Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:26:30 GMT

طرز تهیه آبگوشت کشک لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۸۳۲۷

طرز تهیه آبگوشت کشک لرستان

آبگوشت کشک یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و محلی مخصوص لرستان است به این آبگوشت به زبان محلی " دو گوله دودار " گفته می‌شود و در فصل سرما بسیار طرفدار دارد و از نظر مواد لازم برای بدن بسیار غنی و در عین حال، خوشمزه و دلچسب است.   در صورت تمایل میتوانید ۱ عدد سیب زمینی در زمان پخت به این آبگوشت اضافه کنید همچنین میتوانید بادمجان‌ها را سرخ کنید و پس از کوبیدن اضافه نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مواد لازم   نمک و فلفل و نعنا خشک   به مقدار لازم پیاز   ۱ عدد کشک غلیظ   ۱ لیوان بادمجان   ۲ عدد سیر   ۳ حبه نخود   ۱/۲ لیوان لوبیا سفید  ۱/۲ لیوان گوشت آبگوشتی   ۳۰۰ گرم طرز تهیه نخود و لوبیا را حتما از شب قبل خیس كنید و حداقل ۳ مرتبه آب ان را تعویض كنید.

گوشت ، نخود و لوبیای خیس خورده ، سیر و پیاز خرد شده را بهمراه چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مواد پخته شوند ( در مدت زمان پخت نمک اضافه نکنید ).

بادمجان ها را خرد کنید و با مقداری آب بپزید و له کنید و پس از اینکه آبگوشت پخت بادمجان ها را اضافه نمایید و در آخر نیز کشک را بریزید و خوب مخلوط کنید ، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آبگوشت جا بیفتد.

حدود ۳ قاشق غذاخوری نعناع را با مقداری روغن تفت دهید سپس نعناع داغ را به ابگوشت اضافه کنید و مخلوط نمایید ، نمک و فلفل آبگوشت را نیز اندازه کنید ، آب ابگوشت را از مایه آن جدا کنید

مایه آبگوشت را بکوبید و بهمراه اب آبگوشت و مقداری نعناع داغ و کشک سرو کنید ( آب آبگوشت و کوبیده را در ظرف های جدا سرو کنید ).

خوردن این غذا با نان سنگك و سبزی خوردن توصیه میشود.     منبع: پاپیون  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آبگوشت آبگوشت طرز تهیه آبگوشت آشپزی پارسی خبر سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

                مواد لازم:   2 عدد سیب زمینی   2 عدد تخم مرغ   نمک   پودر سوخاری   روغن گیاهی   پنیر موزارلا     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)