Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:35:26 GMT

ضرورت توسعه زیرساخت آموزش عالی در فیروزآباد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۰۳۴۵

ضرورت توسعه زیرساخت آموزش عالی در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، محمدمهدی فروردین پیش‌ازظهر امروز در نشست مطالبه‌گری بسیج دانشجویی شهرستان فیروزآباد که با حضور نمایندگان بسیج دانشجویی و روسای دانشگاه آموزش عالی و آزاد اسلامی این شهرستان در ساختمان دانشگاه آموزش عالی و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: تدابیر برای کنترل ویروس کرونا اندیشیده شده و همین‌که به دستور مقام معظم رهبری، اعتبار خاصی برای کرونا و کنترل آن در نظر گرفته شده نشان از اهمیت این موضوع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه باید اعتبارات را از بخش‌های دیگر سرشکن کنند و در بخش درمان و کنترل بیماری کرونا هزینه کرد نشان از اهمیت و حساسیت این موضوع در پیام رهبری می‌باشد.

دانشگاه اعتبار شهرستان فیروزآباد است

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در پاسخ به دانشجوی بسیجی مبنی بر حمایت و پشتیبانی از دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه اعتباری برای شهرستان و حوزه انتخابیه و جنوب استان است و هر فردی که پیگیر مجوز تأسیس دانشگاه در این شهرستان بوده باید از زحمات او تقدیر نمود.

فروردین اضافه کرد: این آمادگی را داریم تا زیرساخت دانشگاه دولتی آموزش عالی و دیگر دانشگاه‌هایی که اعتبار شهرستان فیروزآباد بوده فراهم و به بهترین شکل ممکن توسعه دهیم.

وی با اشاره به تقدیر از عملکرد نمایندگان مردم طی ادوار گذشته در این شهرستان و حوزه انتخابی بیان داشت: ما باید اهداف نمایندگان ادوار گذشته را در این حوزه برای تکمیل امکانات مراکز دانشگاهی و آموزشی دنبال کنیم که در سال ۹۲ و ۹۴ دو اتفاق بزرگ که همان تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه دولتی آموزش عالی و مجوز تأسیس دانشگاه فنی بوده، افتاده است.

از بانوان در حوزه مدیریتی استفاده می‌کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و فعالیت بانوان در عرصه‌های اجتماعی اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی بانوان در اولویت است و بنا داریم از بانوان در حوزه مدیریتی استفاده کنیم.

 نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان کمبودهای بسیاری در شهرستان وجود دارد که با توجه به این‌ که فیروزآباد به عنوان قطب در جنوب استان فارس محسوب می‌شود اما متأسفانه پایگاه انتقال خون و اورژانس هوایی ندارد.

تجهیزات و امکانات بیمارستان فیروزآباد کافی نیست

فروردین گفت: بیمارستان فیروزآباد هیچ حرفی برای گفتن ندارد و در این مدت کوتاه پنج‌ماهه پیگیری‌ برای جذب بیش از ۶ میلیارد تومان از اقلام مورد نیاز و ضروری بیمارستانی انجام و تهیه شده، هر چند در سالیانه گذشته خدماتی ارائه شده اما این خدمات و تجهیزات کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: فیروزآباد که در مسیر راه شیراز- فیروزآباد- جم- عسلویه قرار گرفته و مدام با حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای مواجه بوده، نیازمند تجهیزات بیشتر و قوی‌تر از وضعیت فعلی است.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در پاسخ به دانشجوی دیگر بسیجی مبنی بر نقطه کور مجلس و مجالس پیشین، تصریح کرد: همین که تا به امروز نتوانسته‌ایم خواسته‌ها و نیازهای اولیه مردم را تأمین کنیم خود نقطه کور است و این موضوع به این معنی است که سیاست بلند مدت در رفع مشکلات اقتصادی مردم با ضعف در مدیریت بوده است.

فروردین افزود: بحران‌های امروز ما نتیجه عدم زیرساخت و سیاست‌های غلطی بود که در مدیریت گذشته اتفاق افتاده است.

برچیدن فساد در ورزش یکی از اولویت‌های کاری ما است

وی در بخش دیگری با اشاره به ورزش و فساد در این عرصه ادامه داد: موضوعی که نگرانی‌های بسیار در جامعه و در بخش ورزش ایجاد نموده، فساد بوده که برچیدن فساد در ورزش یکی از اولویت‌های کاری ما است.

فروردین تصریح کرد: تلاش می‌کنم زیرساخت‌های ورزش در سطح ملی، استانی و شهرستان فراهم شود.
انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش عالی دانشگاه فیروزآباد نماینده مردم فیروزآباد بیماری فارس درمانی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان