Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ آبان ماه) در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت‌پذیری‌های اجتماعی به سبب اوج‌گیری کرونا در کشور قرار گرفته‌ایم، گفت: به همین دلیل از شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود و شهر‌هایی که شرایط قرمز دارند تقریباً به حالت تعطیل در می‌آیند و شهر‌های نارنجی، نیمه تعطیل خواهند شد، جز موارد ضروری که ضرورت دارد و افراد باید سر کار بیایند یا فروشگاه‌ها و آن‌هایی که خدمات یا کالا ارائه می‌دهند که تفصیل آن بیان شده و خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همه می‌دانیم تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید، راه حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفاً از طریق تغییر سبک زندگی به‌وجود خواهد آمد، یعنی مردم اگر سبک زندگی را با پروتکل‌های اجتماعی و فاصله‌های فیزیکی، عدم رفت‌وآمد خانوادگی، عدم حضور در شادی و عزا، مناسک دینی و مذهبی و ملی تغییر ندهند وضعیت به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: تمام جلسات در تمام قوا، از شنبه نباید با حضور بیش از ۱۵ نفر برگزار شود، و این قانونی است که ستاد ملّی مبارزه با کرونا وضع کرده و همه ملزم به رعایت آن هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن برخی اقشار از شرایط پیش آمده از کرونا، گفت: در جلسه امروز دولت بحث شد که باید کمک‌هایی را به این افراد انجام دهیم تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

وی ادامه داد: افرادی که حقوق ثابت می‌گیرند، اگر کار آن‌ها تعطیل هم بشود بالاخره حقوق شان را می‌گیرد. مشکل آن‌هایی است که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید روزانه کار و فعالیت کنند تا مخارج روزمره خودشان را تأمین کنند، با کسب و کار یا خدماتی که ارائه می‌دهند.

روحانی تصریح کرد: محاسبه‌ای که شده حاکی از این است که باید به یک سوم جامعه برای چهارماه یک بسته کمک معیشتی ارائه دهیم که این موضوع را شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد. همچنین وام یک‌میلیونی هم برای همین خانواده‌ها که ۱۰ میلیون خانواده را شمامل می‌شود در نظر گرفته می‌شود، شبیه وام یک‌میلیونی که قبلاً داده شد، امّا این بار نه برای همه یارانه بگیرها، بلکه فقط برای برای ده میلیون خانواده.

روحانی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فضای اقتصادی کشور در حال بهبود است، گفت: برخی تا سخن از بهبود می‌شود، می‌گویند دولت قرار است مذاکره کند. نه بحث مذاکره نیست. دولت جدید آمریکا شرایط را به سمت قواعد بین‌المللی برخواهد گرداند، و این باعث می‌شود که از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت کنیم.   خبر به مرور تکمیل می شود..

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا حسن روحانی رئیس جمهور محدودیت های کرونایی هزینه کمک معیشتی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟

 امروز خبری مبنی بر شکستن یک سد خاکی معیشتی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی برخی شد که رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشدار بخش نوبران ساوه (استان مرکزی) در خصوص این اتفاق توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، این سد بین روستاهای سنگگ و مراغه توسط جهاد سازندگی وقت احداث و سال گذشته بهره برداران نسبت به افزایش ظرفیت ذخیره آن اقدام کردند که به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه، آبگیری بیش از حد مجاز، باعث بروز برخی آسیب ها به پیشانی آن شده است.

کامیار گراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سد در سال ۱۳۷۰ توسط جهاد سازندگی احداث شده است تا اینکه در سال گذشته نیز با افزایش ارتفاع حدود ۲ متر و ۸۰ سانتی متری موافقت شد.

وی با بیان اینکه اهالی پارسال زیر نظر کارشناسان فنی این اداره نسبت به افزایش ارتفاع اقدام کردند یادآور شد: این سد قبل از افزایش ارتفاع حدود ۴۵ مترمکعب ظرفیت ذخیره داشت که هم اکنون به ۶۰ مترمکعب رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه افزود: ایام عید که بر اثر بارش های بهاری این سد معیشتی سرریز کرد و بررسی های کارشناسی از سوی اداره منابع طبیعی انجام شد اما برخی از بهره برداران پس آن نسبت به مسدود کردن محل سرریز به منظور ذخیره بیشتر آب پست سد اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم و ارتفاع آب باعث افزایش تشدید فشار آب به بخش فوقانی سرریز و موجب ریزش پاشنه و شسته شدن خاک بخشی از پشت سد شده است یادآور شد: هرچند در این اتفاق هیچ آسیبی به بدنه اصلی وارد نشده است اما کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه به همراه کارشناسان سایر دستگاه ها در محل حاضر و موارد لازم برای ارتقای ایمنی سد را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون محل تخلیه آب این سد بازگشایی و مقرر شده روند تخلیه تا رفع آسیب ها، ایمن سازی کامل پاشنه و رسیدن آب به حجم مناسب ادامه خواهد داشت.

بخشدار نوبران ساوه نیز در این ارتباط با بیان اینکه به محض اطلاع از وضعیت سد به همراه کارشناسان منابع طبیعی، اعضای شورای اسلامی روستا، نمایندگان دادگستری در روستای مراغه حاضر و اقدامات اولیه ایمن سازی آن انجام شد.

یوسف حیدری یادآور شد: به اعضای شورای اسلامی روستا و معتمدان تاکید شد نظارت بیشتری داشته باشند تا بهره برداران به سلیقه شخصی دخالتی در این امور نداشته باشند.

روستای سنگک در ۷۹ کیلومتری و روستای مراغه نیز در ۷۲ کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

بخش نوبران ساوه داری ۸۰ روستا با ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده که ۶۷ مورد این آبادی ها بالای ۲۰ خانوار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نقشه بارسا برای ستاره بایرن: مجانی یا 30 میلیون!
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها