Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کتائب حزب‌الله عراق طی بیانیه‌ای در واکنش به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد و اصابت یکی از راکت‌ها به سفارت آمریکا در بغداد، اعلام کرد که این اقدام پوششی برای شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات است.

بر اساس بیانیه این گروه مقاومت عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: حمله به سفارت شر از دو حال خارج نیست یا جهل و حماقت تا مرز مستی یا مزدوری برای ترامپ و تیمش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله راکتی به سفارت آمریکا برای پوشش دادن به شکست ترامپ در انتخابات از طریق انتقال بحران‌های داخلی‌ و تلاش برای نشان دادن او به عنوان یک ژنرال جنگی برای پوشش شکست او انجام شد.

سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شب گذشته هدف حمله راکتی قرار گرفت.

اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنجالی بر سر احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در عراق به راه افتاده و  منابع مختلف از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند.

گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تأکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

مصطفی الکاظمی به منظور مهار تنش‌های ایجاد شده، پس از نشست با سفرای ۲۵ کشور جهان از جمله ایالات متحده، به آنها درباره لزوم انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت بغداد از دیپلمات‌ها و مقرهای آنها اطمینان داد.

پس از آن سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از تشکیل گروهی ویژه برای حفاظت از هیأت‌های‌ دیپلماتیک به ریاست سرلشکر ستاد «حامد مهدی عبدالعزیز» به عنوان فرمانده گروه ویژه حفاظت از منطقه سبز و سفارت‌خانه‌ها از جمله سفارت آمریکا و هیأت‌های دیپلماتیک در بغداد خبر داد.

علاوه بر این بر شمار نیروهای امنیتی مستقر در پایتخت افزوده و پست‌های بازرسی متعدد در اکثر مناطق این شهر بویژه مناطق منتهی به منطقه خضراء ایجاد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ عراق ترامپ سفارت آمریکا حمله راکتی سفارت آمریکا منطقه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل

دریافت 15 MB کد خبر 6091177

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل