Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کردستانی روز چهارشنبه در دومین نشست کمیته ویژه ارزیابی وضعیت کالاهای رسوب شده در گمرکات استان هرمزگان بر پیگیری و رصد فعالیت‌های دستگاه های ذی‌ربط جهت فراهم کردن بسترهای لازم برای تسهیل و تسریع  فعالیت های گمرکی تاکید کرد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع رسوب کالا باید بررسی کرد چه تدابیری اتخاذ شود که رسوب کالا کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کردستانی در تشریح اقدامات بازرسی کل استان برای رفع موانع ترخیص و تعیین تکلیف کالاهای متروکه و رسوبی در استان، به «رفع ابهام و شفاف سازی در خصوص اختلاف گمرک و اموال تملیکی استان در خصوص انجام تشریفات متروکه»، «اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری نشست مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک ایران جهت تبادل الکترونیکی اطلاعات»، «گزارش آسیب شناسی ارائه‌شده و بازرسی برنامه ای انجام‌شده در خصوص رسوب کالا»، «پیگیری جهت تعیین تکلیف موارد اختلافی گمرک و استاندارد پیرامون کالاهایی مانند بلبرینگ، کاغذ و زغال صادراتی» و «بازدیدهای میدانی انجام‌شده توسط هیأت بازرسی به همراه مسئولان دستگاه هایی اجرایی استان» اشاره کرد.
معاون نظارت و بازرسی استان هرمزگان ضمن تشریح گزارش هشداری ارسال‌شده جهت تعیین تکلیف فوری کالاهای خطرناک موجود در بندر شهید رجایی به جهت جلوگیری از بروز حادثه و همچنین ایجاد خطرات زیست‌محیطی به رفع هر چه زودتر مشکل تأکید کرد.
در این نشست همچنین مصوباتی پیرامون اقدام عاجل جهت تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه توسط گمرک، بنادر و اموال تملیکی، تفکیک برخی محموله¬های موجود در بندر شهید رجایی توسط انبارداران جهت انجام تشریفات متروکه، تعیین تکلیف فوری کالاهای خطرناک موجود در گمرک شهید رجایی و اختصاص مکانی در استان جهت امحاء این کالاها، تعیین تکلیف نمونه های شاهد موجود در گمرک شهید رجایی و پیگیری جهت تسریع ارسال پاسخ کارگروه مربوطه، پیگیری جهت تخصیص بودجه جهت هزینه ارزیابی کالاهای متروکه برای گمرک شهید رجایی، لزوم اولویت‌بندی مناسب توسط گمرک شهید رجایی و مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان جهت ارزیابی و انجام تشریفات کالاهای متروکه به تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد.
دومین نشست کارگروه آسیب‌شناسی و رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی در گمرکات و بنادر استان هرمزگان با حضور معاون بازرس کل استان و اعضای کارگروه در بازرسی‌کل استان هرمزگان برگزار شد.
این نشست پیرو بازدیدهای صورت گرفته توسط رضا مختاری بازرس‌کل هرمزگان از مجموعه گمرکات هرمزگان و دستور وی مبنی بر تشکیل کمیته ای ویژه با همراهی دستگاه‌های مرتبط جهت بررسی مشکلات موجود در ارزیابی و ترخیص کالاهای رسوب شده، دومین جلسه «کارگروه آسیب‌شناسی و رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی در گمرکات و بنادر استان هرمزگان» با حضور معاون نظارت و بازرسی، سربازرسان و بازرسان تعیین‌شده از سوی بازرس‌کل استان و همچنین معاونان تخصصی سازمان های مربوطه در محل بازرسی‌کل استان هرمزگان برگزار شد.

برچسب‌ها بندر شهید رجایی سازمان بازرسی كل كشور کالای اساسی هرمزگان پروندهٔ خبری تعیین تکلیف ترخیص کالا از گمرک و افتتاح طرح های فولادی و بندری در هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر شهید رجایی سازمان بازرسی كل كشور کالای اساسی هرمزگان بندر شهید رجایی سازمان بازرسی كل كشور کالای اساسی هرمزگان اخبار کنکور گمرک شهید رجایی کالاهای متروکه استان هرمزگان تعیین تکلیف رسوب کالا کل استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند