Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت به ثبات رسیده است،گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کننده ١١٥ تا ١٢٠ هزار تومان است.

علی اصغر ملکی  با بیان اینکه تغییری در قیمت گوشت گوسفندی اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر بازار پررونقی هم نداریم و به خاطر تعطیلی پیش رو مردم بلاتکلیف هستند و این امر روی بازار هم تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به همین دلیل سربرج هم اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد و احتمال دارد در صورت بارندگی و ایجاد اختلال در حمل و نقل قیمت کاهش بسیار ناچیزی داشته باشد که آن هم موقتی خواهد بود.ملکی قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان بین ١١٥ تا ١٢٠ هزار تومان اعلام کرد.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری، از تهیه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص عملیات وعده صادق خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش عملیات وعده صادق را می‌توان یک اقدام راهبردی در نظر گرفت از آن جهت که نمی‌توان آن را صرفاً یک عملیات نظامی محدود در نظر گرفت.

وی اظهار کرد: این عملیات علاوه بر بعد نظامی - امنیتی که پاسخی به تجاوزگری دشمن بود و منجر به ایجاد بازدارندگی مؤثر در مقابل اقدامات آن شد، دارای ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی حقوقی بوده که عمدتاً واجد فرصت‌های بی‌نظیری برای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه اثرات و پیامدهای عملیات وعده صادق محدود به زمان حاضر نیست، افزود: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص این عملیات ابعاد و زوایای مختلف این عملیات را بررسی کرده و همچنین دستاوردها، فرصت‌های ایجاد شده و همچنین آثار آن را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و زیربنایی احصا کرده است.

وی در تشریح دستاوردهای دفاعی- امنیتی عملیات وعده صادق، توضیح داد: تقویت و افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران یکی از این دستاوردها بود چراکه اقدام مؤثر نظامی در اعماق سرزمین‌های اشغالی از سال ۱۹۶۷ آرزوی تحقق‌نیافته بسیاری از کشورهای منطقه‌ای بوده است.

نگاهداری عملیات وعده صادق را از بزرگ‌ترین عملیات‌های ترکیبی در سطح منطقه‌ای و جهانی دانست و یادآور شد: شناسایی خلاءهای امنیتی سیستم‌های دفاعی- امنیتی رژیم صهیونیستی از دیگر دستاوردهای این عملیات بود چراکه گستردگی عملیات، تنوع مکان‌هایی که هدف قرار گرفت و سلاح‌هایی که در این عملیات استفاده شد، رژیم صهیونیستی را وادار کرد تا بیشتر فناوری‌های ضد موشکی آمریکایی و خود این رژیم را به‌کار ببرد. در مقابل جمهوری اسلامی ایران از هیچ سلاحی که رژیم از آن اطلاع نداشت استفاده نکرد، فقط از تعداد زیادی از پهپادها و موشک‌هایی که اطلاعات آنها از قبل موجود بود، استفاده کرد.

وی هدف قرار دادن مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی، افزایش شکاف میان رژیم صهیونیستی و آمریکا و تغییر معادلات منطقه‌ای و تقویت محور مقاومت، را از دیگر دستاوردهای دفاعی- امنیتی عملیات وعده صادق بر شمرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تبیین دستاوردهای دیپلماتیک و سیاست خارجی این عملیات به مواردی چون تقویت محور دیپلماتیک ایران- روسیه- چین، اثبات ناکارآمدی شورای امنیت سازمان ملل متحد، کاهش اعتبار بازدارندگی ایالات متحده در برابر ایران، جلب حمایت افکار عمومی منطقه‌ای و جهانی به نفع ایران، هشدار به کشورهای همسو با رژیم صهیونیستی و تغییر معادله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: حمله مستقیم ایران به سرزمین‌های اشغالی، شرایط سخت‌تری را برای عادی‌سازی روابط ایجاد کرد.

نگاهداری برخی دستاوردهای عملیات ترکیبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از منظر سیاست داخلی را برشمرد و گفت: از جمله این دستاوردها می‌توان به افزایش سرمایه اجتماعی نظام، تقویت همگرایی سیاسی بین جریان‌های سیاسی، تقویت همگرایی سیاسی بین جریان‌های سیاسی، تقویت احساس غرور و روحیه خوداتکایی ملی و تقویت اقتدار ملی و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق منجر به تقویت اعتماد سیاسی در سه سطح افزایش اعتماد و اعتبار ساختار سیاسی، افزایش اعتماد به نیروهای مسلح شد ضمن آنکه طراحی و اجرای این عملیات با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای بومی منجر به حیرت، تعریف و تمجید کارشناسان و متخصصان بین‌المللی شد که می‌تواند منجر به خوداتکایی، تقویت باور و روحیه ملی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تشریح فرصت‌های ایجاد شده از طریق عملیات وعده صادق گفت: از فرصت پیش آمده می‌توان برای آتش بس و پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه استفاده کنیم و به طراحی و تولید تسلیحات مرتبط با ویژگی‌های سیستم دفاعی این رژیم بپردازیم.

وی ادامه داد: فراهم شدن بازار صادراتی برای تجهیزات نظامی داخلی، به ویژه صنایع هوافضا، بی ثباتی سیاسی داخلی در رژیم صهیونیستی، فعال‌سازی فراکسیون مقاومت و انتفاع حداکثری از دبیرخانه‌های مجامع پارلمانی مستقر در ایران از دیگر فرصت‌هایی است که پس از عملیات وعده صادق برای جبهه مقاومت ایجاد شده است.

نگاهداری گفت: بعد از عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها بیش از پیش دریافته‌اند که ادامه جنگ در غزه تا چه اندازه می‌تواند موجبات رویارویی همه جانبه محور مقاومت با آنها را در پی داشته باشد. این موضوعی است که می‌تواند بستری برای اعمال فشار بیشتر بر این رژیم غاصب جهت پایان دادن به جنایت‌هایش در غزه باشد.

وی در ادامه با اشاره به بازطراحی الگوی حکمرانی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پس از عملیات «وعده صادق» مبتنی بر حکمرانی و فناوری‌های نرم اجتماعی، گفت: دو ظرفیت مهم ایجاد شده یعنی امید و اعتماد عمومی مردمی و باور سیاستمداران و نخبگان سیاسی به قدرت جمهوری اسلامی ایران بایستی شالوده اصلی شکل گیری حکمرانی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پس از عملیات وعده صادق باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تشریح نقش مجلس در حکمرانی داخلی کشور و جهان اسلام پس از عملیات وعده صادق به دو محور پایه‌ریزی نظام حکمرانی قوی داخل کشور و پیشگامی در نهادینه‌سازی حکمرانی نرم در کشورهای منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ساماندهی و هدایت دستگاه‌های کشوری و لشگری برای افزایش عمق راهبری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و جهان اسلام مبتنی بر حکمرانی نرم و همچنین نقش آفرینی مجلس شورای اسلامی در زیست بوم پارلمانی کشورهای منطقه و جهان اسلام، از دستاوردهای این عملیات است.

وی همچنین در خصوص آینده حکمرانی منطقه‌ای پس از عملیات وعده صادق، گفت: عملیات وعده صادق، سیمای جدیدی از تصویر حکمرانی تاب‌آور نشان داد که چگونه حکومت ایران می‌تواند آینده‌پذیر، آماده و بازیگر در برابر تهدیدات پیچیده و آشوبناک باشد.

نگاهداری تاکید کرد: عملیات وعده صادق پایان ماجرا نیست، بلکه شروع دوره جدیدی از شکل گیری روایتِ ایران بزرگ، ایران منطقه‌ای و ایران بین‌المللی است و نشان می‌دهد عمق راهبردی و فرا سرزمینی ایران، فقط موشک‌ها و پهپادهایی نیستند که از مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند و ناظران را در حیرت و شگفتی فرو بردند بلکه نشان می‌دهد حرف جدید ما برای جهان آینده چیست.

وی دستاوردهای راهبردی-اقتصادی عملیات وعده صادق را در سه دسته ایجاد ثبات بیشتر در بازار ارز، امکان تعریف و ایجاد بسته‌های تحکم و اجبار در مقابل تأمین منافع و روان شدن امکان اخلال در مسیرهای دریایی آیمک، توصیف کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: کریدور آیمک بر خلاف تصور عامه یک مسیر لجستیکی و حمل و نقلی نبوده و حاصل توافق سطح بالای اقتصاد سیاسی مراکز قدرت جهانی است.

وی ادامه داد: این کمربند خود را در روابط سیاسی سطح بالا، روابط تجاری جدید، توسعه زیرساخت نوین، همکاری‌های امنیتیِ بازتعریف شده و به طور کلی نظم نوین منطقه‌ای نشان می‌دهد.

نگاهداری اضافه کرد: یکی از محورهای اساسی پیشبرد این کمربند معامله عادی‌سازی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی بوده است که با عملیات وعده صادق برهم ریخت.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به دستاوردهای فناورانه عملیات وعده صادق را اشاره و تصریح کرد: این عملیات را می‌توان یک الگویی از بازدارندگی همه جانبه منبعث از اسناد کلان و سیاست‌های کلی نظام شامل چهار رکن و مؤلفه اساسی مشارکت مردمی، خودکفایی، بازدارندگی فناورانه صنعتی اعم از موشکی و پهپادی و بازدارندگی منتج از فناوری‌های سایبری و مبتنی بر هوشمندسازی برشمرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق پایان تبلیغات نفوذناپذیری پدافند هوایی رژیم اشغالگر قدس بود، بیان کرد: سامانه‌های متعدد پدافندی در این عملیات شامل سامانه‌های پدافندی مستقر در پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، سوریه و اردن، جنگنده‌های پرتعداد آمریکایی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی در طول مسیر، سامانه‌های پدافندی ناوهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و … مستقر در دریای سرخ و مدیترانه، سامانه‌های پدافندی برد بلند پیکان و میان برد فلاخن داوود رژیم صهیونیستی و سامانه پدافندی برد کوتاه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مسیر فلسطین اشغالی قرار داشتند که همگی در این عملیات استفاده شدند.

نگاهداری گفت: در این عملیات موشک‌های استفاده شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در سطح فناوری متوسط قرار داشتند. به همین جهت این موضوع اهمیت می‌یابد که در پاسخ هوایی نیروی هوافضای سپاه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس، استفاده از تدبیر مشت بسته قابل طرح است، یعنی از دستاوردهای پیشرفته و تجهیزات نوین خود نظیر پهپادهای مدرن و موشک‌های فراصوت هوشمند و سایر تدابیر نظامی جهت تخریب بالا استفاده نکرده و صرفاً به برخی پهپادها و موشک‌های اقتصادی جهت نمایش اقتدار و ارزیابی توان حداکثری پدافند دشمن بسنده کرده است.

وی با اشاره به اهمیت روایت‌سازی از عملیات وعده صادق، گفت: بزرگ‌ترین مؤلفه‌های نبرد روایت‌ها تعریف جایگاه رسانه به‌عنوان روایت‌پرداز اصلی است از همین رو ضرورت دارد که روایت‌های پرداخته شده در نهادهای مختلف حاکمیت، ضمن حفظ وحدت گفتمانی، موجب تقویت یکدیگر باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های موفقیت یک روایت توان درنوردیدن مرزهای جغرافیایی است، گفت: این مهم غالباً وابستگی جدی‌ای به واقعه مورد روایت دارد. واقعه روایت صادق، تمام ویژگی‌های تحقق چنین موفقیتی را به‌صورت یک‌جا در خود داشت.

کد خبر 6098441 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود