Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علیرضا استقامتی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بیماران مبتلا به دیابت علاوه‌ بر رعایت توصیه‌های عمومی باید توجه بیشتری را به وضعیت سلامت خود داشته باشند.

وی اظهار داشت: توجه بیشتر به کنترل منظم قند خون خود به منظور جلوگیری از عوارض ناشی از افزایش سطح قند خون یا افت آن،  تماس سریع با مراکز درمانی در صورت وجود علایم تنفسی مثل سرفه و تب بالای ۳۸ درجه که می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد،  مصرف کافی مایعات در صورت ابتلا به عفونت، چرا که ابتلا به هر عفونتی می‌تواند سطح قند خون را افزایش داده و نیاز به مصرف مایعات را افزایش دهد ازجمله موارد ضروری بوده که بیماران دیابتی در این شرایط کرونایی باید توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: اطمینان از داشتن مقدار کافی داروهای دیابت و سایر وسایل موردنیاز برای شرایطی مثل قرنطینه خانگی به مدت چند هفته، اطمینان از دسترسی به مواد غذایی کافی،  اطمینان از کنترل سطح قندخون خود در صورت افت ناگهانی آن (داشتن دستگاه گلوکومتر در منزل جهت تست میزان قند خون و هم‌چنین آشنایی با نحوه کار آن)، وجود فردی که از ابتلای شما به دیابت مطلع است و در صورت بیماری می‌تواند به شما کمک کند، داشتن یک برنامه منظم، اجتناب از کار و فعالیت بیش از حد و داشتن خواب کافی در شب، داشتن رژیم غذایی متنوع و متعادل به منظور ثابت نگه‌داشتن سطح قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن با اولویت دادن به غذاهایی با شاخص گلوکز (قند) پایین (مانند سبزی‌ها) است را از دیگر مواردی بیان کرد که باید دیابتی ها به آن توجه کنند.

استقامتی، دیابت را یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در جهان دانست و گفت: تربیت پرستارانی که بتوانند در همه سطوح پیشگیری از مرحله مقدماتی تا مرحله بازتوانی نقش فعالی داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. این دوره آموزشی می‌تواند نقش مهمی در تربیت پرستاران حرفه‌ای دیابت داشته باشد.
وی تصریح کرد: در حوزه دیابت سه گروه آسیب‌پذیر داریم که شامل کودکان و نوزادان، مادران باردار و سالمندان می‌شوند و در دوره آموزشی پرستار دیابت مطالب مرتبط با پیشگیری و مراقبت هر سه گروه یادشده گنجانده شده است.

به گزارش ایرنا، جمعیت دیابتی‌های جهان هم اکنون ۴۲۵ میلیون نفر است که این رقم تا سال ۲۰۴۵ به ۶۲۹ میلیون نفر می‌رسد و در ایران ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال یعنی بیش از پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت و ۱۸ درصد جمعیت نیز پره دیابتی هستند که معادل هفت تا هشت میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهداشت و سلامت دیابت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت دیابت ویروس کرونا بهداشت و سلامت دیابت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»

قاسم غریب آبادی  اظهار کرد: از عصر یکشنبه نهم اردیبهشت با اطلاع از گم شدن کودک چهار ساله اهل روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله، نیروهای هلال احمر در کنار مردم محلی جست و جوی خود را برای یافتن یسنا آغاز کردند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با تمام ظرفیت پای کار آمد و به دلیل مطالبه مردمی یک فروند بالگرد هم برای گشت زنی در منطقه حاضر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: چندین دستگاه پاراموتور و هلی شات در کنار سگ‌های زنده یاب به همراه روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروی هلال احمر و مردمی به صورت هوایی و زمینی در منطقه حضور و کار گشت زنی را انجام دادند.

غریب آبادی گفت: نیروهای هلال احمر در سه روز نخست به صورت خطی متر به متر تا شعاع پنج تا ۶ کیلومتری را گشت زنی کردند.

وی افزود: دیروز صبح فرماندار کلاله نشست شورای مدیریت بحران را در همان روستا برگزار کرد و تصمیم گرفته شد تا امروز (پنجشنبه) گشت‌زنی به صورت تخصصی با هلی‌شات و پاراموتورها و دسته‌های امنیتی و دوربین‌های دید در شب انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: تاکنون اثری که نشانه دهنده زنده و یا مرگ این کودک باشد در منطقه پیدا نشده است.

وی افزود: چهار تیم هلال احمر همچنان در منطقه مستقر هستند و نیروهای تخصصی هم اقدامات لازم جست و جوی را انجام می‌دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان