Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: آرای دیوان محاسبات در راستای مبارزه با فساد و رانت‌خواری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی استان و صیانت از حقوق عامه استان با بیان اینکه موضوع دپوی پسماندهای سرب و روی زنجان و فیلتر کیک‌ها بایستی بر اساس اصول بهداشتی و زیست محیطی در یک محل مشخص هر چه زودتر تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: دستگاه قضایی برای رفع موانع این موضوع با جدیت ورود کرده و مصوبات ستاد حفظ حقوق بیت‌المال در این راستا به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده، سئوال اینجا است، چرا در این مدت اقدامی صورت نگرفته است؟

وی افزود: در کمیسیون رفع تداخلات اقدامات خوبی انجام گرفته اما نگرانی‌هایی در این کمیسیون وجود دارد که کار صحیح، بدون ایراد و اشکال انتظار ستاد است و نزدیک به دو ماه از ابلاغ مصوبات به دستگاه‌ها در این زمینه می‌گذرد اما اقدامی اثرگذار و عملی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: موضوع گاوازنگ، باغ شهر و پسماندها از جمله گره‌های کور چندین ساله استان است که سئوال این است، چرا اهتمام جدی برای حل این معضلات از سوی مسئولان استان وجود ندارد؟ دستگاه قضایی با قوت به این موضوعات ورود پیدا کرده و از دستگاه‌های متولی برای اجرای مصوبات ستاد حمایت می‌کند.

رئیسکل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه آرای دیوان محاسبات در راستای مبارزه با فساد و رانت‌خواری است، تصریح کرد: این آرای صادره بایستی دقیق اجرا شود و تصمیمات متعارض با آرای دیوان محاسبات گرفته نشود و تلاش برای رفع مشکلات سازمان‌ها که متهم ردیف اول این گونه پرونده‌ها هستند دغدغه مسئولان باشد، نباید منتظر جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال ماند، این جلسات برای رفع ابهامات و ارائه گزارش از اقدامات است.

صادقینیارکی یادآور شد: اقدام برای ثبت اراضی در سامانه ثبت و سنددار کردن آن‌ها در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد. اداره ثبت اسناد چندین مرتبه آمادگی کامل خود را برای همکاری با دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی اعلام کرده است ولی اقدام عملی از سوی بعضی از ادارات صورت نگرفته است.

وی با طرح این سئوال که اساسا چرا زمین‌خواری اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: دلیلش کوتاهی‌هایی است که صورت گرفته است و چرا اقبالی از سوی دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی وجود ندارد؟ باید گفت که اداره ثبت اسناد چندین مرتبه آمادگی کامل خود را برای همکاری با دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی اعلام کرده است ولی اقدام عملی از سوی بعضی از ادارات صورت نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان دیوان محاسبات آرای دیوان محاسبات صورت نگرفته سنددار کردن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 6093900 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود