Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به دنبال تشدید شیوع کرونا در استان، خطر ابتلای این ویروس در بیماران خاص و دیابتی دوچندان شده به گونه ای که شهرستان نوشهر در تعداد فوتی‌های بیماران دیابتی در شرایط کرونایی پیشتازی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، ویروس منحوس کرونا که حدود 10 ماهی است که میهمان ناخوانده مردم ایران و جهان شده اکنون در شهرهای غربی استان جولان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگیهای این ویروس منحوس آن بوده که شیوع آن در سطح بیماران خاص و دیابتی بسیار خطرناک جلوه کرده که در بیشتر موارد ابتلاها و مرگ و میرها در این طبقات خلاصه شده است.

از سویی رعایت ضعیف برخی مردم به هشدارهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب شده تا بسیاری از این افراد بیمار دیابتی و خاص جامعه بتوانند ناقل دریافت ویروس کرونا از آن افراد شوند.

اکنون وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مرکزی و غربی استان به صورت قرمز و نارنجی بوده و امید آن است با اجرای طرح‌های جدید از هفته آینده، روند شیوع این بیماری در مازندران گاهش تا هر روز شاهد فوت و ابتلای بیماران خاص و دیابتی و سایر عموم مردم در استان نباشیم.

یکی از مناطقی که دارای هفت هزار بیمار دیابتی در غرب مازندران بوده، شهرستان نوشهر است که مسئولان این شهرستان به دنبال چاره اندیشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای آحاد دارای بیماری خاص و زمینه ای در این منطقه هستند.

جولان کرونا در خیابان‌های اهواز؛ آیا بر اجرای محدودیت‌ها نظارت می‌شود؟ + فیلمظرفیت‌های تیپ 71 سپاه روح‌الله در مقابله با کرونا به کار گرفته شد/محرومیت‌زدایی اولویت نیروهای مسلح ‌"اوگور شاهین" قهرمان کشف واکسن کرونا کیست؟

سید رحیم سیدپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این شهرستان اظهار داشت: هفت هزار بیمار دیابتی در شهرستان نوشهر شناسایی شده که ازاین تعداد سه هزار بیمار در شهر و مابقی در روستاهای شهرستان ساکن هستند که به فراخور اینکه دارای بیماری زمینه ای دیگری باشند دربازده زمانی توسط پزشک  خانواده و مراقبان سلامت و بهورزان در سطح روستاها مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی مهم‌ترین عامل در ابتلا به بیماری دیابت را کم تحرکی، مصرف غذاهای فست فودی ورعایت نکردن درست رژیم غذایی سالم بیان کرد و از عوارض مهم بیماری دیابت را آسیب رساندن جدی به کلیه‌ها دانست و افزود: 63 بیمار کلیوی در حال حاضردر نوشهر  براثر بیماری دیابت با این مشکل  روبرو هستند.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر افزود : وجود بیماری کرونا معضل بزرگی برای بیماران دیابتی بوده و باید حتی الامکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: ازشروع بیماری کرونا در نوشهر تاکنون بیش از 100 نفر فوتی داشتیم که با همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دریک ماه اخیر روند کاهشی داشته استو.

سید پور از رعایت 85 درصدی واحدهای صنفی  و ادارات نوشهر در انجام پروتکل‌ها خبر داد و گفت: تنها 50 درصد از صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که آنها نیز با شروع محدودیت‌های شدید مشمول جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/ 681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران خاص پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.

ایرج ضاربان امروز در بازدید از مناطق سیل زده چابهار اظهار کرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چون مالاریا بصورت بومی سال‌ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می‌کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می‌شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی‌ها برای مقابله با تکثیر پشه‌های آنوفل بالغ انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می‌آیند اگر در معرض گزش این پشه‌ها قرار بگیرند آلوده می‌شوند و می‌توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم‌های متعددی در دانشکده علوم پزشکی چابهار داریم و همکاران ما برای کاهش شیوع بیماری مالاریا پای کار هستند.

ضاربان افزود: باید اقداماتی در جهت جلوگیری از افزایش پشه‌ها انجام شود و دانشکده علوم پزشکی چابهار در این راستا اقدامات جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند با استفاده از توری، پشه بند، وسایل سرمایشی و استفاده از مواد دورکننده پشه بر روی پوست از گزش پشه جلوگیری کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پشه مالاریا در مناطق گرم و مرطوب و هوای معتدل وجود دارد و تکثیر پشه‌ها در زمان بارندگی و در آب راکد باقی مانده سرعت تکثیر بالاتری دارند که این موضوع سبب نگرانی برای مناطق سیل زده و ساکنین چادرهای اسکان موقت شده است.

وی بیان کرد: زمانی که پشه زیاد باشد سرعت شیوع بیماری‌ها بویژه بیماری مالاریا افزایش می‌یابد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ضاربان خاطرنشان کرد: بیماری مالاریا هیچ واکسنی ندارد و افراد نباید در معرض گزش پشه قرار بگیرند و زمانی که بیمارانی وارد کشور می‌شوند می‌توانند به راحتی و از طریق گزش پشه بیماری مالاریا را منتقل کنند.

وی افزود: زمانی که گزش صورت می‌گیرد انگل تک یاخته از طریق خون وارد پشه می‌شود و اگر انسانی سالمی در معرض گزش پشه آلوده قرار بگیرد بیمار می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار عنوان کرد: سیل زدگانی که در چادرهای اسکان موقت هستند مورد آموزش تیم‌های آموزشِ بهداشت دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرند. همچنین درخواست کردیم تعدادی پشه بند و توری برایمان ارسال شود تا در مناطق آلوده و مناطق روستایی توزیع و از خطرات احتمالی بیماری مالاریا جلوگیری‌ کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد