Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، در مورد وجود برخی گلوله‌های نفتی در  ساحل مقسا در مرکز شهر جاسک گفت:  در خصوص رویت برخی آلودگی‌های نفتی در ساحل جاسک توسط برخی اهالی و  همیاران محلی  محیط زیست و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها، بلافاصله کارشناسان محیط زیست اقدام به پایش و بررسی ساحل منطقه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بازدیدها مشخص شد در ساحل محله مقسا شهر جاسک به صورت متمرکز و اطراف ساحل مذکور به طور پراکنده گلوله‌های نفتی موسوم به تاربال مشاهده می‌شود.

خبر فارس از آلودگی نفتی در 3 آبان 99

فرماندار جاسک بیان داشت: این تاربال‌ها طبق بررسی که توسط کارشناسان تخصصی محیط زیست صورت گرفت نتیجه وقوع آلودگی نفتی در دریا می باشد که اکوسیستم دریا چندین روز بعد از وقوع آلودگی،  آنها را به صورت گلوله‌های قیر مانند از خود دفع می‌کند.

رادمهر تشریح کرد: گلوله های نفتی مذکور با همکاری محیط زیست و اداره بندر و دریانوردی شهرستان جمع‌آوری و ساحل پاکسازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آب‌های شهرستان، محل تردد نفتکش‌های کشورهای مختلف می‌باشد، احتمال تخلیه مواد نفتی توسط شناورها در آبهای دور از ساحل وجود دارد که نمونه برداری‌های لازم توسط محیط زیست جهت بررسی بیشتر انجام شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: تاربال نفتی هرمزگان بندرعباس رادمهر فرماندار جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حق آبه هیرمند گفت: تقریبا ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است و اگر بتوانیم همین شرایط را ادامه دهیم کل کانال مرطوب شود. پوشش گیاهی جایگزین  و شرایط آب و هوایی مرطوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷۰ دریچه کمالخان حدود ۴ دریچه باز شده است، اما باید اصلاحیه انجام شود تا این آب به سمت گود زره نرود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد