Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:59:50 GMT

ارزشیابی دروس امسال معلم محور است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۵۸۵۰

ارزشیابی دروس امسال معلم محور است

رضا صابری تولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وجود شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و کنترل و مدیریت معلم بر نحوه مشارکت و آموزش دانش‌آموزان، ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان، معلم محور خواهد بود.

وی ادامه داد: در پایه دوازدهم به دلیل نهایی و سراسری بودن آزمونها، این ارزشیابی از طریق آزمون انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه روند ارائه آموزش‌های مجازی در استان مطلوب است گفت: البته هستند مدارسی که در ارائه آموزشهای مجازی دچار افراط‌ شده‌اند و گاهی جلسات آموزشی را از ٣۵ دقیقه مصوب به ساعت‌ها  افزایش می‌دهند که باید این وضعیت تعدیل شود.

وی افزود: به هیچ وجه مدارس نباید درگیر مسابقه آموزش مجازی شوند زیرا این امر سبب خستگی دانش آموزان و معلمان می‌شود در حالی که هدف آموزش مجازی این نیست.

صابری ادامه داد: برای ارائه آموزش‌های مجازی نباید تنها به آموزش آنلاین اقدام کرد بلکه آموزش‌های آفلاین نیز باید همزمان ارائه شود.

وی گفت: مدیریت ارائه آموزشها و انتخاب شیوه‌ها و طرق مختلف باید توسط مدیران و معلمان در مدارس انجام شود تا از هرگونه خستگی و آموزش‌زدگی و نیز عقب‌افتادگی از آموزشها جلوگیری شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ادامه تعطیلی آموزش حضوری به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان بر اساس تصمیم‌گیری ستاد استانی مقابله با کرونا است و هر تصمیمی در این زمینه اخذ شود این اداره کل آمادگی اجرا و مدیریت آموزش را دارد و این آمادگی در معلمان و دانش‌آموزان نیز وجود دارد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد دانش‌آموزان کشور را تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مشهد مدارس ویروس کرونا مشهد اخبار کنکور دانش آموزان ارائه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد