Web Analytics Made Easy - Statcounter

زرهانی با بیان اینکه والدین نقش موثری در زمینه تامین نیازهای معنوی وارتباط فرزند با خدا دارند، گفت: باید با مشارکت در تعلیم و تربیت و ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه و برقراری ارتباط مستمر بین والدین و مربیان برای تقویت حوزه دینی دانش آموزان تلاش شود.

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید احمد زرهانی» امروز(28آبان) در ششمین اجلاسیه استانی نماز که به صورت وبینار در آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاسیه سرشار از حکمت و اندیشه است اگر پیام‌های آن را اجرا کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جایگاه مهم خانه در ترویج فرهنگ نماز، افزود: خانواده در این زمینه می‌تواند کارآمد باشد، امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای مجازی در حوزه فرهنگ‌سازی نقش آفرین بلکه در سطر اول است، از این رو باید به تامین نیازهای فرهنگی و روانی با دسترسی به مسائل معنوی و ارتباط با خدا بپردازیم.

 

زرهانی تصریح کرد: پدر و مادر نقش موثری در زمینه تامین نیازهای معنوی و ارتباط فرزند با خالق هستی دارند، همچنین با مشارکت در تعلیم و تربیت و ایجاد ارتباط  بین خانه و مدرسه برای حرکت در یک مسیر می توان در مسیر اقامه نماز گامی مهم برداشت.

 

وی تاکید کرد:  مدیریت ارتباط بین مدرسه و مسجد از نقش‌های دیگر خانه است که با ارتباط مستمر بین والدین و مربیان با حوزه دین موثر خواهد بود، اگر خانه، مدرسه و مسجد را به هم مرتبط کرده و بینشان تعامل ایجاد کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات روز را حل کنیم.

 

زرهانی اضافه کرد: در شرایط غیرکرونایی پدر و مادر دست فرزندان را گرفته و به مسجد ببرند و تنفس در مسجد را تمرین کنند، در این شرایط هم در فضای مجازی پیگیر شوند، مدرسه آموزش‌های عملی، علمی و مهارت‌آموزی را بر عهده دارد مهارت مسجد هم در آموزش درست نماز خواندن است.

 

وی یادآور شد: توجه به تربیت جامع فرزندان بر عهده مدرسه است یا همان رشد مذهبی و معنوی! تعامل با خانه و ایجاد هم‌گرایی مدرسه نقطه عطف است، نقش دیگر مدرسه تعاون با مسجد است، خوشبختانه راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در آموزش و پرورش است از راه‌های ارتباط با مساجد با خانواده‌ها و دانش آموزان است.

 

زرهانی عنوان کرد: مدرسه‌ای که با مسجد در تعامل نباشد لنگ است، باید عالمان دین را برای بررسی از شرایط مدارس حاضر کنیم تا تعامل مستمر مسجد با مدرسه و خانه یک هویت فرهنگی شود، نقش مسجد برقراری ارتباط با مدرسه است تا به ترویج نماز کمک شود اینکه امام جماعت فقط نماز بخواند و برود درست نیست برقراری ارتباط معنوی مهم است.

 

 قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اذعان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری توجه به نسل نو مهم است، تعامل با اولیا و مربیان که مغزمتفکر خوانده می‌شود، برگزاری مسابقات کتابخوانی، جشنواره، ارتباط و تجلیل از دانش‌آموزان پویا در حوزه فرهنگ اسلامی و نماز مهم است اگر اجرا شود نتیجه اقامه نماز توسط نسل نو است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیوند خانه و مدرسه اجلاسیه استانی نماز قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ترویج نماز دانش آموزان دانش آموزان اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟