Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@14:48:13 GMT

بارش برف و باران در کشور/کاهش ۱۰درجه‌ای دما

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۴۲۸۲

بارش برف و باران در کشور/کاهش ۱۰درجه‌ای دما

خبرگزاری تسنیم: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال آذربایجان شرقی، بزد، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، شرق تنگه هرمز، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز جمعه از غرب سامانه بارشی وارد کشور شده و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده با گسترش فعالیت سامانه بارشی همین شرایط در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز روی می‌دهد و در مناطق مستعد غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز مرکزی ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی در شمال و شمال شرق کشور فعال است و در برخی مناطق شمال غرب، شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

دمای هوا از امروز تا پایان هفته در شمال شرق ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و بیشینه دما در مناطق سردسیر به زیر صفر درجه خواهد رسید.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه زبانه‌های کم فشار بر روی منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو، برای این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد، گفت: از فردا دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر کاهش نسبی دما، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد با رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه با در نظر گرفتن شدت بارش، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: لذا به هم استانی‌ها، عشایر و دامداران توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۳ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل، توصیه می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اجتناب از از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات افزود: با خروج این سامانه از روز پنجشنبه جو استان نسبتاً پایدار و هوایی بهاری پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6097150

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور