Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان از حزب دموکرات مسیحی (CDU) بار دیگر سخنان خود را مبنی لزوم توجه اروپایی ها به وابستگی شان به ایالات متحده، تکرار کرد.  

خبرگزاری فرانسه به نقل از وی که امروز (سه شنبه) در نشستی ویدیویی در هامبورگ سخن می گفت، نوشت: هیچ تضادی بین یک رابطه نزدیک دو سوی اقیانوس اطلس و تقویت اروپا در بخش دفاعی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارن باوئر افزود: «ما از نظر سیاست امنیتی به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم اما در عین حال به عنوان قدرت های اروپایی باید کارهای بیشتری را انجام دهیم که در آن آمریکایی ها جای ما را گرفته اند.»

وزیر دفاع آلمان در ادامه تاکید کرد: «ایده خودمختاری استراتژیک برای اروپا اگر این توهم را ایجاد کند که ما می توانیم امنیت، ثبات و رفاه را در اروپا بدون ناتو و ایالات متحده تضمین کنیم، بسیار دور از دسترس است.» وی خاطرنشان کرد که تاکنون حدود ۷۵ درصد از کل هزینه ها و امکانات ناتو توسط ایالات متحده آمریکا فراهم شده است.

به گفته وی برای جبران کامل این موارد، هزینه های مورد انتظار از دیگر اعضای ناتو خارج از توان آنها خواهد بود. این در حالی است که پافشاری آمریکا بر تامین هزینه دو درصد از تولید ناخالص ملی از سوی دیگر اعضای ناتو، بسیار بحث برانگیز شده است. کارن باوئر یادآور شد که بدون توانایی هسته ای و متعارف آمریکا، آلمان و اروپا نمی توانند از خود محافظت کنند و اینها واقعیت غیرقابل چشم پوشی است. از همه مهمتر اینکه اروپا برای ایالات متحده یک شریک قوی است و نه یک نیازمند به محافظ.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته اظهارات وزیر دفاع آلمان را که گفته بود اتحادیه اروپا همچنان به آمریکا نیاز دارد، به باد انتقاد گرفت. «امانوئل مکرون» سخنان کارن باوئر ر ا به باد انتقاد گرفت و گفت که وی به ایده استقلال استراتژیک اروپا بدبین است. مکرون ۴۲ ساله با صراحتی غیرمعمول در مصاحبه ای با مجله پاریسی 'قاره بزرگ' (Grand Continent) که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «من فکر می کنم این برداشت نادرستی از داستان است. خوشبختانه تا جایی که من می دانم صدراعظم آلمان این خط را دنبال نمی کند.»

وی بار دیگر خواستار استقلال اروپا از آمریکا شد و افزود: «ایالات متحده، فقط اگر خود را جدی بگیریم و در دفاع از خود حاکم باشیم، اروپاییان را به عنوان متحد می پذیرد.» رئیس جمهوری فرانسه پیش از این نیز بارها بر لزوم تشکیل ارتش مستقل اروپایی تاکید کرده است.

311311 کد خبر 1456778

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا آلمان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فراتر از مرزهای انگلیس هواداران بسیار زیادی دارد. لیگی که بسیاری آن را بهترین لیگ جهان می‌دانند، همچنان مرزها را جابه‌جا می‌کند و افرادی هستند که می‌خواهند بهترین بازیکنان لیگ برتر را در خارج از انگلیس ببینند. خیلی دورتر از انگلیس، مثلا ایالات متحده آمریکا!

ان‌بی‌سی، شبکه تلویزیونی آمریکایی، قراردادی به ارزش 2.3 میلیارد یورو برای 6 سال به مدیران لیگ برتر انگلیس پیشنهاد داده تا رقابت‌های مهم لیگ برتر را در ورزشگاه‌های کشور آمریکا برگزار کنند.

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" گزارش داد که ان‌بی‌سی مایل است از محبوبیت بالای لیگ برتر انگلیس با برگزاری بخشی از مسابقات این لیگ در ایالات متحده آمریکا، استفاده کند.

ایده‌ای که سال‌ها پیش در لالیگا جنجال‌هایی را به راه انداخت، اکنون فوتبال انگلیس را تهدید می‌کند. این روزنامه در ادامه این گزارش نوشت: "لیگ برتر با درخواست‌های جدیدی برای برگزاری مسابقات در ایالات متحده مواجه است و ان‌بی‌سی تمایل دارد تا دو بازی از هر هفته لیگ برتر در آمریکا برگزار شود."

اگرچه ریچاردز مسترز، مدیرعامل لیگ برتر، قبله تایید کرد که آن‌ها به پیشنهادات جوش خواهند کرد اما همچنین مشخص کرده در حال حاضر چنین موضوعی مطرح نیست.

این خبر همانند اتفاقی که در اسپانیا رخ داد، واکنش هواداران انگلیسی را به احتمال انتقال مسابقات لیگ این کشور به آمریکا در پی داشت. طرفداران نسبت به آن گارد گرفته و خواستار جلوگیری از امضای چنین قراردادی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد