Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:30:11 GMT

منافقین این مستند را نبینند!

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۱۹۱۵

منافقین این مستند را نبینند!

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز شهادت اصغر وصالی فرمانده شجاع گردان دستمال سرخ‌ها مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» به محوریت معرفی این شهید و چگونگی تشکیل این گردان چریکی به کارگردانی «حنظله تاج‌الدینی» آماده نمایش شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، علی اصغر وصالی انتظامات زندان قصر را تشکیل داد و در سال ۱۳۵۹ وارد تشکیلات نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و از بنیان گذاران اصلی بخش اطلاعات سپاه گردید و مدتی نیز فرماندهی بخش اطلاعات خارجی را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مدتی مسئولیت خود را در ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رها کرد و برای مقابله با مخالفین حکومت اسلامی و حمله عراق به غرب کشور عزیمت نمود و موفق شد با وجود تعداد نیروهای بسیار کم در مقابله با قائله عظیم جدایی طلبان کومله در شهرستان پاوه ایستادگی کنند.

نیروهای تحت فرماندهی شهید اصغر وصالی به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌هایشان به «گروه دستمال سرخ‌ها» شهرت داشتند. روز 28 آبان سال ۱۳۵۹ و همزمان با تاسوعای حسینی تصمیم گرفته شد عملیاتی برای روز عاشورا تدارک دیده شود. حوالی ظهر عاشورا، علی اصغر وصالی در تنگه حاجیان در نزدیکی گیلان غرب از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان اسلام‌آباد غرب و عمل جراحی مغز، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» به کارگردانی «حنظله تاج‌الدینی» و تهیه‌کنندگی حسین اسدی زاده به روایت چگونگی شکل گیری گردان دستمال‌سرخ و شهادت شهید اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان و جنایات گروهگ تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد.

مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: منافقین شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی دستمال سرخ ها اصغر وصالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی در شهر طولکرم در کرانه باختری بامداد امروز از تیراندازی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت خودروی «عمر ابوالفول» از رزمندگان گردان طولکرم  و فرمانده یگان الموت در گردان «طولکرم» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس به شهادت رسید؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.

به گفته منابع محلی، پیکر مجروح عمر ابو الفول ابتدا به بیمارستان «ثابت ثابت» در شهر طولکرم منتقل شده و سپس عناصر امنیتی تشکیلات نیز خود را به بیمارستان رسانده‌اند و پس از رزمندگان فلسطینی مجبور به انتقال شهید ابو الفول به بیمارستان «رفیدیا» در نابلس شده‌اند که در آن‌جا به شهادت رسیده است.

در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».

هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی موضوعی است که سال‌هاست فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن آن هستند؛ طی سال‌های گذشته در موارد بسیاری نهادهای امنیتی اسرائیلی ترور یا بازداشت نیروهای مقاومت در کرانه باختری را به تشکیلات خودگردان سپرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری