Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار البرز گفت: انتقال زندان های بزرگ مستقر در البرز یک مطالبه مهم مردمی و اجتماعی است که این امر نیازمند یک اقدام جهادی و یک تصمیم جدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی در دیدار رییس سازمان زندان های کشور که ظهر امروز چهارشنبه صورت گرفت، با تشریح شرایط و حساسیت های ویژه استان، افزود: البرز در همجواری با پایتخت و در محاصره چندین شهر و شهرستان آسیب پذیر است که این امر در کنار سایر موضوعات بسیار جای تامل و برنامه ریزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البرز دومین استان مهاجرپذیر کشور است که سالانه 90 هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می شود.

شهبازی گفت: این استان متراکم ترین استان کشور است چراکه به طور متوسط در هر یک کیلومتر 522 نفر ساکن هستند و در شهرستان فردیس در هر کیلومتر به طور متوسط 10 هزار نفر ساکن هستند که این تراکم بالای جمعیت علاوه بر ضرورت تامین و ارتقا زیرساخت های عمرانی به بسترهای متناسب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز نیاز دارد.

وی افزود: یک سوم جمعیت البرز در مناطق حاشیه ای و بافت های ناکارامد شهری زندگی می کنند از این رو باید تدابیر ویژه ای برای این مناطق آسیب پذیر به خصوص در حوزه اجتماعی اتخاذ کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: استقرار افرادی که از قومیت های مختلف و ناآشنا با یکدیگر هستند در یک محله علاوه بر اینکه می تواند فرصت محسوب شود، آسیب هایی را نیز در بر داشته باشد که در صورت عدم مدیریت صحیح بحران آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در سایر استان های کشور نیز به گونه ای برنامه ریزی شود تا جمعیت در آنها ماندگار شوند، گفت: البرز شاهراه ارتباطی 14 استان کشور است و متراکم ترین محورهای مواصلاتی کشور را در خود جای داده و از سوی دیگر در زمره استان های محروم کشور در حوزه آموزشی، بهداشتی و... است.

شهبازی ورود و استقرار افراد شرور و خطرآفرین در البرز را تهدیدی جدی دانست و افزود: در قالب شورای تامین استان، با تمهیدات ویژه ای درصدد پیشگیری از آسیب ها هستیم و تاکنون نیز از مخاطرات جدی بسیاری پیشگیری شده است.

وی گفت: 4 زندان بزرگ کشور در البرز مستقر هستند که مدیریت آنها در سطح ملی صورت می گیرد ولی در استان با اتحاد و انسجامی که بین اعضای شورای تامین وجود دارد و بواسطه همراهی های بین نمایندگان عالی قوا در استان وجود دارد از بروز آسیب های جدی پیشگیری شده است.

استاندار البرز افزود: البرز بواسطه رشد روز افزون مهاجرت ها و استقرار بسیاری از مراکز ملی در سطح ملی خدمات ارائه می دهد که این امر طی 2 سال اخیر به دلیل ارائه گزارش های کارشناسی و دیدارهای صورت گرفته، مورد توجه ویژه مسئولان ملی قرار گرفته است.

وی ضمن ارائه طرح ها و پیشنهادهایی در این رابطه، افزود: با عزم و اراده ویژه ای برای تحقق انتقال زندان ها از البرز پای کار هستیم و در این راستا هر گونه تعاملی که نیاز باشد، انجام می دهیم.

استاندار البرز گفت: طی رایزنی هایی که با دولت محترم صورت گرفته، نظر مثبت هیات دولت را نیز جلب کرده ایم و به طور قطع برای انتقال زندان های استان همراهی لازم را خواهند داشت.

وی افزود: اقدام بزرگ و موثری که اخیرا صورت گرفت، ارتقا بخش چهارباغ به شهرستان بود که بواسطه این امر مهم، تمرکز بیشتری در جهت آبادانی و ساماندهی مهدی آباد و ملک آباد که بواسطه استقرار زندان و ندامتگاه ایجاد شده اند، خواهد بود.

شهبازی گفت: ما در برابر زندانیان و خانواده های آنها نیز مسئول هستیم از این رو باید شرایطی فراهم شود که این افراد، سلامت به آغوش جامعه و خانواده باز گردند.

وی افزود: انتظار می رود که رییس سازمان زندان های استان در خصوص زندان هایی که تحت مدیریت تهران و در پایتخت هستند، اختیارات بیشتری داشته باشد.

حاج محمدی رییس سازمان زندان های کشور نیز در این دیدار از جدیت، پیگیری و همراهی استاندار البرز در خصوص ساماندهی زندان های مستقر در البرز، قدردانی کرد و گفت: در خصوص انتقال زندان ها از بافت شهری استان، همراه خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی بافت فرسوده استاندار البرز بزهکاری انتقال زندان ها انتقال زندان ها استاندار البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم گفت: در بارندگی اخیر هیچگونه خسارتی به گندم‌های ذخیره شده استان وارد نشده است.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از بیستم فروردین تاکنون بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: در پی هشدار هواشناسی خوزستان برای بارندگی طی روزهای گذشته، با تمهیدات در نظر گرفته و فعالیت صورت گرفته هیچ گونه خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز نگردید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش استان خوزستان در تأمین امنیت غذایی کشور، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در استان و نظارت استاندار و معاونین، عملیات انتقال گندم از مراکز روباز به سیلوها در دستور کار قرار گرفت و به منظور صیانت از دسترنج گندم‌کاران خوزستان با فعالیت شبانه روزی تمام نیروها اعم از کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و اداره کل تعاون روستایی خوزستان با چادر کشی و محافظت اصولی هیچ گونه خسارتی به گندم‌های موجود در مراکز رو باز وارد نگردید.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ تن گندم تا نیمه اردیبهشت ماه در استان خریداری شده بود، تصریح کرد: از این میزان بیش از ۶۵۰ هزار تن در مراکز نگهداری روباز خریداری شده بود و در راستای انتقال این حجم از گندم به مراکز ذخیره سازی استاندارد شاهد یکی از بزرگترین و حساس‌ترین عملیات‌های لجستیکی کشور بودیم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از این مراکز به کارخانجات آرد و سیلوهای ذخیره سازی استان همچنین مطابق برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های دیگر کشور انتقال داده شد.

وی گفت: در حال حاضر موجودی گندم مراکز روباز کمتر از ۲۵ هزار تن گندم است که همین میزان پایان موجودی گندم در مراکز روباز استان خواهد بود.

کد خبر 750773

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم