Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص بورس کار خود را با جهش ۳۱ هزار واحدی آغاز کرد. شاخص کل در ابتدای معاملات امروز ۲۸ آبان‌ماه با قدرت وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شده و شاهد بازار سراسرسبزرنگ مشابه آنچه در اردیبهشت‌ماه تجربه کردیم، هستیم. در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار شاخص کل ۲.۴۳ درصد و شاخص هم‌وزن یک درصد افزایش دارند که نشان می‌دهد عمده رشد شاخص بردوش نماد‌های شاخص‌ساز مثل فملی، شستا، فولاد، تاپیکو، فارس، شپنا و خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    بازگشت به روزهای سبز اردیبهشت به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات از مجموع ۳۱۱ نماد معامله شده در بازار بورس حدود ۲۳۷ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه شده و شاهد روند نزولی در ۷۴ نماد هستیم. همچین در بازار فرابورس از مجموع ۲۱۸ نماد معامله شده در ابتدای بازار، ۱۳۶ نماد روند صعودی دارند و ۸۲ نماد همچنان به کاهش قیمت سهام خود ادامه می‌دهند.   نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)   بررسی نقشه بازار در ابتدای معاملات نشان از یک سبازار سراسرسبزرنگ، تقریبا مشابه آنچه در روز‌های اردیبهشت شاهد بودیم دارد. تلاش ناکام برای جمع‌آوری صف فروش وآیند گروه بانک و موسسات اعتباری را در صدر برترین گروه‌های صنعت از نظر ارزش معاملات قرار داده است. به جز وآیند که قیمت سهام آن دو درصد کاهش داشته و قرمز رنگ است، دیگر نماد‌های این گروه عموما روند صعودی دارند. خودرویی‌ها امروز اغلب سبزرنگ هستند. در نماد‌های اصلی گروه یعنی خودرو، خساپا و خگستر صف خرید تشکیل شده و ختور، خزامیا و خزر با افزایش نسبی قیمت مواجه هستند. معاملات واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF سهامی در جریان است و واحد‌های سرمایه‌گذاری پله پله در حال افزایش قیمت است. در گروه انبوه‌سازی‌ها بعد از مدت‌ها روند نزولی ثشاهد متوقف شده و شاهد تشکیل صف خرید در این نماد هستیم. وتوس و ثباغ از جمله هم‌گروهی‌های قرمز آن هستند. محصولات شیمیایی امروز روند صعودی دارند، اما خبری از صف خرید نیست. در طرف مقابل فلزات اساسی، پالایشگاه‌ها، استخراج کانه‌های فلزی و هولدینگ‌های هم‌گروه شستا اغلب صف خرید دارند.   شپنا، شستا و شتران در اوج امروز پالایشگاه‌ها روز خوبی را برای سهامدارانشان رقم زده‌اند. طوری که لیدر این گروه یعنی شپنا در صدر بزگترین صف‌های خرید در لحظه پیش‌گشایش قرار دارد. ارزش صف خرید شپنا به حدود هزار میلیارد تومان می‌رسد که موردی بی‌سابقه یا حداقل کم‌سابقه است. شستا، بزرگ تازه از سفر برگشته، با صف خرید ۸۲۷ میلیارد تومانی در مقام دوم قرار دارد و شتران با صف خرید ۳۴۴ میلیارد تومانی سوم شده. پشت سر آن‌ها دیگر نماد‌های پرتقاضا مثل فملی با صف ۲۷۳ میلیارد تومانی و خساپا با صف ۲۳۸ میلیارد تومانی به چشم می‌خورند. بترانس و شبندر از دیگر نماد‌های دارای صف خرید در لحظات اولیه بازار هستند.  

در آن سو ارزش صف فروش وملی امروز به حدود ۲۲۳ میلیارد تومان رسیده و این نماد همچنان صدرنشین فهرست صف‌های فروش است. غنوش، رکورددار بازدهی سالانه در بازار سرمایه امروز با صف فروش ۹۱ میلیارد تومانی روبرو شده و در رتبه دوم قرار دارد. حکمک هم با صف ۶۳ میلیارد تومانی در مقام سوم ایستاده است. کفپارس، تپمپی و فمراد از دیگر نماد‌ها با سنگین‌ترین صف فروش در بازار امروز هستند.     روز توقف دسته‌جمعی نماد‌ها در ساعات اولیه معاملات امروز خیلی از نماد‌ها از جمله فولاد و وبملت با توجه به تغییر ات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام به مدت ۶۰ دقیقه متوقف و در وضعیت سفارش‌گیری قرار گرفتند. با توجه به روند صعودی که از ابتدای هفته آغاز شده، خیلی از نماد‌ها حالا با رشد ۲۰ درصدی روبرو شده‌اند. مدت‌ها بود ناظر بازار از چنین پیامی استفاده نکرده بود و حالا آن را برای چند نماد ارسال کرده است.
این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت همسان سازی حقوق بازنشستگان وام ودیعه مسکن قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید راهنمای خرید سهام بورس میلیارد تومانی دیگر نماد ها روند صعودی قیمت سهام صف خرید صف فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار