Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران، هیربد همت آزاد دبیر این دوره از دوسالانه ملی سرامیک درباره بازدید سفیر قبرس از این رویداد گفت: در واقع حضور سفرا و نماینده‌های کشورهای دیگر در این نمایشگاه‌ها از این منظر حائز اهمیت است که علاوه بر کارکردهای اجتماعی و نمایشی از فرهنگ و هنری که معطوف به ساختارهای جامعه ایران می‌شود، کارکردی دیپلماتیک نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه علاوه بر اینکه نشان می‌دهد هنر ایران و به ویژه سرامیک در بخش تکنیکی و هنری بالندگی داشته، از سوی دیگر نشان می‌دهد ما در مقایسه با کشورهای بسیار پیشرفته که این روزها رویدادهای فرهنگی شأن در حداقل استاندارد هم برگزار نمی‌شود در این شرایط سخت تحریم و کرونا توانستیم چنین نمایشگاهی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در این شرایط سخت مالی برای هنرمندان، آنها برای دوسالانه کار کردند و بیش از ۹۰ درصد آثار برای شرکت در این دوسالانه خلق شده است و علیرغم محدودیت‌های مالی، مدیران از آن حمایت کردند. در واقع این رویداد نشان می‌دهد که در شرایطی که بسیاری از فعالیت‌ها به حداقل رسیده است، می‌توانیم پویا و منعطف باشیم و با این شرایط رشد و تکامل خودمان را ادامه دهیم.

همت آزاد همچنین درباره بازدید سفیر قبرس و دیدگاه او درباره نمایشگاه توضیح داد: سفیر قبرس از گستره قابلیت هنرهای سرامیک و رسانه سرامیک که چه رویکرد متفاوتی می‌تواند داشته باشد و اینکه این میزان قابلیت دارد و در ایران به چنین بلوغی رسیده است حقیقتاً شگفت زده بودند و بیشتر از اینکه در چنین شرایط سختی چگونه این نمایشگاه را برگزار کردیم، صحبت کرد. این همان کارکرد مؤثری است که می گویم این دوسالانه می‌تواند داشته باشد.

همچنین در این دیدار و نشست بین سفیر قبرس و عبادرضا اسلامی مدیر فرهنگسرای نیاوران گفتگوها و پیشنهاد تبادل فعالیت‌های فرهنگی و هنری بین ۲ کشور مورد بحث و گفتگو واقع شد. در این ملاقات صحبت از پیمان خواهرخواندگی میان فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسراهای قبرس به میان آمد که با توجه به قدمت تاریخی ارتباط فرهنگی میان ایران و قبرس و اهمیت ادامه دار بودن این ارتباط، از سوی رئیس فرهنگسرای نیاوران اعلام شد. مشتاق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری برای هنرمندان ایرانی در قبرس و هنرمندان قبرسی در تهران هستیم.

همچنین در ادامه به اهمیت تبادل علمی، فرهنگی و هنری از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان ۲ کشور به صورت متقابل اشاره شد و سفیر قبرس در استقبال از این پیشنهادات نیز بیان کرد که این ارتباط قدمت هزار ساله دارد و امید است با همکاری‌های هنری میان ۲ کشور به دوره‌ اوج خود بازگردد.

در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران، ۹۴ اثر از ۸۷ هنرمند توسط شورای انتخاب برای نمایش در نمایشگاه ‌دوسالانه سرامیک انتخاب شدند. ‬شورای انتخاب شامل مجتبی قربانی شاه کوچکی، مجید ضیایی، بیتا فیاضی، محمود محرمی، نفیسه خلج، ‌بهزاد اژدری هستند.

کد خبر 566165 برچسب‌ها هنرهای تجسمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی دوسالانه ملی سرامیک سفیر قبرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز