Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، زمان انجام این آزمایش نظامی روز دوشنبه ۱۶ نوامبر بوده و در جریان آن از یک ناوشکن مجهز به سیستم سپر دفاع موشک بالستیک استفاده شده است. درباره نوع این ناوشکن اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

دریادار جان هیل، مدیر آژانس دفاع موشکی ایالات متحده در این باره گفت: «در این آزمایش نشان دادیم که چگونه یک ناوشکن مجهز به سپر دفاع موشک بالستیک می‌تواند یک موشک قاره‌پیما را رهگیری کند و شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جان هیل اعلام کرد که از نتایج این آزمایش می‌توان برای تقویت سیستم دفاع زمینی (GMD)، شبکه رادارها، موشک‌های ضدبالستیک و دیگر تجهیزات طراحی شده برای محافظت از آمریکا در مقابل موشک‌های قاره‌پیما و تهدیدات موشکی غیرمنتظره استفاده کرد.

موشک (SM-۳ IIA) که در این آزمایش از آن استفاده شده است، با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ریتون (یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی در ایالات متحده) و شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن ساخته شده است.

شرکت ریتون نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد که در جریان این آزمایش، موشک بالستیک قاره‌پیما در خارج از جو زمین منهدم شده است.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که در وب سایت پنتاگون منتشر شده است در تاریخ ۱۶ نوامبر، آمریکا موشک ضد راکتی SM-۳ Block IIA را با موفقیت آزمایش کرد.

پنتاگون در این خصوص نوشت که پرسنل آژانس دفاع موشکی و نیروی دریایی آمریکا در عرشه کشتی جان فین یک هدف راکتی بالستیک قاره پیمای تهدیدآمیز را با بکار گیری از موشک استاندارد ضد راکت -۳ (CM-۳) در حین آزمایش پرواز نمایشی در اقیانوس آزاد در شمال شرقی هاوایی در ۱۶ نوامبر رهگیری و ساقط کردند.

این آزمایش موشکی از جزایر مارشال پرتاب شد. پرتاب از کشتی مجهز به سیستم ضد راکتی AEGIS انجام شد.

این ششمین آزمایش پرتاب این نوع موشک در آمریکا است. در ابتدا قرار بود در ماه مه این آزمایش برگزار شود. اما به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا پرتاب این موشک به تعویق افتاد.

پیش از این، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو نگران برنامه‌های ایالات متحده آمریکا در زمینه دفاع راکتی و به ویژه آزمایش SM-۳ Block IIA است.

ریابکوف گفت که چنین آزمایش‌ها آغاز کار سیستم مقابله مستقیم با روسیه هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک آژانس دفاع موشکی آمریکا موشک بالستیک موشک قاره پیما داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک موشک بالستیک دفاع موشک قاره پیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در همایش حکمت مطهر و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: قزوین برگ برنده هایی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و برخی از آنها در هیچ استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است، افزود: شهید لشگری شهید وارسته ای است که دوران بسیار سختی را گذراند و بیشترین دوران اسارت را طی کرد اما هرگز از هدف و آرمان خود دست برنداشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند.

وی تاکید کرد: اگر آنچه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند، اضافه کرد: در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم.

وی اضافه کرد: امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم. امروز در کشور در شرایطی از امنیت به سر می بریم که نگرانی بابت این مولفه مهم وجود ندارد چرا که خداوند چنان صحنه سازی کرد که ما برای انتقام از آنچه در کنسولگری ایران در سوریه اتفاقاً افتاد و برای انتقام از حرکت احمقانه دشمن، موشک ها را بر سر اسرائیل سرازیر کردیم.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز خیابان های اروپا صحنه حضور میلیونی مردم در مقابله با استکبار جهانی است و این تصمیم خداست و هرجا با خدا بودیم خدا ما را یاری کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند.

وی در ادامه راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم.

کد خبر 6092246

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست