Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:50:13 GMT

ضرورت بهره‌گیری از تحقیقات طب سنتی در درمان کرونا 

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۷۰۶۲

ضرورت بهره‌گیری از تحقیقات طب سنتی در درمان کرونا 

ایسنا/خراسان جنوبی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی عده‌ای می‌گویند طب سنتی راهکارهایی برای عدم ابتلا به کرونا، پیشگیری و یا درمان آن دارد باید مطالعات و تحقیقات لازم در این خصوص صورت گیرد.

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس تذکری دادم و تفکرم ناظر بر این بود که باتوجه به اینکه درصد ابتلا و درصد مرگ و میر در برخی نقاط استان به نسبت جمعیت دو یا سه برابر میانگین کشوری است، لازم است وزارت بهداشت و رمان ریشه یابی کند که چرا درصد ابتلا و مرگ و میر بالاست؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشکالات در هر حوزه باید شناسایی شود، بیان کرد: باید بسیار سریع و دقیق کار کارشناسی و علمی صورت گیرد تا متناسب با آن تصمیم‌گیری شود.

نصیرایی با بیان اینکه چه کسی جوابگوی این مرگ و میرها و ضربه روحی و روانی وارد شده به افرادی است که عضوی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: باید این امر به سرعت بررسی شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این لازم است ظرفیت‌های کشورهایی چون چین بررسی شود تا ببینیم چگونه از چنگ این بیماری نجات یافتند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: وقتی عده‌ای می‌گویند طب سنتی راهکارهایی برای عدم ابتلا به کرونا، پیشگیری و یا درمان آن دارد باید مطالعات و تحقیقات لازم در این خصوص صورت گیرد.

نصیرایی یادآور شد: باید این ادعاها و تخصص‌ها آزمایش و بررسی شوند و از این تجربیات علمی که حاصل سال‌ها علم اندوزی است بهره برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس طب سنتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم