Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرضا قاسمپور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این خبر، اظهار داشت: در این طرح، نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی حضور داشته و نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و ناقلان بیماری کرونا که بسیاری از آن بی خبر هستند، عنوان کرد: تلاش داریم با انجام تست های بیشتر کرونا، مبتلایان سریع تر شناسایی شده و زنجیره انتقال قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمپور درخصوص محدودیت های هوشمند کرونایی نیز اظهار کرد: استان فارس ۲۳ روز پیش از ابلاغ محدودیت های کرونایی در فروردین ماه، موارد لازم را اعمال کرده و قابل ذکر است که بسیاری از تصمیمات ستاد ملی کرونا از فارس منشا گرفته است.

این مقام مسئول درخصوص ستاد استانی مقابله با کرونا اذعان داشت: تلاش شده کلیه تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا به صورت کارشناسی و با نظر متخصصان گرفته شده و در هر جلسه متولیان و افراد مرتبط دعوت شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس شاخص دسته بندی شهرها را میزان بستری تست cpr مثبت به ازای هر یکصدهزار نفر اعلام کرد و گفت: اگر در این شاخص چهار نفر مبتلا بوده وضعیت زرد، شش نفر مبتلا، وضعیت نارنجی و ۱۰ نفر بیشتر وضعیت قرمز خواهد بود.

وی محدودیت های طرح هوشمند را در پنج بخش عنوان کرد و گفت: محدودیت ها در دسته های ادارات و کارکنان، تجاری بازرگانی و خدمات، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها و رفت و آمدهای خودرویی اعمال خواهد شد و ضمانت اجرا نیز درنظر گرفته شده است.

قاسمپور افزود: هدف طرح محدودیت های هوشمند قطع زنجیره انتقال، مدیریت تجمعات، اعمال محدودیت های هدفمند و فاصله گذاری اجتماعی و کنترل تجمعات و ترددها است.

وی جغرافیای طرح را کلیه شهرهای کشور عنوان کرده و اضافه کرد: در وضعیت قرمز، ادارات با حضور یک سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد و تنها گروه یک مشاغل در دسته تجاری و خدماتی فعال خواهند بود.

این مقام مسئول با ذکر اینکه مدت طرح دو هفته بوده که ممکن است تمدید شود، ادامه داد: آموزش، مراسم ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی به صورت کامل  در این دو هفته تعطیل خواهد بود.

وی درخصوص محدودیت های تردد در شهرهای با وضعیت قرمز نیزگفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهری با وضعیت قرمز به شهری دیگر و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع بوده و درصورت تردد با جریمه یک میلیون تومانی مواجه خواهند شد.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا پیرامون تردد درون شهری با وضعیت قرمز نیز عنوان کرد: تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بجز موارد استثنا اعلام شده از سوی استانداری و فرمانداری ممنوع بوده و درصورت تردد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای خوردوهای متخلف لحاظ خواهد شد.

وی پیرامون محدودیت های شهرها با وضعیت نارنجی هم اعلام کرد: کارکنان دولت با یک دوم به صورت حضوری فعالیت کرده و مشاغل گروه های یک و دو فعال خواهند بود.

به گفته این مقام مسئول، مراسم و برنامه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در شهرهای با وضعیت قرمز به صورت کامل تعطیل خواهد بود.

وی درخصوص تردد خودروها در شهرهای نارنجی بیان داشت: منع رفت و امد شبانه در شهرهای وضعیت نارنجی پیش بینی نشده و تنها ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی ممنوع و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی را در پی خواهد داشت.

معاون استاندار محدودیت های اعمالی در وضعیت زرد را چنین عنوان کرد: دو سوم کارکنان بر سر کار حاضر شده، مشاغل گروه های یک تا سه فعال بوده، مباحث آموزش، فرهنگی و اجتماعی نیز همچنان تعطیل خواهد بود.

به گفته وی هیچگونه محدودیت ترددی در شهرهای با وضعیت زرد درنظر گرفته نشده است.

قاسمپور همچنین گفت: طی ۹ ماه گذشته بخش تولید هیچگاه تعطیل نبوده و افراد خاص همچون زنان باردار، افراد مسن بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای باید دورکاری کرده و یا مرخصی برای آنها اعمال شود.

وی با اشاره به اپلیکیشن ماسک اذعان داشت: وضعیت کرونایی شهرها و سایر اطلاعات مرتبط با شهرستانها در این نرم افزار گوشی موبایل دیده شده که افراد و ارگان ها برای کسب اطلاعات دقیق و بروز می توانند به آن مراجعه نمایند.

این مقام مسئول از اعطای اختیار به شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان برای اعلام وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: درخواست شده آمار دقیق و صحیح وصول شود و تلاش داریم وضعیت ها را از قرمز به نارنجی، نارنجی به زرد و زرد به سبز و سفید با همراهی و همکاری مردم تغییر دهیم.

وی درخصوص تست های کرونا در فارس نیز گفت: در استان فارس بیشترین تست روزانه کرونا گرفته شده و در حال حاضر ۵۰ درصد تست ها مثبت اعلام می شود که این آمار برای ۹ ماهه گذشته ۲۸ درصد بوده است.

قاسمپور با ذکر اینکه طی یک ماه گذشته ۷۰۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان های فارس اضافه شده، از وجود تعدادی بیمار کرونایی در صف انتظار خبر داد و خطاب به مردم گفت: مردم فارس از ابتدا همراه بوده و نکات و پروتکل ها را به خوبی اجرا کرده اند و در ادامه با رعایت و همکاری بیشتر شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا خانواده رونمایی غربالگری فرهنگی و اجتماعی مقام مسئول خودروهای شخصی وضعیت قرمز محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند