Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: پس از مذاکره و بازدید از خانه تاریخی محسنی، تمامی اعضای شورای شهر اراک با تملک این ملک موافقت کردند تا با این کار قدم بسزایی در خصوص حفظ و نگهداری از این بنای تاریخی با ارزش برداشته شود.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نتایج پیگیری‌های پارلمان شهری در خصوص تملک خانه تاریخی محسنی، اظهار کرد: خانه محسنی به عنوان یکی از نمادهای هویتی اراک شناخته شده و به همین جهت نیز شورای شهر حفظ و جلوگیری از تخریب آن را وظیفه خود می‌داند اما در این بین وجود تعدد مالکان سبب شده تا تملک این خانه توسط شهرداری با چالش مواجه شده و به یک پروسه زمان‌بر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنده به صورت غیررسمی با اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی که مالکیت حدود پنجاه درصد از ملک محسنی را برعهده دارد گفت و گویی داشتم که در نتیجه آن این اداره کل با تملک خانه تاریخی محسنی توسط شهرداری موافقت کرده است. از سوی دیگر اداره میراث فرهنگی و ورثه مرحوم محسنی نیز با این تملک موافقت کردند و امروز باید دنبال راهکارهای تحقق تملک در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

آجرلو خاطرنشان کرد: پس از مذاکره و بازدید از خانه تاریخی محسنی، تمامی اعضای شورای شهر اراک با تملک این ملک موافقت کردند تا با این کار قدم بسزایی در خصوص حفظ و نگهداری از این بنای تاریخی باارزش برداشته شود.

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: به منظور پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب از هفته آتی بخشی از ساعت کمیسیون املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورا به این امر اختصاص می‌یابد تا با سرعت گرفتن روند پیگیری‌ها، شهروندان اراکی شاهد تسریع در امر تملک و بازسازی خانه تاریخی محسنی باشند.

کد خبر 455751

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خانه تاریخی خانه تاریخی محسنی تملک شورای اسلامی شهر اراک ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه تاریخی محسنی شورای شهر شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: آیین گل‌غلتان در خانه تاریخی آل‌یاسین، واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت ۱۹:۳۰ تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه «روز گل محمدی و گلاب» با حضور کودکان و مادران  برگزار می‌شود.

 سیدهادی مسعودی علوی  افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند، بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.


مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل کاشان با بیان اینکه آیین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: پیشینه رواج این آیین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد