Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اداره کل استاندارد استان مرکزی با ارائه بسته‌های حمایتی در حوزه صادرات و واردات در زمینه تسهیل و هدایت مبادلات گمرکی تلاش می‌کند تا کالاهای صادراتی به عنوان سفیران اقتصادی سبب کسب اعتبار و جایگاه کشور در آن سوی مرزها شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، استانداردسازی گامی مهم در حمایت از تولید ملی، حماسه اقتصادی و در نهایت رونق تولید است که این امر با رعایت استاندارد کالاها و تولید کالای با کیفیت تحقق می‌یابد بنابراین ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد یکی از اقدامات مهم در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کالایی از استاندارد لازم برخوردار نباشد نمی‌تواند در عرصه بین‌المللی حضور و رقابت داشته باشد بنابراین امروز باید استاندارد کالاها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا بازارهای بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

کالاهای فاقد استاندارد و بی‌کیفیت سبب تخریب بازار صادرات می‌شوند و زمانی که تولیدگنندگان کالای خود را بر مبنای استاندارد تولید نکنند فرصت‌ها را از دست می‌دهند و می‌توان گفت فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود.

ضررورت رعایت استاندارد کالاها در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که با عدم توجه به استاندارد کالاها امنیت و سلامت افراد به خطر می‌افتد به همین سبب علاوه‌ بر مصرف کالای استاندارد آموزش و ترویج کالای دارای نشان استاندارد باید انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به نقش مهم استاندارد کالاها برای حضور در عرصه اقتصاد جهانی گفت: با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی به بازار پایدار صادرات کالاها می‌رسیم و می‌توانیم حضور پررنگ و نقش مهمی در اقتصاد جهانی داشته باشیم به همین سبب رعایت استاندارد کالاها و فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش مهمی دارد و باید بیشتر به آن توجه کرد.

سازمان ملی استاندارد: استفاده از پنبه در تولید تن ماهی صحت نداردسازمان ملی استاندارد: گرانی خودرو ربطی به اجرای طرح "استانداردسازی" ندارد+ فیلماستانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس وارد فاز جدید شده است

مهناز جعفریان افزود: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی یکی از اولویت‌های اداره کل استاندارد است همچنین جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی از مهم‌ترین وظایف اداره کل استاندارد است که با همه امکانات در این زمینه قدم برمی‌داریم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 480 اظهارنامه گمرکی بررسی شده و 255 فقره اظهارنامه صادراتی، 229 اظهارنامه فرآورده‌های نفتی صادراتی و 26 اظهارنامه در صنایع دیگر و 225 اظهارنامه وارداتی بوده است.

جعفریان بیان کرد: استاندارد با ارائه بسته‌های حمایتی در حوزه صادرات و واردات در زمینه تسهیل و هدایت مبادلات گمرکی تلاش می‌کند تا کالاهای صادراتی به خارج از کشور که به عنوان سفیران اقتصادی هستند سبب کسب اعتبار و جایگاه کشور در آن سوی مرزها شود بنابراین رعایت استانداردها در کیفیت کالاهای صادراتی تاثیر مهمی دارد که می‌توان در جهت حفظ بازارهای بین‌المللی حرکت کرد.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندارد کالاها رعایت استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- امیرعباس فرنودی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای صادرات خودرو به کشور روسیه، عنوان کرد: این برنامه در چند مرحله اجرا شده است، در سال گذشته و در مرحله نخست توانستیم بخشی از زیرساخت‌های صادرات به روسیه را فراهم کرده و بخشی از قطعات مربوط به خدمات پس از فروش را به این کشور ارسال کنیم. در مرحله دوم نیز به زودی بخش دوم قطعات ارسال خواهد شد تا انبارهای روسیه برای ارایه خدمات پس از فروش از قطعات کافی برخوردار باشند.
وی با بیان این‌که فرآیند دریافت استاندارد برای تارا و سایر خودروهایی که قرار است در بازار روسیه به فروش برسد هم‌چنان در جریان است، بیان کرد: در صورت اخذ گواهی‌نامه استاندارد برای تارا، این خودرو ظرفیت صادرات به سایر کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا را نیز خواهد داشت.
معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو با اشاره به این‌که در سال گذشته پذیرای شرکت‌های بزرگی از کشور روسیه بودیم و مذاکرات فنی بسیار دقیقی را با آن‌ها هم در زمینه صادرات خودروهای فعلی و هم صادرات تولیدات آینده پیش بردیم، گفت: در این مذاکرات به تفاهماتی دست یافتیم و با حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی و طرف روس می‌توانیم برنامه‌های همکاری بلندمدت خود را نهایی کنیم.
به گفته فرنودی، برنامه‌های صادراتی با جدیت هرچه تمام‌تر پی‌گیری می‌شود، اما باید در نظر داشت که اولویت‌های هر دو کشور در وهله اول تامین بازار داخلی است.
وی با بیان این‌که بازار روسیه از خودروی تارا استقبال خوبی کرده است و در سال جاری بخش اعظم صادرات به این خودرو اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: فعالان بخش خودرویی روسیه از خودروی ری‌را نیز استقبال خوبی کرده‌اند و پس از تولید و عرضه داخلی این محصول، در نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول به کشور روسیه را نیز پی‌گیری خواهیم کرد.
صادرات سودآور در سال ۱۴۰۳
معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو در ادامه، با اشاره به برنامه‌های این گروه صنعتی در راستای سودآوری صادرات، بیان کرد: این موضوع به عنوان یک سیاست اصلی در سال‌های اخیر دنبال می‌شود و فروش صادراتی همراه با کسب و حفظ حاشیه سود است و همواره تلاش بر این بوده که محصولات صادراتی بتواند سبدی سودآور باشد.
فرنودی تحقق استرداد حقوق و عوارض گمرکی بابت اقلام وارداتی، تعریف مجدد جوایز صادراتی با مقادیر اقتصادی جذاب به عنوان یکی از درآمدهای جانبی از محل صادرات، معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات ارزان قیمت را امتیازات حاصل از صادرات برشمرد و با تاکید بر اهمیت ارز حاصل از صادرات، گفت: عوامل یاد شده به عنوان بهای تمام شده محصول صادراتی در ارزیابی عملکرد صادرات می‌تواند تعیین کننده باشد.
وی با اشاره به این‌که تنوع بخشی به سبد صادراتی گروه و ایجاد سیاست صادراتی یکپارچه در گروه صنعتی ایران خودرو در سال‌های اخیر به صورت جدی تری دنبال شده است، گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو سابقه صادرات گروه های مختلف کالایی از جمله قطعات ریخته‌گری را دارد که با توجه به مزیت‌های رقابتی مناسب در ایران برای تولید و صادرات قطعات ریخته‌گری، سودآوری نسبتا قابل توجهی را در سنوات گذشته به همراه داشته است.
فرنودی یادآور شد: قطعات یدکی نیز به صورت مستمر در کنار خودرو صادر شده و حاشیه سود معقولی را می‌تواند کسب کند. هم چنین، در سال‌های اخیر گروه‌های دیگری نظیر موتورسیکلت و قطعات غیر ریخته‌گری به سبد صادراتی گروه صنعتی ایران‌خودرو افزوده شده است. این‌ها مواردی هستند که می‌تواند یک سبد سودآور از صادرات را برای گروه صنعتی ایران خودرو رقم بزند.

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین