Web Analytics Made Easy - Statcounter

مانیا سهرابی مسئول نمایندگی بانک خون بندناف رویان در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مغز استخوان، خون محیطی و خون بند ناف را از مهم‌ترین منابع سلول‌های بنیادی خون ساز دانست و گفت: امروزه استفاده از سلول هاى بنیادى در درمان بسیارى از بیمارى هاى صعب العلاج چشم انداز تازه اى از درمان را به سوى آینده علم پزشکى گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سلول هاى بنیادى خون بند ناف در این میان با توجه به اینکه به راحتى در زمان زایمان بدون ایجاد هیچگونه آسیب و خطری براى مادر و کودک، قابل جمع آورى هستند، از ارزشمند‌ترین انواع سلول‌های بنیادی به شمار می‌روند.

سهرابی بیان داشت: اهمیت استفاده از سلول هاى بنیادى خون بند ناف در درمان بیمارى هاى صعب العلاج به اندازه اى است که سازمان بهداشت جهانى تاریخ ۱۷ نوامبر را به عنوان روز جهانى خون بند ناف نامگذارى کرده است، تا از این طریق توجه کشور‌ها و مردم در سراسر دنیا را به موضوع جلب کند.

مسئول نمایندگی بانک خون بندناف رویان در خوزستان ادامه داد: این نوع بافت دارای پتانسیل لازم برای درمان بیش از ۸۰ نوع ‏بیماری محسوب می‌شود و در زمان طلایى ٥ الى ١٠ دقیقه پس از زایمان قابل جمع آورى است، ولی مردم در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، به همین دلیل لازم است به خانواده‌ها آگاهی بخشی لازم ارائه شود.

سهرابی تصریح کرد: سلول‌های بنیادی که از خون بند ناف گرفته می‌شوند به عنوان جایگزینی قابل اعتماد برای سلول‌های بنیادی مغز استخوان محسوب شده و در درمان بیماری‌هایی همچون؛ سرطان خون، تالاسمی، کم خونی‌های مادرزادی و نقص سیستم ایمنی بدن نقش آفرین است.

او به انجام تحقیقات متعدد در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی همچون؛ پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته اشاره کرد و اظهار داشت: نمونه‌های سلول بنیادی بانک خون‌ها در دمای منفی ۱۹۶ درجه فریز می‌شود و به مدت ۲۸ سال قابلیت نگهداری دارند، بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‎‌شود تا به عنوان یک بیمه سلامتی و بیمه بیولوژیک برای فرزندان و خانواده‌های خود فرآیند ذخیره سازی را انجام دهند.

سهرابی بیان کرد: اگر فرد نیازمند بنا بر هر دلیلی ذخیره سازی نمونه نداشته باشد و اگر نمونه تطابقی فرد در کشور یافت نشود باید از خارج وارد شده که مبلغ آن بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار برای هر نمونه وارداتی هزینه ارزی دارد، این در حالی است که ذخیره خون بند ناف در کشور کمتر از ۲۰۰ دلار هزینه دارد.

او با اشاره به اینکه مشاوره خانواده‌ها برای دریافت مشاوره خون بند ناف نوزادشان رایگان است، گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای دریافت راهنمایی‌های لازم به سایت www.rsct.ir مراجعه نموده و یا با شماره‌های نمایندگی و خوزستان تماس حاصل نمایند، ضمن اینکه هزینه اولیه ذخیره ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هزینه نگهداری سالانه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی از سال دوم به بعد سالانه ۱۶۰ هزار تومان است.

مانیا سهرابی با بیان اینکه به افرادی که امکان پرداخت مبالغ هزینه‌ها را ندارند امکان پرداخت اقساطی و یا از طریق تسهیلات بانکی ایجاد شده است، افزود: خوزستان رتبه پنجم ذخیر خون بند ناف را در کشور دارد و تا کنون بیش از ۱۳۶ هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان ذخیره شده که از این میان بالغ بر ۷ هزار نمونه مربوط به استان است.

او در پایان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای کارآزمایی بالینی دیابت نوع یک اتخاذ شده است که به زودی آغاز خواهد شد، همچنین آغاز ذخیره سازی سلول‌های بنیادی پالپ دندان طی چند ماه آینده در شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان صورت می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر کلمه "رویان خوزستان" را به شماره ۱۰۰۰۰۴۱۰۴۱ ارسال نمایند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلول های بنیادی خون بند ناف سلول های بنیادی خون بند ناف خانواده ها ذخیره سازی بانک خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسابقه فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی در دوحه قطر در حالی برگزار می شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

داور چهارم از کشور قطر و ناظر داوری از کشور عربستان برای این دیدار انتخاب شده است.

کد خبر 6094069

دیگر خبرها

  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • دیدار پرسپولیس و سپاهان از دریچه دوربین ایسنا
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک