Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-اسفنانی از تشدید مجازات افرادی که برای چندمین بار تخلف عدم درج قیمت بر روی کالاها را انجام می دهند ،خبرداد.

اسفنانی مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، در رابطه با نظارت بر نرخ اجناسی که برچسب قیمت ندارند اظهار کرد: یکی از تخلفاتی که در صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات است بحث عدم درج قیمت یا عدم نصب اتیکت قیمت است که طبیعتا به هر دلیلی کالا اتیکت قیمت نداشته باشد و یا قیمت مصرف کننده روی آن نباشد یا احیانا اقدام به پاک کردن و یا درج رقم جدیدی روی کالا توسط فروشنده یا تولیدکننده و یا هر کس دیگری انجام شده باشد تخلف است و می‌تواند تخلف عدم درج قیمت و یا گران فروشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: معمولا وقتی قیمت کالایی را پاک می‌کنند، قصد آن‌ها قیمت جدید یا فروش به قیمت بالاتر است که این تخلف گران فروشی است.

اسفنانی بیان کرد: نظارت بر این کار بر عهده سازمان صنعت، معدن، تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتاق اصناف است. چون این سه مجموعه دارای بازرسانی هستند که این بازرسان طبق قانون مکلف هستند به سازمان‌های صنفی و تجاری مراجعه کنند و نسبت به بررسی تخلفات احتمالی اقدام کنند و چنانچه، چنین تخلفی را مشاهده کردند، گزارش تخلف را تهیه و برای ما ارسال کنند که ما به شعب رسیدگی کننده ارجاع می‌کنیم و این شعب، حکم لازم را صادر و مجازات مقرر قانون را برای آن‌ها درنظر می‌گیریم.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با برخورد با سودجویان تصریح کرد: بسته به نوع تخلفی که صورت می‌گیرد مجازات آن متفاوت است. اما می‌تواند در نوبت اول، تا ۵ برابر تفاوت قیمت درج شده محکوم شوند و در نوبت‌های بعدی مجازات تشدید می‌شود تا جایی که حتی ممکن است منجر به پلمب و بسته شدن واحد صنفی یا متخلف بیانجامد.

اسفنانی گفت: تخلفی که قانون بیان کرده، مربوط به تمامی افرادی است که مرتکب می‌شوند و فرقی نمی‌کند که چه توجیهی برای این کار داشته باشند و به هر حال تخلف است. بنابراین، کسی که تولید کننده کالاست موظف است قیمت مصرف کننده را روی کالا درج کند و در عین حال، اگر احیانا تخلفی صورت گیرد و یا تغییری در آن قیمت ایجاد کرد تخلف جدیدی را مرتکب شده است و باید با آن برخورد قضایی صورت گیرد.

وی افزود: مردم برای اطلاع دادن از این تخلفات باید به سامانه ۱۳۵ ما تماس بگیرند و یا پرتال تنظیم کنند و یا به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن، تجارت و یا به صورت مکتوب به خود ما گزارش دهند تا رسیدگی کنیم و به شعبات رسیدگی ارجاع دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درج قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ماده ۹ آئین نامه اجرایی بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ که اجازه داده است به تشخیص پزشک معالج و پذیرش همه مسئولیت‌ها توسط بیمار و پزشک و در صورتیکه اقلام دارویی خارج از فهرست رسمی دارویی کشور تنها راه درمان یک بیمار باشد دارو به صورت موردی یا تک‌نسخه ای تأمین شود؛ فهرست داروهای تک‌نسخه‌ای مورد نیاز بیماران را اعلام و با توجه به سیاست‌های خود همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت به همکاری کرد.

بنا براین گزارش؛ لازم به ذکر اینکه تعداد اعلام شده داروهای مذکور شامل، نیاز پیش‌بینی شده برای یک‌سال است و مفاد کامل مورد نظر آن اداره کل در سایت سازمان غذا و دارو به طور قابل مشاهده است.

کد خبر 6097857 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • مجازات دزد آفریقایی به یک سبک وحشتناک
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب