Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:52:56 GMT

شماره اول دوفصلنامه فقه و سیاست منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۱۶۷۴

شماره اول دوفصلنامه فقه و سیاست منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اولین شماره دوفصلنامه علمی تخصصی «فقه و سیاست» مربوط به بهار و تابستان ۱۳۹۹ منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:ijp.isca.ac.ir نمایه شد.

«نقد و بررسی ریاست‌جمهوری زنان» نوشته سیدسجاد ایزدهی؛ «جایگاه ترور و خشونت در فقه» اثر منصور میراحمدی؛ ساختار حکومت اسلامی - ولایی و شبکه درونی آن (با تأکید بر دیدگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‎ای مدظله‌العالی)» به قلم غلامحسن مقیمی ازجمله مقالات این شماره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «تعامل کلام و فقه سیاسی در ولایت فقیه» نوشته قاسم ترخان؛ «حاکم مشروع در فقه شیعه از منظر آیت‌اللّه شیخ محمد یعقوبی» به قلم عبدالوهاب فراتی؛ «ظرفیت‌های مبانی امام خمینی (ره) درباره بنای عقلا برای فقه سیاسی» اثر هادی جلالی اصل از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

دوفصلنامه فقه و سیاست در بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)؛ پایگاه استنادی سیویلیکا (Civilica)؛ مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)؛ پرتال جامع علوم انسانی؛ سامانه نشریه: ijp.isca.ac.ir، کتابخوان همراه پژوهان (pajoohaan.ir) و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود.

کد خبر 5074901

منبع: مهر

کلیدواژه: فقه سیاسی معرفی نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی علامه طباطبایی ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویروس کرونا علامه جعفری مد و لباس جواد اژه ای سواد رسانه ای سید عباس صالحی ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: خطاب به آمریکایی ها می گویم با آتش بازی نکنید.

وی افزود: هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.

پیشتر نیز مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هر گونه اقدام خصمانه از سوی آمریکا علیه یمن هشدار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی اخبار جنگ جنبش انصار الله یمن نیز طی ساعت های قبل تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد «شهاب» و کشتیِ هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت پهپاد به آن به نمایش درآمده است.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست روز گذشته خود تاکید کرد: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

این شورا اعلام کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

کد خبر 6093888

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • اولین عکس از درب طلای حرم امام رضا (ع) منتشر شد
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • معلمِ متفکر
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • رئالیسم سیاسی چیست؟