در بخش های مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های ادارات در خصوص برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر ضرورت اجرایی شدن مواد این تفاهم‌نامه‌ها تأکید کرد.

کد خبر 6093039

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده