Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:59:13 GMT

قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در قزوین فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۷۹۹۳

قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در قزوین فعال شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه، قرارگاه واحدی تحت عنوان قرارگاه جهادی شهید سلیمانی با هم افزایی بین سپاه و بسیج، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه‌های تبلیغی و جهادی متشکل از طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا و دیگر آسیب‌های ناشی از آن شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف این قرارگاه، پیشگیری، قطع زنجیره انتقال کرونا و کمک به بیماران کرونایی است، تصریح کرد: این قرارگاه به صورت محله محور و متشکل از کمیته‌های سلامت، مواسات، فرهنگی، شناسایی و منابع انسانی، پشتیبانی، رسانه و فضای مجازی عمل می‌کند.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف قرارگاه حاج قاسم سلیمانی، افزود: برنامه‌های گسترده‌ای برای کمیته‌های قرارگاه حاج قاسم سلیمانی تبیین شده اما با توجه به زمان کم و شیوع موج جدید کرونا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب برنامه‌ها اولویت‌بندی شده است.

وی یادآور شد: شناسایی بیماران کرونایی،  رسیدگی به بیماران در منازل،  حمایت از افراد آسیب‌دیده ناشی از کرونا، توسعه فضای توسل و استغفار، ارائه خدمات روان‌شناختی، تولید آثار هنری و رسانه‌ای جهت آموزش و توصیه‌های پیشگیرانه و درمانی از جمله برنامه‌های قرارگاه جهادی شهید سلیمانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: هیات‌های مذهبی، نخبگان حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی و گروه‌های مردمی و جهادی در این قرارگاه عملیاتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از کرونا نقش آفرینی می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در موج سوم کرونا و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در سطح جامعه، این دغدغه و ضرورت از ناحیه مسوولان و دغدغه‌مندان مطرح شد که یک انسجام‌بخشی بین نهادهای حاکمیتی و مجموعه‌های مردمی صورت گیرد.

حجت الاسلام زهرایی ادامه داد: امروزه، جلب مشارکت حداکثری فعالان فرهنگی و اجتماعی برای سامان‌دهی به مسائل و مشکلات محلات و رسیدگی به امور بیماران و خانواده‌های در معرض آسیب و در نهایت ریشه‌کنی ویروس کرونا، بیش از پیش احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: مطمئنا نقش حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، ائمه‌ جماعات مساجد و طلاب، هیات‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و تبلیغی و امداد و نجات، موسسات و تشکل‌های مردمی محلی، خیران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و امامزاده‌ها و به عبارت دیگر ساماندهی و فعالسازی تمامی ظرفیت‌های مردمی محله برای مقابله با کرونا موثر و تعیین‌کننده است.

این مسوول تصریح کرد: از این رو با توجه به اهمیت فعالیت‌ها و کثرث وسیع مخاطبان، این اقدامات در موج سوم باید به صورت مویرگی، خانواده به خانواده و فرد به فرد صورت گیرد که همین موضوع، ضرورت تشکیل ستادهای محله محور ذیل قرارگاه مرکزی را دو چندان می‌کند.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به ضرورت همراهی و همفکری با نیروهای مردمی مومن به ویژه جوانان، تاکید کرد: نسل نوجوان و جوان همواره در عرصه‌های مختلف در میدان عمل حضور داشته‌اند و در جریان بیماری کرونا نیز با جدیت بیشتری فعالیت دارند.

برچسب‌ها استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور تبلیغات اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم