Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@13:13:36 GMT

گزارش دیلی‌میل از تعرض جنسی به فعالان زن سعودی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۸۳۹۹

گزارش دیلی‌میل از تعرض جنسی به فعالان زن سعودی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی‌میل نوشت، هلنا کندی، وکیل حقوق بشر گزارشی ۴۰ صفحه‌ای درباره تعرضات جنسی علیه فعالان زن سعودی در زندان‌ها ارائه کرده است. در این گزارش فاش شده که زندانیان زن مجبور به دیدن فیلم‌های مستهجن شده و تهدید به تجاوز شده‌اند. همچنین آن‌ها را از سقف آویزان کرده و کتک زده‌اند و به آن‌ها شوک الکتریکی وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: از زندانیان زن خواسته شده اقدامات غیراخلاقی خواسته شده توسط بازپرسان را انجام دهند و در معرض آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.

یک منبع اعلام کرد عایده الغامدی، فعال زن سعودی را مجبور به دیدن فیلم‌های مستهجن کرده‌اند. همچنین لجین الهذلول و ایمان النجفان را مجبور به اقدامات غیر اخلاقی کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: بازجویی‌ها تحت نظارت سعود القحطانی، متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی انجام شده است. وی الهذلول را تهدیده کرده و گفته بود: هر کاری بخواهم می‌کنم و بعد از آن تو را ذوب می‌کنم.

همچنین در این گزارش آمده است: خالد بن سلمان، پسر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز نظارت بر برخی جلسات شکنجه را برعهده داشته است. وی در مقابل زنان زندانی با افتخار گفته بود: آیا می‌دانید من کی هستم؟ من خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا هستم و هر کاری بخواهم می‌توانم بکنم.

کندی درباره این گزارش که با عنوان "لکه ننگی بر چهره رهبران جهان و نشست گروه۲۰ در عربستان" منتشر شده، آورده است: مجبور کردن زنان بازداشتی به انجام اقدامات عیر اخلاقی در مقابل بازپرسان تأثیر وحشتناکی بر روح و روان آن‌ها گذاشته است.

کمیته حقوق زنان در سازمان ملل خواهان آزادی فوری الهذلول شد و وضعیت وی را بسیار نگران کننده خواند. الهذلول از ۲۶ اکتبر اعتصاب غذا کرده است.

کندی خواهان تحریم نشست گروه۲۰ شد و گفت: اینکه شما شرکای تجاری هستید به این معنا نیست که می‌توانید حقوق بشر را نقض کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک جو بایدن زنان سعودی عربستان سعودی تعرض جنسی داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا

 به گزارش تابناک، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

به گزارش میزان، دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!